nieuwe boot kiezen

• Topicstarter Topicstarter bart van es
  • Startdatum Startdatum
B

bart van es

Guest
hallo iedereen,

ik ben bart en ik ben hier nieuw. ik zeil zelf. ik zeil zelf en ik wil graag een bestuurbare boot maken/kopen. ik was op vakantie in Engeland bij kennisen en die hadden vrienden die met bestuurbare boten vaarden (op hoog niveau), ik mocht een keer mee en mocht ook met die boten varen. ik vind het zelf wel leuk. ik ben op zoek naar een boot die snel gaat, maar toch goed vaart met meer wind. welke boot is er geschikt om dan te kopen/maken?

bart van es

je zal waarschijnlijk suggesties in de richting van de Micro Magic krijgen.

http://micromagic.nl/

hier op het forum heeft ie veel enthousiaste supporters.

toch effe opmerken dat je profiel aangeeft dat je in Goes leeft.... en nu is er toch wel toevallig de grootste modelbouw beurs van Nederland in Goes op 18 Februari

http://www.zeelandhallen.nl/Bezoekers/agenda.aspx?agendapath=/agenda/ZH_060218_Modelbouwshow

misschien eens langs gaan? Veel kans dat je er een hoop boten kan zien en even vergelijken.

Patrick

Bart,

Welkom op dit forum!

Er zullen allerlei voorstellen je richting op kunnen komen, maar het is handig dat we weten wat je modelbouw mogelijkheden en (mogelijk) je budget is.
Beide bepalen namelijk nogal de keuze.

Een goed zeilend bootje (en inmiddels al ongeveer het populairste modelzeilschip in Nederland) is de Micro Magic, van de firma Graupner. Deze wordt als pakket geleverd inclusief besturing door een aantal leveranciers. Info over de MM kun je vinden op www.micromagic.nl
Voor een komplete MM (inclusief besturing) moet je rekenen op iets meer dan 200 Euro.
Er zijn naast de MM nog veel meer klassen en schepen. Wat jij wilt, dat is er!

Wim

(edit: vrijwel gelijk gepost als Patrick :wink: en inderdaad: een hint richting MM)

Hoi Bart,

Dit lijstje stond op http://www.micromagic.nl/forum/viewtopic.php?t=1957&start=0

kostdatnou.gif

Wil je een betaalbaar modelzeiler hebben, en regelmatig wedstrijdzeilen, en een niet al te moeilijke zelf te bouwen modelzeilboot hebben, en vooral veel zeilplezier dan raad ik je de Micro Magic aan.

Voor rond de € 250,00 kan je hem helemaal zeilklaar hebben, met zender en met acculader.

Kijk maar eens op hun site www.micromagic.nl

En binnen de klasseregels kan je de Micro ook nog erg naar je eigen zin aanpassen.

Veel plezier.

Pagina0_IMG_OBJ16.jpg

er worden nu mallen gemaakt voor VOR boten ,ABN ONE en ericcson .
dan kan je het rompje kopen en zelf afbouwen, al is dit nog wel wat werk. ( zijn wel de mooiste boten ) hehe ;)

mvg Robert

beste VOR 8

ik heb zelf een M-klasse (weliswaar nog niet af...(schiet ook nog niet echt op)) maar ik vind die 2500€ wel veel gerekent hoor voor een marblehead :oops:
dan heb je hem wel flink profesioneel opgebouwd :oops:
dit moest ik er even over kwijt..

vrg jasper

Als je gaat wedstrijdzeilen en je wil naar de M klasse zijn er goede rompen te koop
Die 2500 euro is gewoon een boot zo van de bouwer met zeilen en winch en besturing.
Dat is een hoop euro's maar er zijn ook goede 2 hands boten te koop maar pas op er zijn ook figuren die je een wrak willen verkopen met mooie praatjes als zeer goed doet mee met Wk 2006 en jaren aan ontwikkeld door bepaalde figuren dat moet je naast je neer leggen.
IK ben zelf ook een M klasse zeiler met een dure boot maar er zijn een paar zeilers die zeer goed bezig zijn met een model die wordt gemaakt van carbon als je het mail adres wil hebben stuur even een mailtje naar mij.
Maar de 1 meter komt in Nederland niet snel opzetten maar dat is een klasse wat een stuk goedkoper is en alles goed beschreven in het bouw regelement en daar zijn veel bouw tek te krijgen.

Tom

en wat dachten jullie van een Saphir?

ps wie gaan er allemaal naar de modelbouw show in goes?

Deze zijn nog niet in de handel verkrijgbaar, er zijn wel forumleden die er 1 of meerdere bouwen.
Misschien dat ze ook rompen aanbieden maar daar ben je al snel 100 euro voor kwijt en dan komt nog de rest.
Wellicht voor een 13 jarige te hoog gegrepen......

Pendelaar

ik denk dat er met "te hoog gegrepen" het financiele plaatje werd bedoeld, dus als je vader je naast het bouwen ook met het betalen van je boot helpt, zal het wel goed komen.....daarbij komt dat wij natuurlijk niet in je portomonee/werkplaats/koppie kunnen kijken, maar voor de meeste 13 jarige zal een dergelijk project idd te hoog gegrepen zijn vanwege het ontbreken van een bewezen bouw instructie en het forse prijskaartje.
in ieder geval suc6 met je keuze en de bouw!
Francis

Back