nieuwe boot

• Topicstarter Topicstarter kyosho-willem
  • Startdatum Startdatum
K

kyosho-willem

Guest
Goede dag
Ik zit nu stil wat betreft het rommelen aan de 1.8 buggy met al dit weer.
Nu zat ik te denken om een boot te kopen die R.T.R. is , en dan zat ik te denken aan de Aquacraft Rio 51 die bij de 2Brothers te koop is.(of de v24 bij Shamrock)
Nu heb ik hier wat vragen over, wie kan mij helpen met een paar vragen?? :
:Als ik z'n bootje koop kan je daar goed mee uit de voeten.(of is het bras)
:Vaart het een beetje zonder daar ook nog een Zenoah motortje in te monteren.
:Kan ik als het niet snel genoeg vaart met een simpele oplossing (bij voor beeld een andere prop) iets sneller laten varen.
:Is z'n Rio 51 vergelijkbaar als een Navicraft ?
:Of kan ik voor rond de €900.- veeeel beter iets anders kopen !!!??
Graag had ik hier wat info over...... al vast bedankt

Willem

Willem
:Als ik z'n bootje koop kan je daar goed mee uit de voeten.(of is het bras)
Indien je niks zelf wilt opbouwen (gebrek aan ervaring of geld) is het een prima keuze

:Vaart het een beetje zonder daar ook nog een Zenoah motortje in te monteren.
Ja gaat voor een beginnersboot heel aardig.

:Kan ik als het niet snel genoeg vaart met een simpele oplossing (bij voor beeld een andere prop) iets sneller laten varen.
Alle boten zijn in principe met dat soort maatregelen sneller te maken, mits de rompvorm het toelaat. Een rompje dat 50kmh ontworpen is, kan hele rare dingen doen bij 75kmh

:Is z'n Rio 51 vergelijkbaar als een Navicraft ?
Nee, vind de Navicraft (adrenaline model) een aardig alternatief. Minder daarin is de motor en het en het uitlaatpotje (geen resonantie uitlaat) en de snelheid uit de doos is heel matig. Rio 51 heeft verder een as smeer systeem en nog wat dingetjes extra. Als je wat koopt, dan in ieder geval de ontvanger batterij houder vervangen door een gesoldeerd ontvangerpakket. Denk ook aan reserve onderdelen voorziening. De Rio 51 kun je beter vergelijken met de Proboat Shockwave 55.

:Of kan ik voor rond de €900.- veeeel beter iets anders kopen !!!??
Je kunt ook een gebruikte boot kopen voor 900 euro. Vraag wel altijd om een demo van de boot (het liefst in het bijzijn van een mede-piloot met een beetje ervaring) Verder krijg je bij de gebruikte boot geen service en garantie. Meestal moet je de zender/ontvanger er dan ook nog bij kopen.

Kom anders op zondagen in Almere of Eindhoven langs de waterkant kijken en geef je ogen de kost.

Aanvulling:
Info over de Rio51
http://www.rcuniverse.com/forum/m_6966167/mpage_1/key_/tm.htm
Over de Navicraft is niet veel te vinden

Laatst bewerkt:
Alvast bedank voor de snelle reactie victorymarce, anders was ik zeker voor de Navicraft gegaan.
Ik ga zondag morgen wel eerst even kijken in Eindhoven, misschien is daar ook wel iemand die mijn alles kan uit leggen over rompen / motoren / enz.
Het is misschien ook wel een idee om er zelf èèn te bouwen, kan ik er ook inbrengen wat ze mijn aanraden en wat ik zelf wil, want het zal uit de doos wel varen maar misschien niet hard genoeg naar mijn zin.
Ik moet trouwens ook iets maken/kopen wat geschikt is om naar mijn wensen te varen, wij zitten namelijk veel aan de maas(leukermeer-Well) dus de romp moet daar ook wel voor geschikt zijn het kan daar nogal golven als er een grote boot langs komt.

Ik heb er wel zin in om wat rond te varen in plaats van met de buggy weg geregend te worden van de baan.

Adres is de Landsardseweg, Eindhoven (direkt achter de kartbaan). Als je geluk heb staat de slagboom open (let wel je moet er ook weer uit). Kijk even of Nico Damen, de voorzitter van de club, aanwezig is en meld je daar even.
Veel plezier
Marc

Ik ben er zondagmorgen zeker, dan zal ik mij eens goed laten informeren..
Alvast bedankt en misschien voor jou ook tot zondag
M.V.G. Willem

Back