nieuwe brushless easystar stijgt niet op?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Chrisking, 26 feb 2010.

  1. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    gelukkig heb je idd zowel links als rechts draaiende proppellors
     
  2. Chrisking

    Chrisking Guest

    Ja ik zat dus vannacht al te denken als je de propellor omdraait dan moet de motor ook andersom draaien.
    Heb er even een foto van gemaakt.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2010
  3. Chrisking

    Chrisking Guest

    Als ik omhoog wil, trek ik de rechter hendel naar beneden. Hierdoor gaat die horizontale flap omhoog staan.
     
  4. Chrisking

    Chrisking Guest

    Nou toch nog even gecheckt voor de zekerheid. Heb alle cominaties geprobeerd, dus prop omgedraaid en motor linksom maar zodra hij vanaf de staart gezien linksom draait blaast hij alleen lucht naar voren. En zoals ik de propellor in eerste instantie had, zoals op de foto blaast hij hard. Wanneer ik de propellor omdraai is het veel lawaai maar niet echt veel wind.
     
  5. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    je prop moet altijd met de bollere kant in de draaizit meedraaien. (bij jouw APC propje, staat daar de maat) deze moet dus met draairichting mee.
     
  6. cajo

    cajo

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    675
    Locatie:
    Uden
    Ik snap niet dat sommigen het zo moeilijk maken, de prop moet zo draaien dat het vliegtuig wordt vooruit geduwd of getrokken.
    als je prop verkeerd gemonteerd wordt zal de luchtstroom minder sterk zijn dan wanner hij goed gemonteerd is.
    dat is simpel te meten als je dat niet zeker weet.
     
  7. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    die prop zit op de foto verkeerd om ,aangezien het een duwprop is
     
  8. Chrisking

    Chrisking Guest

    meen je dat nou? ik las dat de tekst naar de neus toe moest zitten?

     
  9. colindevos1

    colindevos1

    Lid geworden:
    27 nov 2009
    Berichten:
    292
    Locatie:
    hoogvliet
    hij zit op de foto gewoon goed hoor als je hem omdraaid heeft ie bijna geen kracht meer. hij zou rechtsom moeten draaien als ik het goed zie.
     
  10. Chrisking

    Chrisking Guest

    Serge ik heb de propellor omgedraaid maar dan komt er best wel weinig wind af moet ik zeggen, is misschien voor mij wel beter wat hij niet te snel gaat.
     
  11. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    ik zou hem wel omdraaien ,gewoon minder gas geven . anders werkt je prop niet goed tot helemaal niet
     
  12. Chrisking

    Chrisking Guest

    ja klopt hij draait rechtsom.
     
  13. Chrisking

    Chrisking Guest

    heb ook maar even foto van mijn cg gemaakt zo moet ie toch goed zijn :
    [​IMG]
     
  14. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    hij mag nog meer naar voren hangen
    zo te zien hangt ie nog achterover.
    laat iemand van een afstand een foto maken zie je het makkelijker.

    mvg Hans
     
  15. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Moet prima vliegen zo! Let op, altijd toestel VLIEGKLAAR balanceren, in dit geval zou je kapje er dus ook nog op moeten zetten. LiPo zit erin neem ik aan?

    Beter wat meer naar voren dan andersom. Ligt CG wat te ver naar voren, heeft toestel de neiging om te duiken, gaat daarmee snelheid opbouwen waardoor toestel in ieder geval goed blijft reageren op roeren en zeker zo belangrijk, blijft vliegen. Ik ben er vrij zeker van dat daar je probleem zit!
     
  16. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    De prop op de foto zit perfect!!!
    lekker laten zitten.

    Nu het zwaartepunt goed leggen, dus dat hij iets voorover hangt als je hem op het zwaartepunt ondersteunt met je vingers (wordt hij goedmoedig van)

    Vervolgens moet je hem recht weggooien en niet omhoog! als je hem omhoog gooit kan het maar zo zijn dat hij overtrekt en hij gelijk naar beneden valt.
    En niet teveel aan je hoogteroer zitten!!! hoe minder je bij de Easystar stuurt hoe beter hij vliegt, ideaal voor beginners dus.
     
  17. Chrisking

    Chrisking Guest

    Ja klopt lipo zit er in. Maar omdat de cg nog niet goed zat heb ik op deze lipo nog een kleine lipo voor extra gewicht geplakt, waardoor hij dus nu zo hangt. ja kapje moet er nog op dan hangt ie iets voorover. Ik had er eerst nog wat meer gewicht in zitten toen ik gecrasht was. Hoop dus dat hij het nu goed gaat doen. Maar kan het voorlopig niet proberen met dit weer.

    wanneer ik ga testen dan moet ik hem dus gewoon rechtvooruit weggooien , en met een klein beetje gas erop zou hij dus heel rustig moeten gaan vliegen? Want de laatste keer had ik echt het gevoel dat hij met weinig gas erop zou neerstorten. Zou dat nu dan over kunnen zijn, dus dat ik niet gelijk in paniek raak door de snelheid?

    Reuze bedankt voor je tijd en hulp trouwens.
     
  18. Chrisking

    Chrisking Guest

    Ik zal straks even een foto maken hoe hij nu hangt met het kapje erop.
     
  19. Chrisking

    Chrisking Guest

    Ok ja want de laatste keer dat het mis ging moest ik echt wat doen, want hij was voor mijn gevoel erg wild. Want ik zie op alle videos op youtube dat het een heel rustig dingetje is, maar dat gevoel had ik absoluut niet de laatste keer het leek wel een straaljager.
    Ik ga enkel en alleen beetje gas geven kijken of ik hem heeeel rustig omhoog krijg, kan nu al niet wachten haha.
     
  20. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Euhm nee je gaat niet een beetje gas geven. Geef nou eens gewoon vol gas bij het werpen en vlieg de eerste meters gewoon horizontaal en win wat snelheid. Stijg daarna rustig op zonder dat je gas minderd en ook niet teveel snelheid kwijtraakt. Als je op een mooie hoogte zit kun je terugdraaien en dán pas wat gas minderen en eens kijken op een mooie hoogte hoe langzaam je ermee wilt vliegen, eerder niet.
    Jakko
     

Deel Deze Pagina