nieuwe brushless easystar stijgt niet op?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Chrisking, 26 feb 2010.

  1. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Uh, morgen leren vliegen;).

    Gefeliciteerd Chris!
     
  2. Chrisking

    Chrisking Guest

    ja graag haha ;) kep er al zin in! bedankt!
     
  3. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Als hij met het gas uit zo duikt mag je wel een beetje laag bijgeven ,
    Dan moet hij in een redelijke glijvlucht komen .
    Nu overtrekt hij neus te ver omhoog ,en duikt dan snelheid makend weer naar beneden.

    Ook het verschil tussen gas uit en aan moet je opvangen met je hoogteroer ,
    en zal niet hetzelfde blijven .

    je weet zeker dat je zwaartepunt ok ligt ???
    dat is een onderschat ding bij veel beginners,een beetje leunen naar voren met de vingers op de juiste plek doet wonderen.

    Groeten Wiebe.
     
  4. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Gefeliciteerd met toch je eerste echte vlucht.

    Ik lees echter dat je heel veel het zwaartepunt corrigeerd door het toevoegen van gewicht. Dit kan de reden zijn waarom die van jou niet echt zweeft. Je kunt beter proberen het bestaande gewicht meer te verschuiven dan steeds maar gewicht bij te voegen!

    En het niet kunnen wachten tot je alles kan uitproberen klinkt heel bekend!, ben ook al zo een ongeduld, vooral als het aankomt op modelbouw. Helaas is dat geen goede combi;)

    sucses verder!
     
  5. Chrisking

    Chrisking Guest

    wiebe ik zal dat eens gaan proberen, want krijg in youtube filmpjes vaak het idee dat hij flink lang rechtdoor blijft gliden zonder dat ze gas bij geven.
    ja het zwaarte punt moet nu toch echt goed zitten, precies zoals in het boekje.

    glaerox dank je wel! Het enige wat ik nu nog als extra gewicht gebruik is een kleine 800mah 2 cel lipo, welke op de lipo van het vliegtuig zelf zit geplakt met dubbelzijdig tape (precies in het midden van deze).
    Het probleem is de lipo van het vliegtuig ligt helemaal vooraan in de neus, en gelijk daarvoor zit mijn ontvanger.
    Wanneer ik die 800mah extra gewicht lipo weg haal, hangt hij echt helemaal achterover. Volgens mij is die brushless gewoon echt zwaar in vergelijking met de standaard.
    Het enige wat ik nog zou kunnen proberen is de ontvanger bovenop de vliegtuig lipo te plakken in de neus, maar of dit veel uit maakt?
    Die extra lipo weegt trouwens 46 gram.
    En sja dat ongeduldige is echt zo irritant, vooral bij dit soort stoere dingen. Ik kan er soms gewoon niet van slapen.
    Heb al zoveel dingen gesloopt of verkeerd gedaan in mijn leven hierdoor, wat me bakken geld heeft gekost.

    m.v.g.

    Chris
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2010
  6. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Kijk dan maar uit met FPV'en, dat bezorgt je pas slapeloze nachten;)...
     
  7. Chrisking

    Chrisking Guest

    sja dat doen al die filmpjes van internet nu al!
     
  8. Turbokeu

    Turbokeu

    Lid geworden:
    31 aug 2008
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lincent (Lijsem)
    Met de juiste LiPo heb je niks van ballast nodig (46gr is niet niks!).

    Mijn setup:
    Standaard Permax 400 motortje (normaal zou je BL motor niet veel zwaarder moeten (mogen) zijn).
    Met een Zippy 2500mAh 2S1P helemaal vooraan in de neus (regelaar en ontvanger iets naar achteren) is het CG perfect en weegt de EZ* net geen 679gr (680gr aangeraden in de bouwhandleiding).

    Volgens mij kan je LiPo nog verder naar voor (quote: "en gelijk daarvoor zit mijn ontvanger").

    Edit: Moest 2500mAh LiPo zijn i.p.v. 2200mAh.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2010
  9. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Chrisking,

    We zijn nu alweer wat verder en hoe is het allemaal gegaan ?
    Heb je nog een beetje kunnen vliegen ?
    Het mooie weer komt er namelijk weer aan :D

    René
     
  10. blarp

    blarp Guest

    Het meest lastige voor een beginner is een underpowered kistje dat net tegen overtrekken aanvliegt - dat lijkt hier aan de orde te zijn?

    Hier is mijn Cloudsfly (easystar - achtige clone), brult zo het heelal in, hoef hem alleen maar neer te leggen. (en nog goedkoop ook..)

    mZ71MvlFu6I[/media] - Speedrush at Sunset
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. Chrisking

    Chrisking Guest

    Nou ik ben sinds een week weer begonnen. Had echt flink de balen ervan dus was er even mee gestopt, en even al mijn tijd in mijn bedrijf gestoken.

    Hier even mijn verhaal, best lang hoor dus word even lezen :)
    Ik was dus ik meen 4 maart naar de fpv meeting geweest.
    En Sander had hem even gecheckt voor me hoe hij vloog. Nou alles ging dus goed, hij lande hem mooi.
    Nou fijn ik dus de dag daarop ook maar eens geprobeerd, want hij moest het tenslotte doen.
    Het waaide nog al maar voor mijn gevoel zou het wel moeten lukken.
    Ik gooide hem tegen de wind in en hij begon te klimmen, plots werd hij door de wind omgedraaid en vloog best hard de andere kant op. Dit komt met name omdat ik waarschijnlijk flink wat power er op had staan voor wind tegen. Afijn ik probeerde hem terug te vliegen tegen de wind in maar dit lukte totaal niet. Steeds draaide hij om en vloog weer weg. Toen werd hij uiteindelijk door mijn gestuntel tegen de grond een gesmeten. Gelukkig viel de schade mee, maar neus was wel weer gescheurd en krom.
    Nou na het plakken paar dagen later weer geprobeerd.
    Gooi hem op en hij dook gelijk naar rechts op de grond. nou weer opnieuw opgestegen, ik ga omhoog en spontaan klappen de vleugels in en valt hij als een dood vogeltje uit de lucht. Dus ik had het toen helemaal gehad. Nou afijn paar dagen later toch maar weer geplakt. Wat blijkt ik kon die staaf in de vleugels niet vinden..?? Ohjee die ligt nog op het veld dacht ik. Maar nee hoor niets te vinden, ik goed denken.... Oh nee he ik heb dat ding er de laatste keer helemaal niet in gehad. Zooo wat voelde ik mij dom zeg. Bleek mijn vriendin had even opgeruimd, en die staaf ergens anders gelegd.
    Ik weer helemaal enthousiast, want ik dacht dat ik dus niet kon vliegen hehe.
    Toen toch maar op de computer eens gaan oefenen met aerofly met de easystar. Ik kon dit al aardig maar altijd ZONDER wind. Nu 3 dagen geoefend met windkracht 3 en 4 op aerofly. Had nu pas echt het gevoel hoe het vliegen werkte met wind, dacht dat het veel makkelijker was. Maar goed ik had het gevoel nu kan ik mijn easystar de lucht in krijgen, en LANDEN!

    Nou hier mooi groot veld opgezocht, maar zat wel een rozenkwekerij maar die was behoorlijk ver weg (maar niet voor mij). Afijn ik gooi hem op hij stijgt dus best snel, voor mijn gevoel is die brushless motor net een staaljager. In de lucht blijft mijn easystar maar naar rechts draaien. Ik had alles goed gecheckt elevator en rudder stonden kaarsrecht als de trims netraal stond. Maar die easystar bleef maar bochten maken ik proberen te trimmen maar dat hielp weinig. Ook bleef hij maar klimmen, en wanneer ik terug probeerde te sturen bleef hij maar loopings maken. Ik werd steeds zenuwachtiger want ik kwam nu bij die ramen van die kas in de buurt.
    Winkel waar ik hem gekocht had zei als je gas geeft en de knuppels los laat gaat hij omhoog dus dat deed ik. Nou hij ging ook omhoog, maar maakte een looping recht naar beneden en ja hoor boven op de gas. Ik hoorde best wel een klap en schrok me rot..... Naar die boer toe gegaan en ladder mee genomen, en in 1 keer had ik de juist rij gevonden waar hij gecrashed was.
    Nou hele neus lag er af, en zat een gat in waar de lipo was uitekomen. Lipo was helemaal ingedeukt hij was in ene de helft korter. Maar vleugels waren nog in takt alleen de neus had de klap opgevangen. Thuis gecheckt alles werkte nog, zelfs de lipo haha :)

    Maar ja ik was zo gefrustreerd zoveel geld er in gestoken voor complete fpv set, maar echt het gevoel dat die easystar voor mijn niet te vliegen is. Want tenslotte lukte het Sander wel en mij niet. En ik zie zelfs kinderen op youtube met een easystar vliegen.

    Die middag direct weer naar de rc shop gereden en een rtf easystar set meegenomen. Nou in een kwartier zat deze in elkaar. Ik had zoiets van als deze niet lukt dan kap ik ermee.
    Na het eten gelijk wezen proberen. En wat schept mijn verbazing... Ik gooi hem weg en vlieg zo de lucht in. Echt super relaxed vloog hij weg. Die andere was echt voor mijn gevoel oncontroleerbaar, en deze vloog exact als op de computer. Wauw wat voelde ik mij goed zeg! Ongeveer 20 minuten gevlogen en 3x goed geland. En het was zeker windkracht 3 maar deze vloog gewoon recht door ik hoefde niet eens te trimmen. Kon gewoon rustig een bocht maken en daarna weer netjes terug vliegen tegen de wind in.
    Maar goed ik vond het zo leuk om te vliegen, dat ik nu al zeker 12x gevlogen heb met die rtf easystar.

    Toch mijn oude easystar weer helemaal aan elkaar gelijmd. Cg zit precies het zelfde als de vorige keer, en is dus precies het zelfde als op mijn rtf easystar. Dus het moest goed zijn.
    Ik las hier op dit forum dat die easystar vanuit je hand zo weg moest vliegen zeker 20 meter vooruit zonder te sturen. Met mijn brushless easystar had ik dit al eens geprobeerd, maar dat was maar 5 meter hooguit.
    Nou die rtf easystar bleef maar zweven, wanneer ik hem weggooide. Ik kon echt zien dat hij het goed deed. Dus ik snel mijn oude brushless easystar uit de auto gepakt, met de vleugels van mijn nieuwe rtf easystar. Zodat ik zeker wist dat het niet door mijn oude vleugels kwam dat hij zo raar deed. Ik gooi die oude easystar weg en vliegt maar paar meter vooruit, en duikt gelijk naar rechts en draait zowat bijna om en valt recht naar beneden op zijn neus en rechter vleugel. Ik merkte echt dat deze totaal niet zweefde.
    Ik thuis alles nagekeken. Motor schuin erop kan het niet wezen want die gebruikte ik bij de zweef test niet. Vleugels ook niet want deze waren van de nieuwe. Dus alleen in de romp kon het probleem zitten.
    Staart zat iets wat gebogen maar nauwelijks te zien, maar toch recht gekregen met warm water. Verder kan ik niets vinden, heb alles met een liniaal na zitten meten of de staart er misschien schuin opgeplakt zat maar klopt echt tot op de millimeter. Al 10x gekeken maar hij is voor mijn gevoel echt kaarsrecht.
    Nog een paar keer die zweeftest gedaan maar nee nog steeds een duik naar rechts.
    Nu heb ik wel wat meldingen op forums gelezen dat er een aantal foute easystars in omloop zijn, misschien een productie fout of zo?

    Maar wat een frustratie was dat allemaal zeg. Echt van het gevoel dat het net een straaljager is, naar een rustig relaxed zweefvliegtuig.
    Was ik nu maar begonnen met een rtf easystar. Maar heb voor me gevoel wel weer een hoop geleerd.
    Heb nu door die nieuwe rtf easystar goed vergelijkingsmateriaal. Nu weet ik hoe hij het zou moeten doen, wat ik dus eerst totaal niet wist. Nu merk ik dus echt dat mijn oude easystar echt niet goed is, of nooit goed is geweest. iig niet voor een beginnende vlieger zoals ik.

    Maar nu met dit weer en mijn nieuwe easystar echt een top gevoel aan over gehouden. En word met de dag beter in vliegen. Heb al mijn keychain camera erop gehad om wat filmpjes te maken.

    Dus binnenkort ga ik eindelijk mijn ccd camera erop zetten, zodat ik met mijn fatshark bril eindelijk kan gaan fpv vliegen :) :) :)

    Nou best een lang verhaal, maar het is toch uiteindelijk gelukt. ben ook echt heel blij dat ik toch maar die nieuwe had aangeschaft anders was ik er denk ik echt mee gestopt.

    Dus Rene ik ben heeeel blij met het mooie weer wat er aan komt :)



     
  12. Chrisking

    Chrisking Guest

    Sja dat kan je wel zeggen ja, als ik mijn stick een beetje omhoog deed schoot hij al de lucht in. Met die standaard motor vliegt het lekker rustig voor mij. Snap ook niet echt dat die winkel mij als beginnende vlieger gelijk opzadelt met een funjet brushless motor van multiplex zelf, en niet gewoon de brushless motor van multiplex die bij de easystar hoort.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Ha die Chris, ook weer in the house! Dacht al dat je gestopt was, bleef zo lang stil... :D

    Hahahaha!:rolling:
    Je bent niet de enige, en ik dus ook niet :D. Had gisteren al het gevoel dat ik iets vergeten was, maar kon niet bedenken wat. Easystar de lucht ingegooid (werd gelukkig bestuurd door Berto, m'n instructeur) vloog wel gewoon goed, maar de vleugels stonden in een onwijze V-vorm. Hm, hoort dat nou? Toch maar even geland en toen stonden de vleugels weer naar beneden. Heb je de stok er wel in zegt Berto... eeeeehhh, nee... :oops: :oops:

    Toch aangetoond dat zo'n Easystar ook zonder stok te vliegen is. ;)

    Ik heb trouwens ook dat'ie naar rechts trekt, staat nu bijna vol naar links getrimd en dan gaat' ie goed. Zaterdag met veel wind ook een paar keer gelijk na opstijgen in een bocht naar rechts direkt met de neus in de grond. Kwam ook omdat het zwaartepunt toch nog te ver naar achter lag, waardoor de neus omhoog kwam en direct weggeblazen werd. Heb nu de lipo helemaal voorin, zwaartepunt veel verder naar voren dan volgens de handleiding moet. Gaat nu veel beter.

    Ik vlieg ook met de standaard brushed motor trouwens. Heb wel veel problemen (gehad?) met de reikwijdte. Gisteren ging het weer wel goed. Heb wel de motor ontstoord en kabels verlegd, de motor nu al drie keer opnieuw ingebouwd.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2010
  14. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Wat een verhaal zeg, erg gelachen :D
    Ik kan mij heeeeeeel goed voorstellen dat je er af en toe kunstkop van krijgt !

    Maar het is goed om te lezen dat het nu allemaal goed gaat.
    Nu een kwestie van veel vliegen zodat je precies weet wat het toestel doet en het 100% onder controle hebt.
    Op dat moment zou ik lekker de FPV erop zetten en gaan met die banaan :banana:

    Toch een vreemd verhaal dat die ouwe direct wegvalt over 1 vleugel en alles er "goed" uitziet.
    Misschien is het een idee om een mailtje te sturen naar Multiplex ?
    Wie weet hebben die jongens daar een passend antwoord voor je ?

    En het weer is de afgelopen dagen echt prachtig....alleen jammer dat ik ergens midden op de noordzee zit en niet thuis :(

    Gr.

    René
     
  15. Chrisking

    Chrisking Guest

    Heee die Klaas! Nou het had niet veel gescheeld of ik was ermee gekapt.
    Ja die van mij vloog de eerste minuut wel zonder stok, maar daarna klapte de vleugels in elkaar en viel dood uit de lucht hehe.
    Ja ik heb dus ook volledig naar links getrimd, maar dan nog gaat ie naar rechts en ik kan sturen wat ik wil.
    Nu heb ik gisteren even tijd droog staan gooien met dat (rot) ding, want had de hele achterkant overgoten met bijna kokend water.
    Moet zeggen hij vliegt al ietsjes beter! Als ik nu gooi gaat hij mooi recht door. Maar zodra ik een beetje omhoog wil en de stick naar achteren druk boem naar rechts! echt 10x geprobeerd en het schijnt toch hier mee te maken te hebben.
    Heb op zich met mijn nieuwe easystar echt totaal geen problemen, gooide dat ding de lucht in en vliegen maar. zit standaard zebra fm pro zender bij en kan best ver vliegen. Had zelfs mijn fpv zooi erop geplakt en direct opstijgen dat ding.
    Gisteren avond nog eens even een goeie vergelijking gemaakt tussen de oude en de nieuwe easystar.
    Het vreemde is die nieuwe klopt echt niets van, zo krom als ik weet niet wat. Vleugels staan paar graden schuiner dan de staart zelfs. En dat ding blijft maar vliegen. De oude easystar is nu echt kaarsrecht maar niet goed de lucht in te krijgen haha.

    Rene goed plan van je ga ze toch eens mailen heb echt het idee dat er een fout in dat ding zit...

    Ja het is heerlijk weer heb nu al zin om straks weer even te vliegen. Maar nu eerst weer even fitnessen, want moet wel in vorm blijven.

    Weer bedankt voor al jullie reacties, tijd en hulp!
     
  16. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Bedoel je hier soms de instelhoek? Vleugel en stabilo moeten niet in dezelfde hoek staan, het stabilo moet ten opzichte van de vleugel een paar graden voorover gekanteld zijn. Zonder dat vliegt geen enkel vliegtuig.
    Als je oude Easy dat niet heeft ligt daar een mogelijke oorzaak.

    Heb je bij de oude gekeken of de vleugels in hetzelfde vlak staan, dwz als je 'm van voren "aankijkt", zie je dan van de ene vleugel meer onderkant dan van de andere?
    Heb je ook gecontroleerd of beide vleugels even lang zijn? (is volkomen onwaarschijnlijk bij een schuimvleugel, het komt tenslotte allemaal uit dezelfde mal, maar ik heb gekker meegemaakt)

    Succes,
     
  17. Chrisking

    Chrisking Guest

    Beste Bart,

    Hier heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken, heb eigenlijk alleen gemeten of de vleugels even lang waren. Of de stabilo aan beide kanten even ver uit stak, en of deze er recht op zat vanaf boven gezien.
    Ik zal dat straks direct eens gaan vergelijken!!!
    Zal dan ook even kijken of ik dan van de ene vleugel meer de onderkant kan zien als de andere.
    Reuze bedankt voor je tip Bart, zal straks even hier neerzetten of ik wat gevonden heb!
    Nogmaals bedankt!

    Chris


     
  18. Willem01

    Willem01

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    654
    Zit de motor wel goed? Als die teveel naar links of rechts staat, gaat de EZ de andere kant op. 't Is maar een idee...

    Willem.
     
  19. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Chris, op de G&E club is vanavond clubavond, en het is goed weer... als je daar langskomt is er zeker iemand die je kan helpen. (Zelf sta ik vanavond achter de bar! :proost: maar er zijn mensen meer capabel dan ik...)
    Ik neem aan dat je weet waar het veld is - tegen de Stichtse Brug aan - ingang achterom aan de Gooimeerdijk Oost.
    Met het toestel erbij is toch een stuk handiger...
     
  20. Turbokeu

    Turbokeu

    Lid geworden:
    31 aug 2008
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lincent (Lijsem)
    Chris, sorry dat ik je topic even kaap maar ik heb kwasi een gelijkaardig fenomeen met de EZ* meegemaakt.

    Ter informatie:
    EZ* bouwkit aangekocht in april 2009.
    Netjes in mekaar gelijmd, zelfs gebruik gemaakt van winkelhaak om stabilo en vertikaal staartvlak perfect horizontaal/vertikaal te lijmen, met de vleugels gemonteerd geen zichtbare afwijking t.o.v. de staart.
    Aandrijving is het originele Permax 400 motortje (een HK 2200KV HXT2285 BL motortje + 30A BL regelaartje ligt al klaar voor latere inbouw) met een APC 6x4 prop en Zippy 2S1P 2500mAh Lipo, besturing met 2x Hitec HS81 servo's.
    Vliegklaar gewicht is ca. 680gr en het CG is perfect.
    Roeruitslagen minimaal (eerste gaatje in de horns) en correct volgens de stickbewegingen op de zender.
    Door omstandigheden (ik was zelfstandige tot eind maart 2010) nooit ertoe gekomen om te gaan vliegen maar ik heb ondertussen wel 100-en uren simervaring met de EZ* op Phoenix RC in alle mogelijke weersomstandigheden.

    Eindelijk twee weken geleden, op dringend verzoek van mijn zoon's vriend Mike die zelf een RTF brushless EZ* gekocht heeft (en niet gehinderd door enige vliegervaring, zelfs niet op sim) een mooi groot veld gevonden voor onze eerste maiden. De windkracht was die dag met 2-3 beaufort redelijk maar met vlagen (had liever iets minder gewenst voor mijn maiden).

    Mike's RTF EZ* had een achterlijk hoog CG naar voor (door een te zware LiPo in de neus), de uitlijning van vleugels/staart was inderdaad verre van perfect en hij had het toestel voorzien van een 2.4GHz zender/ontvangersetje van één of andere (speelgoed)heli met een ridicuul laag bereik van ca. 50-60m!
    Na slechts 5 minuutjes was Mike, ondanks het verkeerde CG, al gezapig rondjes aan het vliegen en heeft zijn EZ* verscheidene maal kwasi perfect geland!
    Hij heeft wel 2 redelijk zware crashes gekend (met gebroken en achteraf scheve neus tot gevolg) door verlies van de binding tussen zender/ontvanger wegens het beperkte bereik. Met wat CA lijm èn een scheve neus was zijn EZ* 5 minuten later toch wéér in de lucht!

    Nu mijn maiden...
    Mijn eerste fout was het niet opnieuw controleren van de roeruitslagen t.o.v. de stickbewegingen.
    Om één of andere reden was de servouitslag van het hoogteroer geïnverseerd in de setup van mijn zender (ik gebruik modelgeheugen 1 voor de EZ*).
    Voor gebruik met Phoenix RC (modelgeheugen 9) moet ik inderdaad de uitslag van het hoogteroer in mijn zendersetup inverseren.
    Twee opworpen later had ik het eindelijk door, met helaas reeds de nodige schade aan mijn EZ*...
    Effe zendersetup gecorrigeerd kon ik eindelijk gaan vliegen.
    Perfecte opworp en mijn EZ* was airborn!
    Mooi wat rondjes gevlogen maar ik bemerkte dat ie toch wel steeds erg naar rechts trok (teveel om uit te trimmen) en dat de roeruitslagen echt aan de zwakke kant waren.
    Na de landing uitslagen aangepast (volgend gaatje in de horns) en getest en weer de lucht in.
    Op een bepaald moment was mijn EZ* toch echt wel ver (300-400m) en hoog en besloot ik een scherpe bocht naar rechts te maken om hem terug te brengen.
    Mooie spin naar rechts maar toen ik hem wou rechttrekken besefte ik dat de roeruitslag naar links onvoldoende was.
    De EZ* bleef in zijn spin naar rechts en crashte zwaar.
    Resultaat: Geblutste vleugels, gebroken stabilo, gespleten en compleet scheve neus, propellor was los en spinner verdwenen.
    Toen hield ik het maar gezien voor die dag...

    Moraal van het verhaal:
    Net als bij Chrisking vloog mijn, op het oog perfect uitgelijnde en zelfgebouwde, EZ* niet echt goed, de 'scheve' RTF EZ* van Mike met een zwaar verkeerd CG deed het integendeel wel goed!

    Chris
     

Deel Deze Pagina