Nieuwe brushless motor draait niet

Ik wou vandaag mijn brushless motor eens testen in mijn B4, maar deze draait niet.

Er komt enkel een zoemend geluid vanaf en hij draait het asje een kwart slag ofzo. Hij werd ook behoorlijk heet.
Heb al eens 2 draden omgewisseld, maar dit brengt geen verbetering.
Heb nog eens goed gekeken, maar de draden maken geen kortsluiting.

Wat kan dit zijn?

Kan de regelaar die brushless motor wel aan en andersom? Misschien ligt het daar aan. ( Ik heb er niet zo veel verstand van van dat soort dingen. )

Wordt de motor heet terwijl hij niet draait?

Meer info omtrent je setup is wellicht handig.

Auto : B4
Motor?
ESC?
Batterij?
Connectors?
Leeftijden en gebruiksduur van je aparaten?
Werkt de ESC met een andere motor?
Werkt de motor met een andere ESC?
Zijn je LiPo's vol?
etc.

Wordt de motor heet terwijl hij niet draait? --> Nee, dan gebeurd er niks

Meer info omtrent je setup is wellicht handig.

Auto : B4
Motor --> LRP vector X12
ESC --> LRP Sphere Competition 2007
Batterij --> Graupner 2S 5000 mAh 30C
Connectors --> Gold contact naar batterij, gold contact tss ESC en motor
Leeftijden en gebruiksduur van je aparaten? --> nieuw (zelf gesoldeerd)
Werkt de ESC met een andere motor? --> Geen idee
Werkt de motor met een andere ESC? --> Geen idee
Zijn je LiPo's vol? --> Nee, 50-60%
etc.

Heb het zelf gesoldeerd maar alles nagemeten. Er is geen kortsluiting ofzo.
Lipo's zijn vol genoeg om even te testen.

100% zeker geen slecht contact? Heb ik op mijn Neu gehad. Happerde en draaide de as ook maar een kwartslag. Na wat geduw en getrek met de kabels kwam ik er achter dat er toch een slecht contact was.

Heb je de mogelijkheid om de onderdelen te testen in combinatie met andere onderdelen? Zo ja doen!

heb maar 1 motor en esc beschikbaar (buiten de mamba in de vorza). kan dus niks onderling uitwisselen.

Heb net de esc nog eens nagemeten, alle kabels zijn goed en geen onderling contact tussen de contacten.

De motor is moeilijker te bepalen, die spoelen geven allemaal door aan elkaar. Maar visueel is er geen sluiting met elkaar of de behuizing.

Vind het echt raar...

Kan je niet even de kabels los maken van je motor en aan de mamba van een andere auto zetten om je regelaar zo te testen?

Edit: Sorry niet goed nagedacht dat die regelaar de vorza motor niet aan kan.

Laatst bewerkt:
Morgen ga ik verder testen, eerst met de motor van ne maat. Voor ik begin te rommelen met de kabels. Deze zijn volgens mij juist.

Die esc aan de motor van de vorza hangen ga ik niet doen, dat lijkt me niet zo gezond voor de regelaar.

Hopelijk krijgen we hem vandaag aan de gang, ga vlug ook mijn ball end maken nu en zien als ik mijn diff wat strakker gezet krijg...

Lijkt me inderdaad ofwel dat je motor stuk is, of ergens een kleine kortsluiting...

Motor met b.v. een boormachine op een constant toerental laten draaien. Dan met een Voltmeter de spanningen tussen de aansluitdraden meten. De drie spanningen moeten gelijk zijn. Zo niet, dan is er iets mis.

Merci voor de comments en goede raad.

Ik was ervan overtuigd dat de sensorkabel was aangesloten bij de 2de test, maar dit bleek niet zo te zijn. Viel wss niet meteen op omdat de mamba monster in de vorza dit niet heeft, dat in combinatie met vermoeid zijn en onoplettendheid...

In elk geval de motor werkt en de wagen rijdt goed. Power zat om mee te beginnen, wheelies a volanté als ge volgas geeft. Moet eens zien om het diff en de slipper fatsoenlijk af te stellen.

Back