Nieuwe buggy 1/8

Hoi allemaal,

Nadat ik een jaartje met een Vaterra Glamis Uno heb gereden wil ik de overstap gaan maken naar een elektro 1/8 buggy, een kitversie.

Ik wil de auto voornamelijk gebruiken op een grasveld en af en toe op onverharde wegen, lekker crossen in de bossen zeg maar. De drang naar circuitrijden is er niet.

Ik heb erg zitten twijfelen over de XRAY XB9, Mugen MBX7 eco en RB E One r v2.
Als motorset zit ik te denken aan Hobbywing 2200.

Aangezien de RB de onbekendste is viel deze eigenlijk als eerste af en ben ik meer verder gegaan op de XRAY en de Mugen, dit is gegarandeerde kwaliteit met heel veel ondersteuning vanuit fabriek en rijders.

Echter, nu is de RB opeens sterk afgeprijsd en wordt dus weer erg interessant.
Ik ben alleen bang dat de RB zo sterk afgeprijsd is omdat dit een uitloopmodel is en daardoor binnen de korste keren problemen heeft met service en onderdelenlevering.

Wat is jullie technische mening over de RB in verhouding van de andere 2 modellen en dan erbij vanuit gaan dat ik geen circuitracer ben en wil worden maar puur recreatief?

En wat is jullie ervaring met het merk RB en de service? Zou het werkelijk zo zijn dat onderdelen een probleem worden bij een vernieuwd model?

Is de voorgestelde Hobbywing 2200 een goede keuze voor de RB?

Gr TvG

Als je alleen mee wilt bashen. Dan zal ik een serpent 811 rtr nemen. Die dingen kan je bij sommige winkels al voor 500 euro vinden.
Het heeft minder afstel mogelijkheden dan de kit versie, maar voor bashen is dat allemaal niet nodig. Tevens is serpent echt de meest robuste merk die ik heb gezien/gehad.
Losi heeft nu ook net een 8ight-e rtr uitgebracht. Ong 600 euro. Maar losi kennende en na 4 losis te hebben gehad, kan ik je vertellen dat die rtr versies van hun niet echt geweldig is en de rtr serpent bij verreweg de meeste waar voor je geld is.

Mugens zijn niet echt zeer robust, heb vele bulkheads zien breken. Xray slijten die zo genaamde hudy spring steel erg snel bij mij. En de onderdelen zijn ook belachelijk geprijsd. 45-50 euro voor een spur gear en 40 euro voor een as zijn voor mij niet echt acceptable prijzen voor de dingen die zo snel slijten.

Maar heb je ook ervaring met de RB e one kitversie of het merk RB?

Ik heb een rtr gehad maar wil nu gaan voor de kitversie zodat ik motor, servo etc zelf kan kiezen...

1 van de dingen die we hier ook graag zien is een klein beetje zelfonderzoek, wat heb je zelf zoal opgezocht?

Google eens op RB ONE REVIEW en de hits vliegen om je oren, zie bv:
Review of the RB One R competition buggy - R/C Tech Forums

RB is een grote naam in de wedstrijdwereld, er zijn al vele kampioenschappen gewonnen met hun brandstofmotoren. Naar mijn weten is de RB One een ingekocht product en is er zeker nog 1 merk met deze auto.

Jazeker, ik heb al gezocht maar de reacties op dit forum gaven niet echt antwoord op mijn vragen vandaar de nieuwe post.

Ik heb RB inderdaad opgezocht en weet dat het het een grote naam is in nitro maar dat de e one het eerste model in electro is. Dus is mijn vraag eigenlijk helemaal niet zo gek lijkt mij.

In ieder geval bedankt voor de reactie en antwoord op mijn vraaag, ik ga mijn plan trekken

@ Wen : Jij hebt heel wat buggy's gehad, zou de Associated RC8.2E niet wat zijn?
Ik heb de Truggy gehad, die was goed, dikke draagarmen etc, maar toen was ik nog meer een beginner, dus ik heb hem niet echt diep nagekeken.

Uuh geen idee. Ik heb nog nooit een asso gehad.
Van veel mensen hoor ik dat het goed is, alleen de shocks op de rc8.2 vinden de meeste mensen niks.

Voor TS. Rb heb ik nooit gehad en nooit zien rijden. Ik heb het alleen van een club genoot die zowel mugen mbx7e en de rb kit heeft dat die niet tevreden is over hoe de rb rijdt. Maar of die stevig is, had die er niks over gezegd. Die staat bij hem wss ook alleen maar op de plank.

Ik heb zelf een rb E ben erg tevreden over deze auto. Gebruik hem voornamelijk op een bouwterrein in de buurt voornamelijk zand, stuk gras, zandheuvels en verharde toegangsweg. Erg veel fun voor het geld. Enige nadeel vind ik de slijtage van de hoesjes om de aandrijfassen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijne komt bij rmv deutschland vandaan. Zag dat hij daar nu ook erg gunstig geprijsd is. Nu helemaal goede prijs kwaliteit verhouding.

Ik heb de auto inmiddels helemaal opgebouwd en een paar keer kort getest (mede door het natte weer).
Ik ben nu alles aan het afstellen, met name het shimmen....
Als motorcombo heb ik op het laatste moment toch gekozen voor Hobbywing 2200 omdat ik hier toch iets meer vertrouwen in had met betee ondersteuning.

Tot nu toe bevalt de auto me prima met veel snelheid en trekkracht!

Klinkt goed. Mijn broertje heeft er inmiddels ook een aangeschaft. De kit versie en daarbij ook een set van hobbywing gepakt. Ik ben wel erg benieuwd naar het verschil met de RTR versie.

De kitversie vind ik iig van goede kwaliteit.

Voor wat ik er al van gezien heb tijdens de korte testritjes is de wegligging en dergelijke al zoveel beter dan van mijn Glamis. Al moet ik wel heel eerlijk zeggen dat daar ook een prijsverschil is en dat de Glamis een prima wagen was vergeleken met de gelijkwaardige buggy's.

De rtr van de RB is volgens mij nog een streep sneller dan de kit met 2200 HW. Volgens mij is standaard bij rtr vanuit RB een 2500 motor gemonteerd. Zal wel gaan als de brandweer...

Ja ding gaat idd als de brandweer. Erg leuk zo op een stuk braakliggend terrein. Ik was positief verrast door de kwaliteit en snelheid van de RTR.

Jammer dat de Carbon shocktower kan breken :-) nu maar cnc Alu besteld voor voor en achter. Netjes bij RMV DE, volgende dag gelijk geleverd

Back