[Nieuwe Buggy] Carson Specter 2 / HPI Trophy 3.5 RTR of een andere?

(Topictitel aangepast, zie 4e post in dit topic)

Hallo,

Ongeveer 2 jaar geleden ben ik gestopt met mijn toenmalige hobby; Onroad HPI RS4 3EVO.

Inmiddels begint het weer wat te kriebelen en ben ik aan het denken aan een offroad auto, en dan een buggy.

Ik kan de Carson Specter 2 V21 RTR voor 289 euro nieuw krijgen. Ik heb echter helemaal geen ervaring met buggy's, en mijn vraag is dan ook:

Is dit een beetje een goede auto? Hoe zit het met de bouwkwaliteit, verkrijgbaarheid van onderdelen? En ook belangrijk: hoe is de kwaliteit van de motor?

Is de kwaliteit vergelijkbaar met HPI?

Graag hoor ik jullie mening.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ongeveer 2 jaar geleden ben ik gestopt met mijn toenmalige hobby; Onroad HPI RS4 3EVO.

Inmiddels begint het weer wat te kriebelen en ben ik aan het denken aan een offroad auto, en dan een buggy.

Ik kan de Carson Specter 2 V21 RTR voor 289 euro nieuw krijgen. Ik heb echter helemaal geen ervaring met buggy's, en mijn vraag is dan ook:

Is dit een beetje een goede auto? Hoe zit het met de bouwkwaliteit, verkrijgbaarheid van onderdelen? En ook belangrijk: hoe is de kwaliteit van de motor?

Is de kwaliteit vergelijkbaar met HPI?

Graag hoor ik jullie mening.

Tja om met de hobby te beginnen is het wel een leuke auto. Ben er zelf ook mee begonnen, maar binnen een jaar had ik een betere gekocht. En nu nog weer beter. Voor onderdelen kan je een hoop via internet bestellen. Maar als ik jou was zou ik kijken welke modelbouwshop dicht in je buurt zit. Hier kun je vaak met problemen terecht, en ook niet belangrijk als je een auto bij hun koopt dan kunnen ze ook de onderdelen bestellen voor het merk auto wat jij hebt gekocht. Het beste is als je een specter koopt, er gelijk 1 extra te kopen voor onderdelen. Het kunststof is niet echt super goed. En wil nog wel eens knappen.
De motor zal waarschijnlijk een Force motor zijn, en voor de fun is dit een prima motor vind ik zelf.
Het is niet te vergelijken met een HPI. Die is toch wel van betere kwaliteit.
Groetjes

Oke, de Specter is dus qua kwaliteit iets minder. Wat is volgens jullie dan een leuke auto om mee te beginnen?

Ik heb tevens een HPI Trophy 3.5 RTR gezien. Volgens mij 349 euro. Mijn budget is eigenlijk 300 euro, maar is dit een goede auto in mijn situatie?
HPI heb ik wel goede ervaringen mee, maar toch stel ik jullie mening op prijs.

Voor 330 euro is er ook een Hong nor lx1 met een 2.4 ghz zender.
Onderdelen van Hong nor zijn goed leverbaar.

Hong nor is kwalitatief gelijk aan hpi

Back