nieuwe bumper (bullbar) gemaakt

• Topicstarter Topicstarter dutchlincoln
  • Startdatum Startdatum
D

dutchlincoln

Guest
Mijn zoon heeft een Summit, en heeft in een week tijd 2 bumpers gebroken.
Vond ik wat vervelend worden, dus heb ik besloten om zelf een bumper in elkaar te lassen.
Ik moet nu wel een zwaardere veer scoren voor de schokdempers....
Ziehier het resultaat:

rmnyo5.jpg

foop35.jpg

2n9jk3l.jpg

rjir92.jpg

nv041.jpg

Dat ziet er netjes uit!

Persoonlijk zou ik echter wel oppassen met eventuele crashes/botspartijen etc. Je bullbar zal niet stuk gaan, je chassis dan weer wel... Misschien een aandachtspuntje:p

Misschien een schokdemper er tussen om de klap te absorberen dan blijft de rest ook heel. ik denk dat je nu de bevestiging zult breken.

of iets voorzichtiger rijden :mrgreen:

@ mark , hier heeft helemaal niemand wat aan...
Vooral de laatste zin.

@ dutchlincoln : Ziet er goed uit!
Ik wou dat ik zo kon lassen ;)

Idee is leuk .... Optisch is het ook leuk .....

Maar zodra je nu ergens tegenaan zal rijden gaat er meer kapot als alleen een plastic bumper van een paar euro :!: Je gaat nu alle energie doorgeven aan het chassis en de bulkheads.

Je kan beter wat tijd investeren in het voorkomen van botsingen waarbij de bumper breekt (waar best wel wat voor nodig is weet ik uit ervaring) dan zo'n "oplossing" fabriceren ;)

Laatst bewerkt:
@ Rutger : Ik mag het wel maar ik studeer voor automonteur dus dat maakt waarschijnlijk ook wel wat uit.
Ik heb met nieuwjaar nog een vuurton/korf gemaakt van een velg, een olievat, en wat uitlaatbeugels.

Maargoed nu weer ontopic.

Ruud

Misschien een schokdemper er tussen om de klap te absorberen dan blijft de rest ook heel. ik denk dat je nu de bevestiging zult breken.

of iets voorzichtiger rijden :mrgreen:

Het idee met een schokbreker had ik al in gedachten, maar dit was de snelle oplossing.
Wanneer ik er 1 maak met een schokbreker, ga ik er ook een soort schuifconstructie in maken, zodat de hele bullbar de klap opvangt, en de schokbreker de klap absorbeert.
Punt is alleen dat het dan teveel gewicht aan de voorzijde wordt, dus dat moet ik met wat alu-stangetjes overbrengen naar het midden.
Komt misschien nog wel een keer.

@marc2: Het is mooi weer, geniet ervan, en kom uit je sombere mopper-hol... :cool:

Zier er goed uit ik ben benieuwd naar hoe je dat gaat bevestigen met die veren. Want zoveel montage punten heb je niet aan de voorkant

Het idee met een schokbreker had ik al in gedachten, maar dit was de snelle oplossing.
Wanneer ik er 1 maak met een schokbreker, ga ik er ook een soort schuifconstructie in maken, zodat de hele bullbar de klap opvangt, en de schokbreker de klap absorbeert.
Punt is alleen dat het dan teveel gewicht aan de voorzijde wordt, dus dat moet ik met wat alu-stangetjes overbrengen naar het midden.
Komt misschien nog wel een keer.

@marc2: Het is mooi weer, geniet ervan, en kom uit je sombere mopper-hol... :cool:

Mooi gedaan man, ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.

Ziet er mooi uit.
ideetje van rpm: RPM R/C Products - Revo Black Front Bumper Mount

Kost nagenoeg niks en werkt als een tierelier!
Als je nu in plaats van de beugel naar het chassis van de summit twee gaatjes maakt en die beugel van rpm tussen het chassis en je Summit bumper in plaatst dan heb je de schok absorbering die je nodig hebt en de stoere look die je wilt.

Best of both worlds, toch?

Zoals je het nu hebt zou ik het iig niet laten. De bumper is nu te stug en zal niet de klap opvangen maar juist direct doorgeven aan de voorkan van je chassis die dat alleen kan opvangen door te gaan buigen of breken. Beiden wil je niet.

Ziet er mooi uit.
ideetje van rpm: RPM R/C Products - Revo Black Front Bumper Mount

Kost nagenoeg niks en werkt als een tierelier!
Als je nu in plaats van de beugel naar het chassis van de summit twee gaatjes maakt en die beugel van rpm tussen het chassis en je Summit bumper in plaatst dan heb je de schok absorbering die je nodig hebt en de stoere look die je wilt.

Best of both worlds, toch?

Zoals je het nu hebt zou ik het iig niet laten. De bumper is nu te stug en zal niet de klap opvangen maar juist direct doorgeven aan de voorkan van je chassis die dat alleen kan opvangen door te gaan buigen of breken. Beiden wil je niet.

Juist dit is het onderdeel wat steeds breekt. (al is het dan niet van RPM, die zal waarschijnlijk wat steviger zijn).

Mijn idee was om de alu plaat aan de voorzijde waar ook je A-armen in zitten, na te maken van RVS, en hier 2 holle pijpjes op te maken.
Dan aan de bumper zelf 2 stukjes rondstaf zodat deze in elkaar kunnen schuiven, en dit dan te dempen met schokbrekers, of alleen de veren van de schokbrekers.

misschien in versie 2.0 :cool:
een keer...

Waarom RPM niet breekt. Simpel! Het is super flexibel. Het standaard traxxas plastic is opzich niet verkeerd maar gewoon te stug.

En vandaar dat ook weinig tot niemand met alu bumpers rijden, omdat alu en botsingen totaal niet samen gaan.
Ben bang dat deze eerder kapot is ( als er zelfs niet meer kapot gaat ) als de stock bumper ( wat ik al knap vind dat je die breekt ;-) )

Laatst bewerkt:
een allu bumper op je auto is nooit slim
net zoiets als allu skid plate's. dat werkt 1 x en daarna is het krom.
kun je beter ergens gaan rijden waar je niks kunt raden of beter leren sturen.

maar wel grappig dat je voor zoiets wel geld hebt maar moeilijk moet doen over 1 euro porto.:bye:

Back