Nieuwe Canopy show

Graag wou ik met jullie mijn nieuwe aanwinsten delen.
Fusuno canopies voor mijn TREX700tjes

Eerst de originele, en al vaak bekritiseerde kappen.
Deze hebben niet zo'n mooie flow met de heli
Ze lijken een beetje te klein voor de heli.

850498315f05eef2.jpg



De nieuwe kappies
850498315f08e0d6.jpg


Oud en nieuw naast elkaar.
Daar zie je goed het flow verschil
850498315f0ee279.jpg


Allebei vervangen
850498316113f493.jpg



Close ups
850498316115969d.jpg

850498316118d6a5.jpg



Ik heb zitten rekenen en goedkoper kan ik ze zelf niet maken.
Een kale kap ben ik 30,- kwijt (de oude vorm 20,-)
Gespoten kosten ze 54,-
Het verschil is 24 euro !!! Dat ben ik aan verf en clearcoat alleen al ruim kwijt.
Laat staan de "besprekingen" met mijn vrouw over de verflucht :snipersmile:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt momenteel inderdaad voor redelijke prijzen de meest prachtige canopies kopen !
Fusono en CanoMod maken echt geweldig mooie kappies.

Veel plezier van deze prachtige aanwinsten !
 
superstrakke canopy's walter , gefeli
ook zeker een zeer strakke prijs !!
wel raar , je zegd dat de orginele vaak te klein gevonden worden [mee eens] , en je nieuwe kap lijkt niet veel groter maar je kijkt er veel beter op ofzo , alsof je nieuwe kap van de trex 700 is en de orginele kap van een totaal andere heli afkomt .
 
Ik vind het er strak uitzien, alleen jammer dat je het niet zelf gemaakt hebt. Zelfgespoten kappen zoals je eerst had vind ik net wat meer hebben.

Mooie foto van jou en Curtis, dat doet me weer denken aan de vakantie anderhalf jaar terug. Ik zou dit jaar wel weer willen...

Hoe staat het met het oefenen voor D3D?
 
Die van Henry vind ik ook mooi.
Die onder "ook stoer" vind ik vooral mooi qua kleuren.
Qua vorm vind ik de tweede (met dezelfde vorm als de mijne) mooier.

@Laurens,
Tja die gele herkenbare kappen vind ik ook nog steeds wel mooi.
Maar zo strak kan ik ze zelf niet maken.
Ik ga ze nog wel wat verder opleuken met stickers van mijn sponsors:
- RCHeliparts
- Merlin Fuel

Qua oefenen is het rustig nu.
Een beetje koud, vind ik.
EENnnnnnnnnnn.....
Ik ben gisteren vader geworden (voor de 2e keer).
Een dochtertje genaamd Lotte.
Dus oefenen MAG ik even niet :p
 
Gefeliciteerd!

Ik denk dat het tegen Maart wel weer vliegweer word, dan mag je er wel af en toe weer tussenuit toch?
 
Dag Walter,

Van harte met je de dochter! Heel veel geluk gewenst :-)
Je canopies zijn zeker fraai, absoluut een verbetering, door de wat spitsere lijn komt hij wat agressiever over, voor een 3D heli is dat zeker mooi.
Zijn spitse neus vind ik wel wat op een Synergy n9 lijken.

Gr, Roy
 
Erg mooie canopy's Walter, maar het mooiste licht nu waarschijnlijk een luier vol te..........;)van harte gefeliciteerd.

Gr,

Mario
 
Wat ik mij afvraag.. bij vliegtuigen is het ontwerp van de romp etc iets waar men inmiddels behoorlijk mee aan het experimenteren geslagen is.. bij heli's zie je dat niet echt, het zijn eigenlijk allemaal, op details na, dezelfde kapjes.

Is er nooit mee geexperimenteerd? Weet ik veel, vleugeltjes, canalizers, etc..

(ja weet het, typische plankvlieger, wil vleugels aan een heli zetten ;))
 
De airflow bij een vliegtuig is altijd dezelfde kant op.
Bij een heli niet omdat je ook achteruit, naar boven, naar onder vliegt.

Het enige wat telt is:
- weinig wind vangen vanuit alle richtingen = smal
- licht

vleugeltjes, uitsteeksels enz. zouden in voorwaardse richting misschien voordeel hebben maar in een andere richting niet.

Zo is ook de achterste stabilisor (De horizontale fin op de tail) alleen voordelig in forward flight.
Veel 3D piloten halen hierom de fin er ook af.
Hij vangt namelijk verkeerde wind in backward flights.
Bij de TREX700 is hij daarom al standaard verwaarloosbaar klein.
 
Om eerlijk te zijn heb ik dat idee ook met vliegtuigen, ik vind die rompen er allemaal hetzelfde uitzien. Het zijn net die subtiele verschillen die het doen met een helicanopy, alhoewel je op internet geen diepte ziet in de kappen. Als je het eenmaal in het echt ziet is er al een stuk minder verschil.
 
Ik vind je nieuwe kapjes ook veel mooier van vorm Walter.
Er zijn trouwens zeker veel ontwerp verschillen in kapjes.
totaal verschillende lijnen bij de verschillende merken.
Sommige vind ik zelfs spuuglelijk :), ben geen fan van de zgn. stealth ontwerpen.
Daarnaast is de plaatsing t.o.v. het frame ook erg bepalend hoe de hele vorm van de heli overkomt.
Op Vliegtuigen zie je gewoon veel vorm aanpassingen die lift en stroomlijn combineren, omdat een vliegtuig nu eenmaal volledig afhankelijk is van verhoudingen en vormgeving om een bepaalde prestatie te leveren.
Ik denk trouwens wel dat de vormgeving en doorsnede oppervlakten van een heli kapje ook invloed hebben op het vlieggedrag, je kan er niet zomaar wat van maken naar mijn mening.
 
Back
Top