Nieuwe Centrale Diff stuk na 2,5 liter nitro

• Topicstarter Topicstarter Rednas1987
  • Startdatum Startdatum
R

Rednas1987

Guest
Beste hobby collega's

Sinds drie weken ben ik in het bezit van een Tunder Tiger 1:8 4wd Offroad Buggy
Type EB4 S2.

Inmiddels heb ik al een kannetje van 2,5 liter opgereden.
Echter vandaag merkte ik tijdens het rijden dan hij niet meer goed accelereerde.
Toen kwam ik erachter dat mijn Centrale diff doordraaide en niet meer functioneerde.
Na het thuis uit elkaar schroeven zie ik dat de tandwielen binnen in de diff afgeschuurd zijn.

Is dit normaal dat dit al gebeurd na 2,5 liter nitro?
Ik heb na het inrijden een keer offroad gereden.

Kan dit een productiefout zijn?

Foto-ZZHBTXOS.jpg

Foto-YJSWA4MX.jpg

Foto-PPHOVXEA.jpg

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Sander

2.5 liter, dat is toch een 3 uur gebruik, ik zou zeggen dat het gewone slijtage is....

Ik neem aan dat dit een RTR buggy is?

Olie niet. Wel heel veel vet.
Ze hebben niet droog gelopen.

Het gaat idd om een rtr uitvoering.

Zitten daar dan minder kwaliteit onderdelen in?

Koop een echt race-chassis en je zult zien waarom ze voor alleen een kaal chassis 500 euro durven te vragen. RTR is is gemaakt voor grote (en snelle) producties vaak met heel veel compromises om het goedkoop te houden.

Koop een echt race-chassis en je zult zien waarom ze voor alleen een kaal chassis 500 euro durven te vragen. RTR is is gemaakt voor grote (en snelle) producties vaak met heel veel compromises om het goedkoop te houden.
Heb je pas (vorige weekend??) iets RTR gereden dan ;)

Bedankt voor je reactie.

Dan zal ik maar braaf een nieuwe gaan kopen.
Ik neem niet aan dat er betere te krijgen zijn voor mijn type auto.

Groetjes

Heb je pas (vorige weekend??) iets RTR gereden dan ;)

Toevallig wel ja..... :snipersmile:

Met de auto zelf niets, alleen die uitlaat van motor t/m drukslang gaf "wat" problemen.

Maar eerlijk, daar waar in een duurdere auto gehaard staal wordt gebruikt is bij een RTR vaak niet gehard omdat het makkelijker produceren is.

ik heb ook een tunder tiger eb4 een heb er al heel veel mee op parcour mee gecrost veel liters er door gedraaid en geen enkel probleem mee gehad. met mijn xray daarintegen was al naa 1.5 liter (roderen inbegrepen) al stuk, een lager vastgelopen in het difrentieel huis met alle gevolgen vandien.

Onzin inderdaad dat na 2,5L al een midden diff versleten is door "normale slijtage". Hier is duidelijk iets niet in orde geweest. Ga terug naar de winkel en leg het probleem voor. Eerst kijken wat ze ervan zeggen.

Onzin inderdaad dat na 2,5L al een midden diff versleten is door "normale slijtage". Hier is duidelijk iets niet in orde geweest. Ga terug naar de winkel en leg het probleem voor. Eerst kijken wat ze ervan zeggen.

Je kunt het ten alle tijden proberen maar verwacht niet dat je garantie of coulance krijgt.

Back