T
tekno_1
Guest
Hallo,
Gisteren vol spanning mijn Dragonfly 76#C binnen gekregen, aangekondigd als de stevige opvolger van de DF 4. Heb hem besteld bij rc-expert.com , alles ging prima. Tot gisterenavond.
Ik had de 2 Li-ion batterijen geladen en wou beginnen vliegen. Dus ik zet eerst de zender aan, daarna plug ik de batterij in.
De rudderstick kon bewegen, maar de throttle deed niets!! Ik kon geen gas geven.
Na enkele seconden kon zelfs de rudder ook niet meer bewegen. Er zat enkel nog storing op de rudder, dus ik snapte het niet goed.
Maar ik had 2 heli's besteld (1 voor een vriend), dus ik dacht: deze dan maar testen.
Tot mijn grote verbazing deed ie net hetzelfde. Eerst even werken (enkel de rudderstick dan), en dan weer niets meer met een beetje storing.
Dit kan dus geen toeval zijn dat 2 heli's hetzelfde reageren.
Uiteindelijk hebben we zitten testen wat het probleem kon zijn. Wanneer we batterij rechtstreeks op drive motor of tail motor aansluiten, draaien dezen. Dus moet het probleem ergens bij de ontvanger of zender liggen.
Heeft nog iemand dit meegemaakt? Wat is stuk? Wat moet anders? Wat kost mij dit? Ik wil zo snel mogelijk vliegen...
Alvast bedankt,
Tekno
Gisteren vol spanning mijn Dragonfly 76#C binnen gekregen, aangekondigd als de stevige opvolger van de DF 4. Heb hem besteld bij rc-expert.com , alles ging prima. Tot gisterenavond.
Ik had de 2 Li-ion batterijen geladen en wou beginnen vliegen. Dus ik zet eerst de zender aan, daarna plug ik de batterij in.
De rudderstick kon bewegen, maar de throttle deed niets!! Ik kon geen gas geven.
Na enkele seconden kon zelfs de rudder ook niet meer bewegen. Er zat enkel nog storing op de rudder, dus ik snapte het niet goed.
Maar ik had 2 heli's besteld (1 voor een vriend), dus ik dacht: deze dan maar testen.
Tot mijn grote verbazing deed ie net hetzelfde. Eerst even werken (enkel de rudderstick dan), en dan weer niets meer met een beetje storing.
Dit kan dus geen toeval zijn dat 2 heli's hetzelfde reageren.
Uiteindelijk hebben we zitten testen wat het probleem kon zijn. Wanneer we batterij rechtstreeks op drive motor of tail motor aansluiten, draaien dezen. Dus moet het probleem ergens bij de ontvanger of zender liggen.
Heeft nog iemand dit meegemaakt? Wat is stuk? Wat moet anders? Wat kost mij dit? Ik wil zo snel mogelijk vliegen...
Alvast bedankt,
Tekno