Nieuwe Dragonfly 76#C doet zo goed als niets! Hulp!

• Topicstarter Topicstarter tekno_1
  • Startdatum Startdatum
T

tekno_1

Guest
Hallo,

Gisteren vol spanning mijn Dragonfly 76#C binnen gekregen, aangekondigd als de stevige opvolger van de DF 4. Heb hem besteld bij rc-expert.com , alles ging prima. Tot gisterenavond.

Ik had de 2 Li-ion batterijen geladen en wou beginnen vliegen. Dus ik zet eerst de zender aan, daarna plug ik de batterij in.
De rudderstick kon bewegen, maar de throttle deed niets!! Ik kon geen gas geven.
Na enkele seconden kon zelfs de rudder ook niet meer bewegen. Er zat enkel nog storing op de rudder, dus ik snapte het niet goed.

Maar ik had 2 heli's besteld (1 voor een vriend), dus ik dacht: deze dan maar testen.
Tot mijn grote verbazing deed ie net hetzelfde. Eerst even werken (enkel de rudderstick dan), en dan weer niets meer met een beetje storing.

Dit kan dus geen toeval zijn dat 2 heli's hetzelfde reageren.

Uiteindelijk hebben we zitten testen wat het probleem kon zijn. Wanneer we batterij rechtstreeks op drive motor of tail motor aansluiten, draaien dezen. Dus moet het probleem ergens bij de ontvanger of zender liggen.

Heeft nog iemand dit meegemaakt? Wat is stuk? Wat moet anders? Wat kost mij dit? Ik wil zo snel mogelijk vliegen...

Alvast bedankt,

Tekno

Even de spanning van de accu meten ! heli inschakelen met gas dicht, anders even contact zoeken met de verkoper. Het zal je niets kosten want als ze beiden kapot zijn heb je garantie. Volgens mij doe je iets verkeerd.

Rhelie zei:
Even de spanning van de accu meten ! heli inschakelen met gas dicht, anders even contact zoeken met de verkoper. Het zal je niets kosten want als ze beiden kapot zijn heb je garantie. Volgens mij doe je iets verkeerd.

Aan de accu ligt het niet. En ik schakel heli in met gas dicht. Heb een mail gestuurd naar verkoper. Het probleem is: het is gekocht in Amerika en ik heb geen zin om weer 14 dagen te wachten tot ik kan vliegen. (terugzenden, ...) Het is inderdaad gek dat het bij beiden is.

Is er misschien iemand die op zijn df 4 een nieuwe ontvanger gestoken heeft?
Kent er iemand een ontvanger 4-1 (zoals die van Walkera)? Dan kan ik proberen een nieuwe te steken en hopen dat dat het probleem is. Het moet een ontvanger zijn waarop je dus 2 servo's, 2 motors en battery kan insteken. Het is een 4-in-1 ontvanger (ontvanger, speed controller, gyro en mixer).

Zijn er zo dingen van Graupner, Hitec, Protech of Futaba?

miss stom maar je hebt je zenders toch niet verwisseld???
dat je de ene helicopter bestuurd met de zender van de andere??

kwetet tis een 'long shot'

elwitten zei:
miss stom maar je hebt je zenders toch niet verwisseld???
dat je de ene helicopter bestuurd met de zender van de andere??

kwetet tis een 'long shot'

Neenee, hebben we ook al getest... :-)

Fuzzy zei:
Staatie niet op Mode 1 ipv Mode 2... :)

John

En dat is? Waar zie ik dat?

Edit: als dat is om gas te wisselen van stick... neen dan
Kan het zijn dat er aan de ontvanger iets aangepast moet worden?

heb het gevonden op ander forum. Blijkbaar moet de throttle eerst heel naar beneden (stick + trim), voor je kan starten.

Maar nu probleem met de rudder. De servo's doen niets, enkel wat schokken.

Wellicht is dit het niet maar toch even vermeld: als je de accu aansluit moet de gyro een aantal seconden initialiseren. Binnen deze tijd nergens aankomen ! (ook de heli niet oppakken).

Is net hetzelfde als bij mijn heli.Throtthle naar beneden,servo's laten werken tot deze niets meer doen en kan ook pas dan beginnen met vliegen.
Duurde +-10 seconden.Ik kan het ook zien aan de ontvanger,als het groen lampje brand is het in orde om te vliegen.Is dat rood heb je foutieve handelingen uitgevoerd.Gewoon opnieuw beginnen en eventjes wachten en het is een GO

Back