Nieuwe eigen rijder op MBF

Discussie in 'Model truckers' gestart door Dobermann, 13 jan 2020.

  1. Dobermann

    Dobermann

    Lid geworden:
    13 jan 2020
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Betuwe
    Dag allemaal!

    Heb mij zojuist aangemeld op het forum als nieuw lid.

    Kom uit de Betuwe en heb tot in het recente verleden altijd oldtimer vrachtwagens gehad (echte) maar gezien alle ontwikkelingen afscheid genomen van het wagenpark en ben op zoek gegaan naar een nieuwe hobby.

    Liep al wat langer rond met plannen voor een RC truck en heb afgelopen periode 2 Tamiya trekkers gekocht, 1 geheel compleet rijklaar met geluid, verlichting, zender, enz. en daarnaast een trekker compleet maar zonder zender om te kijken of deze hobby mij bevalt, tot nu toe is dat het geval en heb ik grootste plannen voor de nabije toekomst waarbij ik een combi vanaf de grond af aan wil gaan bouwen, schetsen en tekeningen heb ik al gemaakt en wil op korte termijn beginnen met bouwen, de basis zal Tamiya en Carson zijn.

    Heb best wel wat vragen en zal deze hier op het forum plaatsen en hoop op jullie steun, bedankt alvast.

    Groet,
    Berry
     
  2. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Berry,


    Van Harte Welkom op het MBF Truckers Forum.
    Ik wens jou veel Kijk en Lees, maar voor heel veel Bouwplezier op het MBF Truckers forum.

    Ik ben benieuwd welke Tamiya trekkers je hebt gekocht ?

    Misschien is het we leuk om even foto's van jou Oldtimers te plaatsen, zodat wij kunnen zien met welke hobby je bezig bent geweest.

    Ik heb zelf 2 Volvo Oldtimers/Jungtimers in de schaal 1 :14 gebouwd, waarvan de bouwverslagen op dit forum staan.

    Als er vragen zijn,horen ik/wij dit graag en zullen helpen/advies geven, daar waar nodig is
     
  3. Dobermann

    Dobermann

    Lid geworden:
    13 jan 2020
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Betuwe
    Pieter,

    Dankjewel voor je reactie.

    De trekkers die ik heb gekocht zijn een Volvo F12 compleet en een Mercedes SK voor de heb.

    De plannen die ik heb kom ik op korte termijn op terug.

    Hier een greep uit het wagenpark wat ik had, daarnaast nog wat aanhangwagens en opleggers alles uit de 50er en 60er jaren.

    De rode combi is de laatste waar ik afscheid van heb genomen, deze heeft ook in de Truckstar en Transmobiel gestaan.

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Berry,

    Mooie collectie

    De Borgward vrachtwagens zie je niet zo vaak als Old-timer/Jung-timer collectie, die gerestaureerd zijn, of nog in de in oude staat verkeren.

    Meestal zie je de bekende merken die nog in de oude staat zijn of gerestaureerd zijn !

    Borgward is gestopt in 1963
    Was niet eens zo'n heel oud merk vanaf :1939 tot 1963

    Borgward is weer terug asl luxe wagen merk, sinds 2016 al SUV
    De wederopstanding van Borgward.

    De SUV ziet er best mooi uit.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Dobermann

    Dobermann

    Lid geworden:
    13 jan 2020
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Betuwe
    Dankjewel, was inderdaad een mooie collectie, was altijd de enige Borgward op Treffens in Nederland, in Duitsland eigenlijk ook heel vaak, soms met Duitsers die ook een Borgward vrachtwagen samen gegaan en dan waren we er met een klein groepje.

    Die SUV is tot op heden nog nul komma nul, in Duitsland rijden er een handjevol (stuk of 5) de prototypes and that's it, voor de rest komt het niet van de grond en ziet de toekomst er alles behalve rooskleurig uit voor wat betreft Europa, in China gaat het redelijk, maar de concurrentie is enorm voor een in vele ogen nieuw merk, de tijd zal het leren.....
     
  6. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    En in de Dakar rijden ze ook nog...Althans eentje nog geloof ik. Mag er wel leuk uitzien maar het zal nog wel even duren voor die chinezen hier voet aan de grond krijgen. Misschien met die elektrische gekte maar dat zal ook wel weer teruglopen als de bijtelling omhoog gaat.
     
  7. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.648
    Locatie:
    Drenthe
    Ik wilde wat info van al die ouwetjes opzoeken op de RDW site, maar helaas, geen enkel kenteken is daar bekend
    Alles meer dan 2 jaar geleden ge-exporteerd, of gesloopt?
     
  8. Dobermann

    Dobermann

    Lid geworden:
    13 jan 2020
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Betuwe
    Klopt, de gekentekende zijn zo'n 2 jaar geleden aan Duitsers verkocht en officieel RDW geƫxporteerd.

    Ongekentekende voertuigen, opleggers, aanhangwagens en onderdelen zijn daarna weg gegaan.

    De Rode en Blauwe Borgward combi's mochten max 8.800 kilo wegen en had een trekgewicht op kenteken van 9.000 kilo totaal treingewicht 17.800 kilo. (ik had de Borgwards echter op max 7.490 kilo laten zetten ivm zondag rijverbod in Duitsland).

    De grijze trekker met "Jumbo" oplegger had een totaal treingewicht van bijna 15.000 kilo
     
    Mark300 vindt dit leuk.
  9. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.648
    Locatie:
    Drenthe
    Ahh, bedankt voor de info; ik weet dat export voertuigen nog 2 jaar op de RDW site blijven staan en dan worden verwijderd, althans 'onzichtbaar' worden.
    en eerlijk gezegd, ik zou me die Borgward vrachtwagen wel moeten kunnen herinneren, maar kan niet zeggen dat ik er (toen) ooit eentje gezien heb; de personenwagens natuurlijk wel " Isabella's" e.d.

    Enneeee.. gezien je Nickname: heb je iets met honden??
     
  10. Dobermann

    Dobermann

    Lid geworden:
    13 jan 2020
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Betuwe
    Voor degene die de Borgward willen horen, zien, en rijden....... opgenomen in de Betuwe





     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2020

Deel Deze Pagina