"nieuwe" electro trainer

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Te zwak!

speed 280/sp300 7.2V trekt 4-5A en dat gaat goed met 350mAh Nicad of 700 NiMh (sanyo aaa cellen bijvoorbeeld)

Voor sp400 moet je 10A kunnen leveren, dus kom je in een slagje grotere cellen uit.
In het algemeen dus: 500 mAh Nicad, 1000 mAh NiMh, 1500 mAh lipo's

Dit allemaal "ongeveer" en ook afhankelijk van het merk en type cellen.

Doe jezelf een plezier en ga niet voor schut met te zwakke cellen die op hun maximum moeten werken (spanning stort in + snel leeg)

Nadat ik bij de Tucano de motor vervangen heb door een snellere motor (inmiddels al gecrashed) had ik die oude motor over. Deze motor dus maar inbouwen in die leuke kleine trainer. Schrik, zwaartepunt wel erg ver naar achteren, dan maar een stukje lood in de neus, maar helaas nog niet genoeg. Met halfgas vliegt het model mooi rechtdoor maar zodra ik volgas geef gaat het neusje omhoog en klimt het model mooi steil weg. Nog meer gewicht naar voren brengen lukt nu niet meer dus dan nog maar 2 opties, meer gewicht in de neus duwen of de powercompensatie in de zender inprogrameren. verder vliegt het model nu nog iets mekkelijker dan met die speed 400.

Meer domping nodig bij een dergelijk power overschot denk ik.
Zit behoorlijk liftend profieltje op.

Mixen op zender kan ook, maar met zwaartepunt zou ik niet teveel rommelen, want dan gaat het bij langzaam weer minder.

Theo Coenen zei:
...........gewicht 402 gram

Erg leuk dingetje om te zien maar met welke uitrusting Theo weegt'ie dit? Mijn shocky (80cm) weegt al bijna 310 gram.. :oops:

dat was met speed 400, 3s1p kokam 1500, 3x 9 grams servo's, ACT micro 6 ontvanger en een Schulze slim 24 regelaar.

Wat heb je gedaan dat die shockie zo zwaar is, mijn IMA Yak weegt maar 180 gram.

Mega rcn400, apc 10x4,7,Ko 2L740, Rex, jeti 18Advanceplus, 2x c261, hs55, 45gram depron, koolstof, staal, lijm, tape, kleurtjes,en twee ons lucht denk ik....
Dat staal van 2 en 1,5 mm (20gr??) is voor de tweemaal gebroken koolstof vleugelverstevigingen en onderstel

afb18825.jpg

Verder leuk ding die trainer....laat hem mij effe testen voordat je hem teruggeeft.....hihi :wink:

Dat kan geregeld worden, ik heb zo een modelletje nu zelf, alleen de motorisering is iets anders geworden.

ericon zei:
ok dank je voor de tip!

sorry maar ik ben helemaal nieuw op dit gebied en krijg zelfs bij hobby land dit model niet gevonden :( (mozilla?)

Heeft iemand een directe link?

thx ericon

hey theo, ik heb dit modelletje een tijdje geleden ook gekocht maar nog niet aan begonnen, nu men vraag is ; kan ik dit doen vliegen met AAAbatterijen 900 mah? op de speed 400?? :?:

christophe,

900AAA zijn niet echt geschikt voor SP400 stromen.

Minimum goede penlites NiCAD of NiMH ... (niet elke "bouwmarkt" accu lust 7-8A) .. (ca 25 gram/stuk)
optimaal 500AR (2/3A) NiCad cellen of de NiMH evenknie (GP, Sanyo, KAN) ... (ca 22 gram/stuk)

2/3AA cellen gaat (net/net niet) 270-350MAh NiCAD of 600-750 in NiMH en dan uitsluitend met "merk" cellen als Sanyo, GP(industriecellen) of KAN .... (ca 15 gram/stuk)

Dirk was me al voor, maar hij heeft gelijk, de motor zal wel draaien maar heeft niet de kracht die nodig is om dit model netjes te kunnen vliegen. gewoon 8 cellen gp1100 erin en je hebt nergens last van of anders 3s1p kokam 1500 of 2000.

en eens proberen met 8xAA GP1800mah? moet wel lukken zeker ( die heb ik nog liggen)

Back