Nieuwe elektro compo plaatsen

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Bjorn10, 4 jan 2023.

  1. Bjorn10

    Bjorn10

    Lid geworden:
    5 dec 2022
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Belgie
    Hallo ik ben nog niet lang met rc bezig en daarom kan ik wat hulp gebruiken.Ik heb nog een heel goede traxxas bandit met de brushed motor.Ik wil de hobbywing EZ run met 4000kv en met snelheidsregelaar van 60 Ampere kopen.Die kan tot 3S gaan.Nu zou ik toch wel graag weten of dat een krachtige motor zoals bijvoorbeeld de VXL die bij een bandit of stampede zit.De reden is omdat ik toch echt graag wheelies maak,ik probeer ze zelfs voorzichtig zolang mogelijk te maken. De hobbywing combo komt op 116 euro en zo een nieuwe vxl vind ik te duur.Ik hoor graag wat u te zeggen hebt. Mvg bjorn
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    De max10 combo is opzich prima voor dit model zolang je niet te gek gaat met grotere en of zwaardere banden.

    Wil je wat meer speling hebben kijk dan eens naar de max10sct combos zijn paar tientjes duurder maar dan heb je een sterkere regelaar van 120a.
     
  3. Bjorn10

    Bjorn10

    Lid geworden:
    5 dec 2022
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Belgie
    Ik heb de combo max10 met 4000kv hier bij mij in de buurt gisteren besteld want hij was niet meer op voorraad.Ze zijn hier wel 10 euro duurder dan bij alle andere,maar ik heb niet veel keuze als ik hem wil afhalen want er is maar eentje in de buurt. Het is MCM in huizingen België.
    Dank voor mij te informeren.
     
  4. Bjorn10

    Bjorn10

    Lid geworden:
    5 dec 2022
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Belgie
    Ik heb vandaag mijn combo opgehaald.ik hoop dat het goed marcheert,het is mijn eerste hobbywing.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    dat zal wel dik in orde zijn!
     
  6. Bjorn10

    Bjorn10

    Lid geworden:
    5 dec 2022
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Belgie
    Hallo,ja dat gaat goed!op 3s met mijn traxxas batterij zijn er men voorste banden bijna helemaal afgevlogen,dat zal leuk zijn voor offroad.Op 2S was het niet geweldig hard maar dat moet ook niet altijd voor mij.Ik weet wel nog niet of je de ESC ook moet instellen voor lipo batterijen.Ik ben wel nog nieuw hoor..Groetjes Bjorn
     
  7. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Jawel, LIPO batterijen mag je niet volledig leeg rijden zoals NIMH, meeste moderne regelaars hebben een functie dat ze biepen, of remmen wanneer dat voltage bereikt is. (Low Voltage Cutoff = LVC)
     
  8. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    in de handleiding zal wel staan hoe je dat goed zet, maar vermoedelijk is de default stand LiPo, maar zeker niet slecht om even te checken
     

Deel Deze Pagina