Nieuwe F3B zwever : Tips / suggesties ?

Hallo,

Nav een afgebroken roerhoorntje zitten we nu met een "zeer compacte" F3b zwever. :cry:
Alleen het lood voorin was nog heel.

Maar nu zijn we op zoek naar een nieuwe F3B zwever. Heeft iemand hier nog goede ideeen of tips over bepaalde modellen en/of winkels ?

Gr
Nick

ps : tevens gezocht; instellingen voor een Ellipse 2V (niet te vinden bij Euromodell.de)

hallo ik kijk maar of ik die insteldaten van de ellipse2v noch heb en mail ze je dan. heb zelf einde 2004 mijn nieuwe crossfire gekregen is een heel goede f3b-flieger (voor info kijk op www.aer-o-tec.de) zeer goede verwerking , alles daarbei (gewichte anlenkung etc) over de prijs kan je met hun handelen.

Henk,

Dank alvast voor die link. Echter kun je het plaatje ook posten in een iets groter formaat ?

Gr
Nick

Dank je Henk,

ik kan hier in ieder geval weer mee verder. Reden van mijn vraag was het feit dat ik sinds kort een MC-22 heb. :D
Daarvoor vloog ik de Ellipse met een MC-15.
Dat ging wel, maar als die mixers en fases die ik nu heb.... 8) is toch effe iets anders.

Grt
Nick

@ all : kan ik in NL ergens terecht voor een model als de Pulse of Caracho ???

dan heb je een mooie sender nu, ik heb zelf een mx22.
op je andere vraag over een pulse of een caracho kan ik zeggen dat je die alleen in deutsland kan bestellen als je wil vraag ik marcus becker (bouwt de pulse en supersonic) hoe het is met prijzen en verzenden of ophalen, ik vlieg met marcus samen f3b im team.

groeten henk

Hallo Nick,

ik ben welliswaar (nog) geen F3B piloot, maar heb zelf een Viking in de bestelling die als het goed is over 1 maand klaar is. Ik haal hem direkt in Tsjechie op (gelijk een rondje hellingvliegen op Rana ;)) wat zelfs de transportkosten bijna dekt en ik heb net iets meer zekerheid dat het vliegtuig heel aankomt...
In welke prijsklasse zit je te denken? Ik bedoel de Pulse van Markus en de Caracho van Vektor zijn niet de goedkoopste natuurlijk! VV-Model heeft natuurlijk ook nog de Sting naast de Viking in het programma. Wat betreft zijn levertijden weet ik niets (mijn Viking had helaas 8 maanden, met een eigen motief in de lak).
Verder kun je in Duitsland zeker wat beter terecht dan in Nederland denk ik...
Of bij ET-AIR de RaceM, die ligt que prijs net iets onder de bovengenoemde...
Of van Norbert Habe de NYX of de ARIS?

Veel succes bij het kiezen!

Groetjes uit het zwarte woud (D),

Bob

Hallo Nick,

Ik ben zelf een paar keer in Ansbach geweest bij Pollack Modellbau (gelijknamige site www.Pollackmodellbau.de)
De man zelf vliegt F3b en F3j en heeft veel ervaring

Heeft zeer mooie kisten te koop en zeer goede service stuurd alles voor 25 Euro door heel Europa

Eric

Ik denk dat je eerst naar de financiele kant moet kijken.

De topmodellen op dit moment zijn Estrella van Fisher en de Caracho 3000 van Vector (grote nadelen zijn de levertijden en prijs, maar dan heb je ook iets).

Daarna ga je richting Viking, Espada, Supersonic en Crossfire.
Op internationale f3b wedstrijden zijn bovenstaande modellen de meest gebruikte. Daarnaast is eigenbouw toch weer in opkomst.

Er zijn nog vele andere modellen, maar die hebben op wedstrijden (nog) niets laten zien....

Zelfbouw....pfff heb ooit met een paar clubleden een stel Lif-Off's gebouwd. Als ik zie dat dit nog maar een "simpele" vleugel is, denk ik niet dat de kwaliteit haalbaar is zoals we die wensen. Oh ja, moet je natuurlijk eerst een perfecte mal hebben. (is te huur voor € 1500,- 8O )
Kijk hier maar 's http://www.weberschock-development.de/fmb/formen.html

Mijn vraag of er Nederland van die dingen te koop waren is puur interesse. Omdat we in de grensstreek zitten, hebben we vaak contact met duitse verenigingen. Daar zijn modellen die ik noemde "heel normaal".

Moet zeggen dat bij ons op de vereniging de laatse jaren de omslag wordt gemaakt naar kopen ipv bouwen. Sinds een jaar of 5 vliegen we veel met Risk's en Solero's (Zie HKM en/of Strat-Air) Laatse 2 a 3 jaar komen de F3B's ook bij ons in opmars.
In ieder geval moet ik zeggen dat ik het zweven nu meer waardeer dan toen ik begon met modelvliegen.

Grtz
Nick

Nick,

in Nederland zit geen firma die ze maakt. Mocht je iets in Nederland willen kopen is het 2e hands van een f3b vlieger. Gezien de prijzen van zo'n model is het lenen van de mallen voor 1500 euro geen slechte prijs. Het maken van de mallen zoals Martin Weberschock het doet is niet echt duur. Meestal doe je zoiets met 2 of medere personen en dat druk de kosten.

Hallo nick is het nog aktueel dat je die instelldaten voor de ellipse 2v nodig heb als dat zo is ik heb mijn orginele insteldaten van euromodell gevonden moet ze dan alleen noch scannen als je ze gebruiken kan .

cu henk

Henk,

Ik zou inderdaad graag alsnog die gegevens willen ontvangen. Ben al wel wat verder, maar alle info is welkom.
Vermoedelijk is het eerste punt van aandacht de V-tail. Deze zou volgens "een expert" iets meer up moeten staan.
Daar ga ik me nu even op richten. Ander punt is het zwaartepunt. Ik ben uitgegaan van de specs zoals die van Jaro Mullerwerden gegeven. Bij een paar andere Ellipsen zag ik een heel ander zwaartepunt :?:

ps : ik wilde wel eerder reageren maar het weer werkte niet echt mee 8) 8) 8)

Grtz,
Nick

zal ze in de volgende dagen inscannen, bei meine e2v hat ik het zwaartepunt ook veel verder naar achter liggen als in de baubeschreiving staat, dan loopt de e2v veel beter.

Heb zelf gezien dat de Europhia goed vliegt. Heb er zelfs mee kunnen vliegen en zeer onder de indruk. Mooi model ook. :wink:

Als je een keer komt buurten dan kan ik wel regelen dat je er een keer mee kunt vliegen.

zie op

www.strat.at

Back