Nieuwe F5J limiter bij HK

Discussie in 'F5J' gestart door Gerben, 21 feb 2013.

  1. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
  2. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Dat lijkt op een beetje vals spelen. Met dat ding kun je je motor op 195 m (of andere programmeerbare hoogte) laten uitzetten. En ook na x seconden motorloop. Dus geen risico meer dat je hem te hoog (boven de 200 m) uitzet, of te lang laat aanstaan. Dus één wedstrijd-element minder ('ik kan hoogte beter inschatten dan de rest').

    Verder natuurlijk een mooi ding tegen HK prijzen.

    Dirk.
     
  3. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Hij mag ook niet gebruikt worden met de wedstrijden omdat je hem ook op hoogte kunt limiten
     
  4. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Ik snap het probleem niet zo? Als je denkt dat je met 150 meter genoeg hebt om de tijd vol te vliegen, waarom zou je dan moeten gokken?
     
  5. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Dat is juist de kunst inschatten hoe hoog je zit.
     
  6. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Omdat het zo in de reglementen staat. Er zijn ook landen die volgens de ALES-regels vliegen, dat werkt met een op een bepaalde hoogte uitschakelende motor. Ook leuk, maar heel anders. Daar krijg je ook geen strafpunten voor je starthoogte (die telt helemaal niet mee).

    Om een vergelijk te trekken met F3J; waarom telt de tijd aan de lier niet mee met de vliegtijd? Als je dat weg zou halen zou je ook lekker rustig kunnen starten. Nu heb je daar de "gok" of je vliegtuig heel blijft als je net wat harder omhoog gaat als de rest.
    Maar haal deze spelregel weg en de grap is er voor veel mensen af denk ik. Terwijl ik dan juist misschien wel mee zou gaan doen :)
     
  7. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Het waarderen van de start hoogte vind ik erg goed bij F5J.

    Dat mogen ze wat mij betreft direct overnemen bij F3J. Dan kan de tijd aan de lijn ook meetellen als vliegtijd. In de tijd dat de F3J regels bedacht zijn bestonden nog geen betaalbare hoogte loggers. Als je het mij vraagt tijd voor een update.

    Ook al zou je zelf je maximale hoogte kunnen instellen, dan blijft nog steeds de grap dat je van te voren moet "gokken" welke hoogte voldoende is..

    Dat de regels het nu niet toe staan snap ik. Het kunnen inschatten van de start hoogte is dus een wedstrijd element.
     

Deel Deze Pagina