Nieuwe fan nodig

Hallo,

Vandaag heb ik per ongeluk mijn fan laten versplinteren tijdens een testdraai. Dit gebeurde doordat de EDF niet vast zat en daardoor een cm naar beneden zakte tijdens het draaien en dat resulteerde in een heleboel stukjes plastic. Ik geef toe dit is een domme fout.=(

Maar ik moet dus een nieuwe EDF unit. De jet is de Alpha Jet. 70mm EDF met een FMS KV2750 (SHENZHEN FAMOUS ELECTRONICS TECH CO.,LTD)

Mijn vraag is:
Wat is een geschikte EDF unit voor deze jet + motor. Moet ik gewoon de standaard unit bestellen of zijn er betere.

Bedankt!

Gr. Steven

Dat klopt ik heb inderdaad alleen een fan nodig. Die link is om te laten zien welke motor ik heb en ik ga deze motor ook weer gebruiken. Maar die fans zijn wel prijzig. Wat maakt deze de prijs waard? Bedankt

Uhh, dit zijn redelijk goedkope fans hoor, de Wemotec.
Duur zijn de Schubeler fans.
Wat maakt de prijs waard?
Kwaliteit, een Wemotec zal niet gauw uit elkaar ploffen, en het rendement, een Wemotec heeft een hoger rendement.
Vraag me alleen af of een buitenloper in een Wemotec past, maar dan zou je een mailtje naar Wemotec moeten sturen.

GJ

Vraag me alleen af of een buitenloper in een Wemotec past, maar dan zou je een mailtje naar Wemotec moeten sturen.

GJ

Je kan er een 3026-1900 Sorpion/Hyperion in kwijt(of vergelijkbare motoren), moet je wel alleen de binnenkant ca 2mm opfresen en een doorvoer maken door de fan voor de motor draden(al enkele jaren geleden gedaan).

Wat betreft de fan is dit toch wel de minimale instapfan die er is, alle andere HC ed fannetjes zijn over het algemeen ruk.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Mvg

Ik heb nog wel wat wemotec fannetjes liggen, die mogen voor een zacht prijsje weg.
Gewoon via pb afspraak maken en langskomen om ze bij elkaar te zoeken.

Bedankt voor jullie reacties! De haast voor een nieuwe fan is wat minder geworden gezien het slechte weer en drukte met de studie. Uiteraard ben ik nog steeds aan het zoeken.

Back