nieuwe flight controller

Na eerst een kk2.1.5 op m'n quad gevlogen te hebben (trouwens een zeer goed beginners bordje) ben ik nu aan het uitkijken naar een fc met wat meer mogelijkheden.

Aangezien ik een gopro wil aanschaffen lijkt altitude hold me wel zo handig, jammer dat de kk dit nu net niet kan...

Een naza vind ik te duur, zeker als je eerst eentje zonder gps neemt en later gps wil toevoegen.

Dus ben ik nu aan het kijken naar een multiwii, op hobbyking hebben ze de multiwii pro met gps voor een aardig bedrag, het instellen vraagt wat moeite maar daar ben ik niet bang van.

Vraag is nu of dit een goed bordje is? Zijn er betere alternatieven voor ongeveer dezelfde prijs?

Gopro en altitude hold staan helemaal los van elkaar.

KK2.1.5 heeft ook Height dampening, een soort van altitude hold.

Gopro en altitude hold staan helemaal los van elkaar.

KK2.1.5 heeft ook Height dampening, een soort van altitude hold.

Wat ik zou willen is dat ik tot een bepaalde hoogte vlieg, en dan een schakelaar omzet zodat ie dezelfde hoogte aanhoudt.
M'n kk heeft geen barometer aan boord, idd. een height dampening maar deze dient toch enkel om te corrigeren als wind em hoger/lager duwt?

Nu moet ik de "ideale" throttle zoeken met m'n stick zodat ie blijft hangen, is zelden snel en nauwkeurig te doen...

Eigenlijk zoek je dus gewoon FC met GPS zodat ie exact zn positie kan houden.

Wil je geen naza dan blijft alleen oefenen op throttlemanagement over.

Eigenlijk zoek je dus gewoon FC met GPS zodat ie exact zn positie kan houden.

Wil je geen naza dan blijft alleen oefenen op throttlemanagement over.

zo kun je het ook bekijken :), maar naza is toch niet de enige mogeijkheid?
multiwii en dergelijke kunnen ook een gps aansluiten, of werkt dat enkel in theorie?

Schijnt bij sommigen goed te werken, heb t alleen nooit in t echt mogen aanschouwen, dus kan er eigenlijk maar weinig over zeggen.

Ik heb n full naze32 met baro en die werkt precies zo. Naar gewenste hoogte gaan en switch omzetten. Het werkt op ongeveer 1 meter nauwkeurig

de beste manier om een baro goed te krijgen is door het geheel met usb kabel en al in een zakte plaatsen en die in de vriezer te doen 30 minuten .
haal hem er uit en dan op nieuwe kalibreren.
nu zal het veel beter werken.

die hobbyking multiwii bordjes zijn goedkope knockoff bordjes.

vergeet het maar gps en baro daarmee goed te krijgen.

Er zijn ook mensen die een APM systeem goed vliegend hebben gekregen op een quad. Hoewel de prijs van zo'n setje niet echt veel van een Naza lite verschilt (als je het van een forumlid overneemt tenminste), biedt een arducopter toch wel veel meer mogelijkheden. Tis net wat je verwachtingen en "needs" zijn.

Vlieg zelf met de APM en de Naza Lite. Geef de voorkeur aan APM. Alt Hold en Gps werken accuraat. Manuele mode is zowiezo de max, en met de 3DR radio heel vlug in te stellen.

Ondertussen hier op het forum een naza v1 op de kop getikt (nog niet aangekomen)
Heb voor het zekere gekozen, ipv te knutselen en te priemgetallen...

Het valt me op dat veel mensen hier grote voorstander zijn van een naza, terwijl er even goede en goedkopere alternatieven zijn

Ondertussen hier op het forum een naza v1 op de kop getikt (nog niet aangekomen)
Heb voor het zekere gekozen, ipv te knutselen en te priemgetallen...

Het valt me op dat veel mensen hier grote voorstander zijn van een naza, terwijl er even goede en goedkopere alternatieven zijn

:D:D:D:D
De Naza is voor iedereen, de rest van de controllers lijken toch wel meer of minder voor nerds of de werlozen te zijn, die dagen lang aan die dingen zitten klooien om ze goed vliegend te krijgen, maar dan wel voor de helft van het geld.

En bij de Naza heb je altijd nog die thrill factor :confused: - fly away nu of misschien morgen? :rolleyes:

Klopt Markjuhh, zelfs APM vliegt goed out of the box. Alhoewel de Naza controller wel goed was als basis voor de zender setup van andere controllers.

Back