Nieuwe futaba servo's ?

Er zo na de speelgoedbeurs nieuwe (goedkopen) digitale futaba servo's uitkomen. Een was er als uit voor de speelgoedbeurs een standaard maat servo voor nog geen 40 euro.
Maar van de rest heb ik nog steeds niks gehoord of gezien.
Iemand als info?

gr Remco

geen idee Remco, ben ze nog nergens tegen gekomen.

Weet wel dat Hitec de HS-5475HB heeft als goedkope digitale standaard servo, geloof dat hij rond de €35 - €40 kost.

Remco,

Heb hier ergens de Neuheiten katalog 2004 van Robbe liggen, maar kan hem zo 1,2,3 niet vinden.

Interresant voor ons (heli-vliegers) is vooral de 9254. Dit is de nieuwe staart-servo. Gebaseerd op de 9251, die alleen geschikt was voor de 601, maar dan voor de standaard SMM-gyro's. Reactietijd is van 0.06 sec en 4.8 kg stelkracht. Vooral de stelkracht is een hele verbetering tov de 9253.

Verder is er ook een nieuwe 'sterke' digi-servo. Stelkracht iets van 13 kg op 6V, maar de snelheid is gewoontjes. Zoek eigenlijk iets snels en sterk voor op m'n NT.

Let wel op, in eerste instantie dacht dat de servo's stukken sneller waren, maar toen bleek dat Robbe de snelheid nu aangeeft voor 45 graden verdraaing ipv eerst 60 graden.

Kijk ook eens op www.robbe.de volgens mij staat daar al het een en ander vermeld.

Groetjes,

Rick

Er komen in het leveringsprogramma van Robbe 4 'gewone' en 7 digitale Futaba servo's bij; tevens komt er ook een FS501BB uit. Beetje te veel gegevens om hier neer te zetten. Even de Neuheiten 2004 prospectus ophalen bij de winkelier.

Even :offtopic: Futaba komt ook met een nieuwe lader, de CDR 5000. Adviesprijs 529,00 euro. Waarschijnlijk gaat iedereen die nu meteen halen? 8O :? 8O :?

ik ben vooral benieuwd naar de digitale vervangers van de 3001 (ik denk remco ook) de 3151.
die zou ook een instap prijs in de digital wereld meekrijgen.

Kijk een gedeelte van mijn vraag beantwoord :lol:

Want ik had dus al gevraag bij diverse winkels of er iets bekend was maar antwoord was alleen ik weet dat ze er komen.

Maar zitten er ook gelagerde mini digitale servo's bij (jawel voor de rebell ME).

gr Remco

Ja Remco,

de S 3150, kijk eens op de volgende link

New products Robbe

De hier genoemde specs zijn voor 4,8V, aangezien de servo alleen geschikt is voor 4 cellen. De specs bij 6 Volt (interresant ivm UBEC) zijn
Stellkraft 46 Ncm
Haltekraft 115 Ncm
Snelheid 0.15 sec/45

Groetjes

Rick

rechtstreeks linken naar de catalogus gaat bij robbe helaas niet.

in ricks link : producte->top neuheiten->fernsteuerzubehor.

Back