Nieuwe Goedkope 1/8 Brushless Buggy HSP

Ik ben er altijd van overtuigd gewest dat kwaliteit niet duur hoeft te zijn, maar dat het merk dat vaak wel is.
Toen ik ondertussen al meer dan een jaar een van de eerste eZrun's heb gekocht heb ik gelijk gekregen.
Gisteren zag ik een 1/8 Brushless RTR Buggy voorbij komen voor 149EURO, (nu kopen kost hij 200euro) Ik heb hem dan maar meteen besteld.
het gaat om volgende buggy:
18%20brushless%20181108%20009.JPG

brushless%20buggy%20061108%20004.JPG

specificaties:

• HSP 1/8 Scale Brushless Pro Version RC Buggy
  • Strong Rigid Lightweight Countersunk Alloy Chassis
  • Alloy Cap Coil Spring Adjustable Shock Absorbers 55% More Travel
  • Ready To Run
  • 4 Wheel Drive
  • Front and Rear Differentials
  • Centre Differential
  • Mid Mounted 7.2v SC2000mAh NiMH re-chargeable Battery
  • Powerful 3000KV 3 Phase Brushless Motor
  • Novatech 70 Amp Brushless Electronic Speed Control with Forward / Reverse / Brake
  • New Front and Rear 5 Screw Differentials with Bevel Gears
  • Full 4 Wheel A-Arm 100% independent Adjustable Suspension
  • Adjustable Height
  • Adjustable Toe In, Toe Out
  • New Even Lighter Smaller Front and Gear Boxes
  • Uni DIRECTIONAL MT-X4 Tyres
  • Factory Installed Server Saver
  • 2 Channel Radio Control
  • Triple Led Voltage Display
  • Pistol Grip
  • Australian Specifications
  • Hi Torque 9kg Steering Servo
  • Steering Trim
  • Throttle Trim
  • Complete Instructions for car and radio included
Ik verwacht er niet al te veel van, en een aantal dingen zal ik waarschijnlijk nooit gebruiken (de NiMh batterij, de zender/ontvanger, wss de servo want er is een savöx 20kg onderweg).

Ook eens rond kijken welke onderdelen van andere (A-Merken) 1/8 auto's er op passen en indien nodig ze daarmee vervangen. Ik heb wel geen idee wat voor een kloon het is, misschien is het wel goedkoop speelgoed à la nikko, I'll keep u posted :D

De novatech regelaar word bij pk voor meer dan 100e aangeboden met motor .
Dus als het wagentje niet veel is houd je er een leuke regelaar aan over .
Let wel op de bec stelt niet veel voor ,op 3 cellen lipo is hij snel overbelast .
Zeker met de savox servo.
Daarom leveren ze bij pk er een extra bec bij .
Ook heeft de regelaar een kastje nodig om hem goed te laten afslaan bij lipo,s .
Die is ook te leveren via pk.

Verder een prima regelaar.

groeten wiebe.

Laatst bewerkt:
De novatech regelaar word bij pk voor meer dan 100e aangeboden met motor .
Dus als het wagentje niet veel is houd je er een leuke regelaar aan over .
Let wel op de bec stelt niet veel voor ,op 3 cellen lipo is hij snel overbelast .
Zeker met de savox servo.
Daarom leveren ze bij pk er een extra bec bij .
Ook heeft de regelaar een kastje nodig om hem goed te laten afslaan bij lipo,s .
Die is ook te leveren via pk.

Verder een prima regelaar.

groeten wiebe.

I know, daarom komt er ook de 150A/4465SL eZrun op 6s lipo in, en ga ik met de standaard enkel op 2 of 3s rijden :D (moet wel in de desert truck te steken zijn of zow :D )

Ziet er leuk uit, alleen jah hoe zit het met eventuele reserve onderdelen? is dat ook een beetje verkrijgbaar enz?

verder zal een 1:8 inderdaad niet ver komen met een stickpackje.

Gepikt van deze site:

De regelaar haalt zijn voedingsspanning uit dezelfde accu die de motor voedt. Als dit een accu is met 5 tot 10 cellen kan in de regelaar een zgn. BEC (Battery Eliminator Circuit) er voor zorgen dat de accuspanning aangepast wordt en beschikbaar is voor de ontvanger (en eventueel enkele servo's). Een volle accu levert misschien wel 13 Volt, een bijna lege slechts 5,5 Volt. De BEC zorgt dan dat de variabele accuspanning gestabiliseerd wordt op 5 Volt. Deze 5 Volt komt via het aansluitsnoer van de regelaar naar de ontvanger/servo's. Voordeel : geen extra ontvangeraccu nodig, dus plaats en gewicht gespaard. Nadeel : een BEC krijgt het lastig (warm) als er meer servo's aan de ontvanger aangesloten zijn. Nog erger is het als tegelijk de accuspanning hoog is : dan wordt de BEC zo heet dat de 5 Volt tijdelijk of voor eeuwig wegvalt... en zonder 5 Volt werkt de ontvanger ook niet....

Het lijkt me dat deze auto op een hobao 8 lijkt? Met wat geluk kan ik daar stukken van gebruiken. (main chassis lijkt iryd anders, de rest lijkt quasi identiek)
hobaobl230808.jpg

Als je goed kijkt zie je dat de bovenarmen aan de voorkant anders zijn. Een mercedes en een audi lijken ook op elkaar maar dat wil niet zeggen dat je onderdelen kan uitwisselen ;).

Al gebeurt het de laatste tijd wel vaak dat dingen gewoon 1:1 gekopieerd worden zoals bv. bij de meeste auto's van carson.

Wel, hij is binnen!
Eerste indrukken waren goed, rijd heel leuk, sneller dan verwacht!

Omdat hij zo goedkoop is moeter er enkele nadelen zijn natuurlijk:
Het eerste dat we op merkten is dat er geen olie zit in de veringen, niet dat dat zo erg is, want dat is bijna nooit goed met RTR modellen.

Ten tweede en wat minder leuk is, dat een van de tandwieltjes in de achterste Diff al volledig gestript was na 40m rijden :'( We zullen dan maar een mailtje sturen naarde verkoper en hopen op een nieuw stuk... Dan maar even met vaste achteras rijden...

De auto is wel über cool :D

foto's volgen nog....

wat bedoel je met geen olie in de veren
dat ze er gewoon geen olie in hadden gedaan

zou mischien niet mogen vanwege vervoer ofzo dat je geen vloeistoffen mag vervoeren

ik hoor de verdere bevindeningen nog wel

Wel er zat inderdaad geen olie in de veringen of de diff's toen hij aan kwam. mss ook een beetje gedaan voor lekken oid.
Maar mijn diff is nu even een vaste achteras :D

Nog geen mail terug gehad van de verkoper,wat wel vreemd is.
De CC BEC is binnen gekomen en ik zal me hard moeten in houden om er niet meteen 4S lipo in te steken :D

De Ezrun 4465is even out of stock, dus nog ff wachten om te bestellen. (JNS inc heeft het 40 euro goedkoper dan elkders dus wachten we daar wel op ;) )

straks fototjes maken en op laden.

Na de Caste BEC geïnstalleerd te hebben, heb ik de wagen eerst getest
met een 2s lipo :D
Deze eerste foto is van de plaats van de BEC:

Photo0039c.jpg

De auto is een beetje vuil omdat ik hem zaterdag in ronse heb getest en er daar nogal veel plassen waren :D
Hoewel de wagen soms door plassen van 3 cm diep reed is de electronica niet nat geworden, hij reed heel erg goed. Hij kantelde niet te snel en reed gewoon goed, ik had wel het gevoel dat hij nog nét sneller mocht rijden.

De differentiaal is gemaakt en de diff van de 1/8virus past niet.
Om de 3s lipo er in te krijgen (de turnigy) moest ik er een stukje uit dremelen, zoals aangeduid op de foto hieronder:
Photo0041b.jpg

De 3s lipo gaat doet de wagen waanzinnig hard gaan :D Ik zou de snelheidsmeter er eens op moeten zetten, maar zeker een 80km/h!

Deze wagen is echt een aanrader!
Iemand anders al ervaringen met deze machine?

P.S.: de ezrun betaling is gerefund, ze hadden hem toch niet op stock...

Ik ging een filmpje maken, maar de servo is stuk gegaan :D
De savöx servo zit er nog altijd niet in, want het aantal tandjes is anders, ik moet nog een ander stukje kopen...:sleeping:

nog even toe voegen dat hij echt wel kickass snel rijd :D

Ondertussen nog wat geknutseld aan deze auto.

Hij draait nu met een Losi Center Diff, die er zo in paste (andere rollementjes en de spur was zo groot dat de battey tray meer naar buiten moest.)
Er staan Losi Truggy banden op
Hij rijd nu op de nieuwe versie 150A met zwaarste motor van Hobbywing in.
...Op 6s Lipo

De wagen houd heel goed, onder hoge snelheden nog goed draaien en niet te snel kantelen, ondanks de grotere banden en insane snelheid.

De snelheid is zo groot dat ik op een plein 1.5 maal een voetbalplein de trekker niet helemaal over kan halen zonder hij ergens gewoon op z'n kop gaat liggen.

Nadeel hiervan is dat ik na een 100m op 2 wielen in een putje ben geland met resultaat kapotte armpjes, kapotte bovenarmen, kapotte houderdjes van de pinnen waar de armpjes op en neer gaan.

Ik ben de snelheid in een TRF416 en 3.5T gewoon, maar dit is insane! Ik heb wel bang om er wat mee te springen, want de auto breekt precies nogal snel.

Maar ik heb een probleem, ik heb de handleiding niet meer, en ik lijk nergens een manual of parts list te vinden, dus als iemand er een heeft of vind, zou ik een scan of kopie sterk apprecieren. De winkels die de wagens zelf verkopen kunnen me blijkbaar ook niet helpen.
Ik heb ondertussen op geluk al wat stukken besteld, maar enkel de Losi center Diff paste :D

Foto's volgen nog maar nu hangt hij nog vol ducktape van de laatste keer in de sneeuw te rijden.

Back