Nieuwe goedkope Simprop lader

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
P

Pjotrrr

Guest
Tot 5s/7 ampere lipoladen voor 63 euro!

http://www.modellbau-bichler.com/pr...=5839&osCsid=bc8ab34db46dead3435278a6f8b634f7

0100889IntelliSpeed.gif

Hmm, had ik mischien toch beter deze kunnen kopen ipv die pipo de clown jamara X-peak 3+. :roll:

Hmms, das nog best een leuk prijsje!
Even kijken wat we over houden na mijn grote aankopen voor het nieuwe jaar, maar dit is zeker een aanrader!

Even op de tests hiero wachten,

Lijkt wel wat om mijn wijlen Ginzel Spectra

Volgens mij is ie zowat hetzelfde als die Jamara hoor.. en wanneer ga je nu met 7A laden? komt niet zo vaak voor denk ik.

Op ebay zie ik ze voor 59 euro, met 11 of 12 euro verzendkosten, dus net ietsje goedkoper :-)

In een ander draadje laat ik zien dat jamara, multiplex, hyperion en ook deze simprop wel heeel erg op elkaar lijken. Deze Simprop is ietsje anders, maar die andere drie zijn gewoon hetzelfde!

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=30859

Van deze 4 gewoon de goedkoopste die je kunt vinden nemen, zeker als je toch nooit aan die 7A toe komt.

Marco

Deze lader is idd eerder besproken in bovenstaande link.

hmm, 7A laden...
zekering van de 12V ingang is 10A. Dit zou een max. vermogen van 120Watt input geven.
Bovendien zit er bij die 10A altijd een (flinke???) veiligheidsmarge, en heeft de lader zelf ook nog energie nodig. Dus de uitgaande vermogen van deze lader zou wel eens onder de 100Watt kunnen gaan zitten.
Als je 5s lipo zou willen laden, met een stroom van 7A, heb je een vermogen van 4,2x5x7=147Watt nodig.
Dit gaat dus nooit lukken.
Overigens wordt dit "truukje" bij veel meer laders gebruikt. Zo ook de vorige versie: De V3.1

Verder lijkt me dit wel een top lader trouwens, voor een super prijs. Maar vergis je niet in de max. laadstroom

EDIT: 1000 berichten 8)

gerardje gaat er ook 1 halen nu zijn display van zijn intellicontroll V3 gesneuveld is.

Ik zit er ook aan te denken om er 1 aan te schaffen. Dus mochten er mensen zijn die hun besluit voor die van mij gaan maken zou ik graag ervaringen horen :)

Back