Nieuwe gyro en servo' s welke?

Ik ben aan het twijfelen of ik mijn standaard servo' s en gyro op mijn kds450s nu moet vervangen of niet. Ik heb er de volgende vragen over:

1. Is de standaard KDS gyro een slechte gyro?
2. Zijn de standaard KDS servo' s prut?
3. Welke gyro raden jullie mij aan voor een KDS450s en welke gyro kan ik eventueel meenemen op een groter model?
4. Welke servo' s raden jullie mij aan? Digitaal of analoog?
5. Kan ik op 1 gyro tegelijk analoge en digitale servo' s aansluiten?
6. Kan iedere gyro digitale servo' s aansturen?
7. Budget? Tja t' is natuurlijk niet een mega dure heli, maar mijn wens is wel een goede gyro te hebben zodat deze eventueel mee kan op een andere heli.
8. Kunnen op de standaard KDS gyro ook digitale servo' s aangesloten worden?

Heel wat vragen, maar ik zou erg geholpen zijn.

1. Is de standaard KDS gyro een slechte gyro?
De standaard kds gyro is voor een beginnende vlieger zeker voldoende.

2. Zijn de standaard KDS servo' s prut?
Prut zou ik niet zeggen maar er zijn zeker betere ligt natuurlijk ook wat je van de servo's verwacht en op welk nivo je skills liggen

3. Welke gyro raden jullie mij aan voor een KDS450s en welke gyro kan ik eventueel meenemen op een groter model?
Nagenoeg elke gyro kan over op een groter model. En welke gyro hangt helemaal van je budget af. Je kan een Spartan Quark voor 130 euro erop zetten, maar kijk eens voor een gebruikte futaba gy 401. Een erg goede gyro waar je even mee vooruit kan en tegenwoordig regelmatig hier op het forum aangeboden voor een leuke prijs.

4. Welke servo' s raden jullie mij aan? Digitaal of analoog?
Digitaal heeft natuurlijk een streepje voor. Ik heb goede ervaringen met Towerpro MG 90. zijn digitaal en met metalen gears en redelijk goedkoop(ga niet voor de s versie van deze servo)

5. Kan ik op 1 gyro tegelijk analoge en digitale servo' s aansluiten?
Niet tegelijk natuurlijk. De meest gyro's kun je instellen voor analoog of digitale servo (ook je kds gyro ) de nieuwste generatie gyro's vereisen een digitale servo. (welkom in het digitale tijdperk ;-) )

6. Kan iedere gyro digitale servo' s aansturen?
JA

7. Budget? Tja t' is natuurlijk niet een mega dure heli, maar mijn wens is wel een goede gyro te hebben zodat deze eventueel mee kan op een andere heli.
Begin eerst eens met een goede digitale servo bij de kds gyro bijv een Hyperion DS 11 GCB erg snelle en goede tail servo voor een 450 een betere servo is al een verschil van dag en nacht.

8. Kunnen op de standaard KDS gyro ook digitale servo' s aangesloten worden?
Ja wel ff de kleine switch op de gyro op de DS stand zetten en je DELAY potmeter op 0

Laatst bewerkt:
Back