Nieuwe gyro en servo voor trex, welke?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hoihoi,

Ik heb de geldbuidel ff aangevuld en kan weer eens een upgrade-je doen voor mijn trex, na wat rondgelezen te hebben kom ik dus op volgende setup uit:

GY401 + S9650 digitale servo
GY401 + S9254 digitale servo
GY401 + ..........?

Op RR zie ik veel de S9650 servo op een trex tail, maar kan deze in DS mode staan voor deze servo? Hij is iets kleiner dan de S9254, maar wat is nu het beste? Of hebben jullie andere meningen over die servo's?

Ik zou zeker serieus naar de airtronics 94761 kijken, kleiner dan de Futaba's en werkt perfect samen met de 401. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.........

BarnOwl zei:
Ik zou zeker serieus naar de airtronics 94761 kijken, kleiner dan de Futaba's en werkt perfect samen met de 401. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.........

Op RR word deze wel goed beschreven voor het lichtere vlieg en 3D werk, maar voor zwaarder 3D werk is die niet goed genoeg meer:

airtronics 94761 vs. Futabab 9650

My first Rex had a 94761 with the 401 gyro, it works great for hovering, foward flight, and mild 3d. (flips, rolls) But as I got better it just didn't hold as rock solid as it needed to. Backwards flying it always tended to yaw to the left, same with tic tocs. I know have a 3 cell and 4 cell Rex, and they both have 9650's. They hold great, and have nice response. I think I need to get a 6 volt bec for the 4-cell instead of the 5.1, The tail yaws about 90 degrees with about 5 tic-tocs. Head speed is around 3500 so its understandable why the tail has a hard time holding. But bottom line for a 3-cell Rex the 9650/401gy is the way to go. It's about the same price and you won't have to go buy the 9650 once you find the 94761 doesn't hold for hard 3d.

I have the 94761Z in mine because the 9650 was on backorder when I built the machine. It holds well, but not great in fast backwards flight and during tic-tocs so I am going to try the 9650. Given the choice if both were available, I'd go with the 9650.

Op RR word deze wel goed beschreven voor het lichtere vlieg en 3D werk, maar voor zwaarder 3D werk is die niet goed genoeg meer:

Lijkt me lulkoek. De specificaties van beide servo's zijn IDENTIEK en de T-rex met de 401/airtronics servo houdt de staart ERG goed onder controle.

Ik vloog afgelopen week toevallig even met een R50 met een GY401/9253 en ik vond dat deze het slechter deed.... dit zal aan de afstelling hebben gelegen, maar de combinatie van de 401 en airtronics servo is MEER dan goed genoeg voor het zwaarste 3D werk :wink:

Ik ben er iniedergeval tevreden over, prima servo. En ik ben niet snel tevreden, op al mijn motormodellen zitten GY601's :wink:

Kijk ook even naar het filmpje, als dat onder de categorie "lichtere 3D" valt heb je wellicht gelijk........

Dat was toen inderdaad nog niet echt extreem, maar dat kwam omdat de helicopter nog net nieuw was en ik vloog met de verkeerde pinion. Later heb ik er veel extremer mee gevlogen en eindeloos blijven tic toccen is GEEN PROBLEEM!

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Kijk ook even naar het filmpje, als dat onder de categorie "lichtere 3D" valt heb je wellicht gelijk........

Dat was toen inderdaad nog niet echt extreem, maar dat kwam omdat de helicopter nog net nieuw was en ik vloog met de verkeerde pinion.

Krijgen we nog een nieuw filmpje van je? Ik vond het anders super gevlogen!
Voordat ik zover kom, als ik ooit dat niveau bereik.......... :wink:

Hallo

Ik gebruik ook zelf de combinatie GY 401 samen met de 9650 en dit is een mooi koppeltje :lol:

Ik heb sinds kort op mijn andere T-Rex de 9650 en ik moet zeggen dat, ondanks dat ik even het idee kreeg dat er een koelkast aan mijn staartbuis hing, dit een zeer stabiele combi is.

Beter dan de Airtronics.

Back