Nieuwe heli: Blade 300, of align kloon?

Hallo iedereen,
ik ben een student van 18 en wil graag met de hobby beginnen.
Ik heb vroeger wat coaxiaal en fp gevlogen, maar nooit met het serieuzere gevlogen.
Ik heb een startbudget van ong 600 euro.

Bij mij in de buurt is er een modelbouwwinkel die volgende heli's kan aanbieden:

Albatros modelbouw - Elektro

ik dacht aan de blade 300, welke prijs kwaliteit wel goed lijkt.
Of zou ik via internet een HK450 fbl kopen?
En als zender een spectrum DX7..
Of eerder een kleine goedkope CP om mee te beginnen (Walkera)

Zeg jullie advies maar!
:D:D:D

Je kan al hoveren met een FP heli?

DX7S is idd een goede keuze. De DX6i is ook een goede zender maar het programmeren enz vind ik niets aan.

De Blade 300 zou ik van wegblijven, op de BeastX na is de elektronica geen hol waard. (Plastieken tandwieltjes in de servo's, ESC's die falen, ...)

Kijk beter meteen naar een goede middenklasser waar je een tijdje mee voortkan.

Align 450 is de meest verstandige keuze, je hebt ook niet zoveel 450 alternatieven (meeste komen flybarless tegenwoordig). Ik zou anders zeggen, kijk eens naar de MSH Mini protos. Je moet gewoon een flybarred heli hebben, flybarless zou ik niet als beginner mee starten, daar leer je imho verkeerd mee vliegen.

De MSH mini Protos is ongeveer dezelfde prijs dan de Align 450 maar is net iets beter van kwaliteit en de bijgeleverde elektronica (Scorpion motor & YGE ESC). pluspuntje is ook dat je de kop met bijgeleverde stukken zowel flybarred als flybarless kan bouwen, dus later kan je hem zonder bijkomende kosten ombouwen naar flybarless. Nadeel is dat je iets minder makkelijk parts vindt en je online moet bestellen in NL. (sponsor van het forum levert MSH parts als ik me niet vergis) maar dat is niet echt een probleem. Bestellen en de volgende of 2 werkdagen later zit het in je brievenbus.

Sleutelwoord: FLYBAR :)
Veel succes met de zoektocht!

De mini titan van Thundertiger is ook niet slecht als beginner CP + ook budget vriendelijk + ook in Begie te verkrijgen alsook onderdelen en ook dikwijls bij 2 de hands of te koop ... :D
Vroeger en misschien nu nog zijn er veel die geleerd hebben met de mcp x van Blade maar nu is die Bl en dat is te veel voor beginner . Misschien kan je de vorige versie voor een prikje vinden . Ook budgetvriendelijk en zeer crashbestendig.
Merken in de 450 klasse :Align , Thunder tiger , Beam E4(topmerk), Miniature aircraft, Mini protos , Hirobo embla (topmerk), keuze genoeg:cool: Budget nooit genoeg :confused::rolleyes:

Ps HK beter niet in begin , je kan HK heli's verbeteren(met align spares) maar dan moet je al wat kennis hebben .En de Blade 300 ook niet zoals Jacobs T zegt , servo's idd niet ok.

Om een HK hellie een beetje fatsoenlijk op te bouwen ben je bijna net zoveel kwijt als voor een merk helie.
Alleen een HK helie is geen drol waard in verkoop en een merk wel.

Wil je echt goedkoop kun je de goedkoopste HK nemen en goedkoop opbouwen.

Een MCPX is voor een beginner wel beter. Een BL kun je ook tam afregelen

Ik zou zeggen neem die dx7/walkera zender en koop phoenix (sim) erbij, en koop een leuke micro cp.
Blade mcpx/bl of de walkera reeks ofzo voor het oefenen van je orientaties en gaat het verkeerd en je raakt de grond.
Dan heb je een grote kans dat je zonder schade weer verder kunt vliegen.
Een align 450 is meteen 50 a 100 euro schade en weer tijd kwijt met sleutelen en afstellen.
My 2 cents..

Merken in de 450 klasse :Align , Thunder tiger , Beam E4(topmerk), Miniature aircraft, Mini protos , Hirobo embla (topmerk), keuze genoeg:cool:

Bedoel met beperkte keuze, dat er een beperkt aanbod is in 450 toestellen met flybar.
Hirobo is wat gedateerd, idem voor de Furion 450 (imho) en Miniature Aircraft spares vind je zo makkelijk niet, ...

Thunder tiger idd vergeten. Ook goede beginnersoptie als alternatief op een T-rex 450.

Zoals anderen zeggen, je kan een mCPX (V2) kopen als eerste CP maar daar ben je imho snel op uitgekeken. Je kan daar wel mee buiten vliegen maar bij het eerste briesje is de pret er wel snel af. De mcpx brushless zou ik al niet kopen voor dat geld, vind ik veel te duur voor een heli met staartmotor. Koop je liever een 'echt' toestel met staartservo waar je een tijdje mee verder kan. Trainingskruisje voor leren te hoveren, beetje simmen, en je kan perfect met een 450 starten. Laat je gewoon goed informeren.

De blade 450 is er ook nog maar ook niet echt voor beginners geloof ik . Is het de bedoeling om meer buiten te vliegen , met een budget van 600€ kan je ook naar 2de hands 500 gaan . Vindt ik persoonlijk nog beter om te leren dan een 450 (niet alleen wel te verstaan ).:cool:

De blade 450 is er ook nog maar ook niet echt voor beginners geloof ik . Is het de bedoeling om meer buiten te vliegen , met een budget van 600€ kan je ook naar 2de hands 500 gaan . Vindt ik persoonlijk nog beter om te leren dan een 450 (niet alleen wel te verstaan ).:cool:

Blade 450 3D is idd een optie maar is even moeilijk/makkelijk te vliegen als een andere 450... Echter de Blade komt reeds voorgebouwd maar ik zou echt opteren voor een Align, Thunder Tiger of MSH 450 indien je er het budget voor hebt.
Leer je meteen ook veel meer over de werking vd heli.

Bij de betere merken heb je een heli die veel kwalitatiever is in de kwaliteit van de componenten en bouwmaterialen, veel betere afwerking heeft en veel beter vliegt. De Blade 450 is leuke instapper maar het kreng maakt enorm veel lawaai, plastic servo's met doorkijk behuizingen, kunststof frame, ingewikkelde kop, ... Enkel aan te raden indien je ze voor een prikje kan kopen, anders is de Align, TT of MSH ALTIJD de betere keuze.

dan toch een mini titan

Een mini titan v2 is ook een optie :)
Deze is wel flybarless, waarom hebben jullie liever met flybar?
Flybarless is toch minder onderdelen, dus minder kosten?

Omdat een flybarless hele andere vliegeigenschappen heeft.
Die lenen zich beter voor 3D en stuntwerk, voor gewoon sportvliegen en precisie hoveren is een flybar nog altijd veel beter. (daarom dat ze bij F3C nog altijd flybar verkiezen).

Je kan FBL leren vliegen maar persoonlijk zou ik opteren voor een flybar.

Flybarless of niet , er zijn hier op het forum al meer dan genoeg draadjes over geweest. Ik zou zeggen laat ieder zijn ding doen . Ik vlieg met de 2 . Voor iemand die begint zou ik hem zelf zijn keuze laten . Ik ben van mening dat met flybar eigenlijk meer voor F3C begint te worden (precisie hooveren en strakke figuren vliegen) .
Voor de gewone hobbyvlieger zou ik de keuze open laten :cool:
Met mijn pro 600 doe ik ook gewoon sportvliegen en dat gaat ook ...

Back