Nieuwe heli: Blade 300, of align kloon?

Hallo iedereen,
ik ben een student van 18 en wil graag met de hobby beginnen.
Ik heb vroeger wat coaxiaal en fp gevlogen, maar nooit met het serieuzere gevlogen.
Ik heb een startbudget van ong 600 euro.

Bij mij in de buurt is er een modelbouwwinkel die volgende heli's kan aanbieden:

Albatros modelbouw - Elektro

ik dacht aan de blade 300, welke prijs kwaliteit wel goed lijkt.
Of zou ik via internet een HK450 fbl kopen?
En als zender een spectrum DX7..
Of eerder een kleine goedkope CP om mee te beginnen (Walkera)

Zeg jullie advies maar!
:D:D:D

Je kan al hoveren met een FP heli?

DX7S is idd een goede keuze. De DX6i is ook een goede zender maar het programmeren enz vind ik niets aan.

De Blade 300 zou ik van wegblijven, op de BeastX na is de elektronica geen hol waard. (Plastieken tandwieltjes in de servo's, ESC's die falen, ...)

Kijk beter meteen naar een goede middenklasser waar je een tijdje mee voortkan.

Align 450 is de meest verstandige keuze, je hebt ook niet zoveel 450 alternatieven (meeste komen flybarless tegenwoordig). Ik zou anders zeggen, kijk eens naar de MSH Mini protos. Je moet gewoon een flybarred heli hebben, flybarless zou ik niet als beginner mee starten, daar leer je imho verkeerd mee vliegen.

De MSH mini Protos is ongeveer dezelfde prijs dan de Align 450 maar is net iets beter van kwaliteit en de bijgeleverde elektronica (Scorpion motor & YGE ESC). pluspuntje is ook dat je de kop met bijgeleverde stukken zowel flybarred als flybarless kan bouwen, dus later kan je hem zonder bijkomende kosten ombouwen naar flybarless. Nadeel is dat je iets minder makkelijk parts vindt en je online moet bestellen in NL. (sponsor van het forum levert MSH parts als ik me niet vergis) maar dat is niet echt een probleem. Bestellen en de volgende of 2 werkdagen later zit het in je brievenbus.

Sleutelwoord: FLYBAR :)
Veel succes met de zoektocht!