Nieuwe heli het beste invliegen met een PPM ontvanger ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Men zegt dat je een nieuwe heli het beste kan invliegen met een PPM ontvanger en dan na een tijdje over kan gaan naar een PCM ontvanger. De reden: als er storingen zijn, kun je je ze met PPM makkellijker en hopelijk schadevrij localiseren. Met PCM is dat niet mogelijk. Wie heeft daar zo zijn mening over?

Heb ik ook gelezen op de Futaba site.
En ik denk wel dat er iets in zit. Een heli heeft altijd trillingen, en dan kan het altijd zo zijn dat twee metalen delen tegen elkaar trillen en zo storing veroorzaken. En PPM laat alle storingen 'zien' en PCM niet.

In general, we recommend setting up gasoline models with an FM radio system. This allows the user to "see" all glitching occurring during ground testing, and to "ferret it out" and resolve it, and not risk that the PCM system is "masking" a potential problem.

bron:
http://www.futaba-rc.com/faq/faq-gas.html

Elwin

Hmmm...nog een nadeel is dat je eerst je heli moet crashen om erachter te komen dat je een trilling c.q. storing hebt. De crash had je kunnen voorkomen door in eerste instantie een PCM ontvanger te gebruiken... :? :roll:

Groeten,
Bas.

mijn mening ? secuur bouwen en er loopt niks metaal op metaal.
voor de pcm ontvanger in failsafe springt, had je met ppm al zoveel tikken gehad dat je helitje al op de grond ligt te partelen.

Is dit een herhaling van de herhaling van de helicopter ppm/pcm discussie?

Bas zei:
Hmmm...nog een nadeel is dat je eerst je heli moet crashen om erachter te komen dat je een trilling c.q. storing hebt. De crash had je kunnen voorkomen door in eerste instantie een PCM ontvanger te gebruiken... :? :roll:

De bedoeling is natuurlijk om met ppm alleen op de grond te testen!
En uiteraard vlieg je met heli's uitsluitend op pcm... :wink:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back