nieuwe heli kopen: dragonfly of honeybey 3D?

• Topicstarter Topicstarter Industrial Design
  • Startdatum Startdatum
I

Industrial Design

Guest
Denk er over toch eens een microheli aan te schaffen. Zeker gezien het feit dat deze tegenwoordig redelijk betaalbaar zijn en er van de meeste types veel spares te koop zijn (lang leve het internet :D )

Ik heb al veel draadjes gelezen over verschillende relevante onderwerpen en types. Ik twijfel nu of ik beter kan beginnen met een dragonfly (4ch, FP) of met een honeybey 3D (6ch, CP).

De prijs van een honeybey ligt iets hoger maar ik heb het idee dat je daar meer mee kunt (zowel qua besturing als ook de mogelijkheid tot uitbreiden). De honeybey kan i.i.g. op 3s1p lipo's. Da's iets wat mij een groot voordeel lijkt.

Wat ik ook erg belangijk vind is de mogelijkheid om mijn eigen FF7 te gebruiken als zender. Ik geloof dat dat met de huneybey wel makkelijk kan. Klopt dat?

Kan dit met de dragonfly ook of moet ik dan een losse gyro aanschaffen?

Nou ja, het word wel een erg lang verhaal zo :roll: . Wat ik graag van jullie wil horen is welke heli jullie zouden kiezen en waarom.

Als de ontvanger compatible is met jou zender en dan denk ik niet alleen aan het uitwisselen van de kristallen.
Dan zie ik geen probleem.

Als beginner zou ik gaan voor een DF,de reden?
Redelijk crash-bestendig, simpele bediening, onderdelen goedkoop ( de machine zelf ook ).

Pjoeter zei:
Als beginner zou ik gaan voor een DF,de reden?
Redelijk crash-bestendig, simpele bediening, onderdelen goedkoop ( de machine zelf ook ).

Dat ben ik het mee eens, als je nog nooit hebt gevlogen met een heli zou je moeten beginnen met een DragonFly.

Je FF7 moet met beide heli's werken, zolang je maar goeie kristallen hebt!
De meesten raden een FP heli aan als je begint met helivliegen...

Groetjes, Geoffrey 8)

Ik wil je hier voor wel ff waarschuwen, de meeste van die al in one mixerboarden van die hongiekongie heli zijn gebaseerd op het 4 in 1 mixerboard van eksy. Ik heb het zelf getest maar het werkt niet met een futaba zender samen. Reden is de modulatie vorm van de zender/ontvager kombinatie, die anders is dan wat we hier gebruiken.

Ik heb mijn eksy inmiddels uitgerust met een normale ontvanger. (moet ik nog update voor geven in mijn eksy draadje).

Een uitzondering is het mixerboard van Ikarus dit is een normale 4 (6) kanaals ontvanger, die wel goed samen werkt met de zenders van hier.

Maar kom zondag een is Nieuwleusen kijken of anders maandag in Doetinchem is toch te doen vanuit Wierden.

gr Remco

Dat ik niet direct, dus zonder losse ontvanger, dat board kan aansturen had ik al gelezen. Ze hebben echter ook een passende mixer. Dan kan ik een losse giro en een ontvanger gebruiken toch?

Hoe bevalt jouw E-sky? Is het mogelijk om deze in eerste instantie FP te vliegen om het in de vingers te krijgen? Of moet ik toch eerst een heli nemen die al FP heeft?

Jammer, ik kan vandaag niet. Anders was ik zeker even komen kijken.

de dragonfly is in princiepe de FP versie van de e-sky honeybee

@ $olo
m.a.w een kleine investering in losse onderdelen ( de kop & board ) en je hebt een DF cp?

Mijn esky bevalt me goed zo goed zelfs dat ik er aardig in heb geinvesteerd.

FP en CP vliegt heel anders, en ik moet je zeggen dat de esky erg veel kan hebben, standaard zeker. Bij een crash gaat er meestel niks kapot. Het ding is bij mij al met enige regelmaat aan de grond geklapt zonder schade.

En met een kruisje er onder gebeurd je niet zo veel. Die heb ik hier trouwens nog liggen, kan je eventueel wel overnemen.

Maar nogmaals kom eens kijken bij een meeting, dan kan je hem zelf zien vliegen. Morgen is er zeker een in standaard en die van mij

gr Remco
gr Remco

Back