Nieuwe Heli

  • Topicstarter Topicstarter Sander_32
  • Startdatum Startdatum
S

Sander_32

Guest
ik wil mijn eerste heli gaan aanschaffen, maar zit te twijfelen wat voor een het wordt. vooral of het een FP of CP wordt. wordt je FP snel zat zodra je ermee kan vliegen? en als ik kan beginnen met CP is dit dan een leuk model als ik er een 1800 li-ion accu bij neem(is namelijk 10 cm groter dan een e-sky cp2)?
http://www.hobbyjapan2000.com/store/proddetail.php?prod=DRAFL45



voor FP zou het een van deze modellen worden allemaal(allemaal met mogelijkheid voor een 1800 li-ion behalve de laatste):

http://www.hobbyjapan2000.com/store/proddetail.php?prod=EK1H-E004

deze is wat kleiner:
http://www.hobbyjapan2000.com/store/proddetail.php?prod=DRAFLYE

deze is met een 9.6V nimh accu
http://www.hobbyjapan2000.com/store/proddetail.php?prod=DRAFL22D


maar dus vooral de vraag of ik met een CP heli kan beginnen..

Alvast bedankt,

Sander
 
als je de zoekfunctie gebruikt vind je vast wat je wil weten. ik heb zelf een dragonfly #04 is een fp grote voordeel is dat ie crashbestendig is, je kan hier lekker mee leren vliegen en hij is super cheap. en neem een lipo ipv li-ion
 
Een fixed pitch is wat makkelijker denk ik. Als je bij een cp heli de pitch naar beneden gooit, zodat de heli naar beneden komt, blijft de rotor wel op volle toeren draaien, hier moet je wel aan denken bij een evt crash ;) (dacht ik toch...)

Ik heb ook een DF#4, (te koop overigens, link staat in mijn onderschrift, zitten zoveerl spare's bij dat je nog wel een aantal keren kunt crashen met schade ;) )

Alleen een lipo is niet zomaar mogelijk, je moet wel wat dingen aanpassen, want de standaard electronica kan een lipo niet aan, en dan brand hij door...

(of je zorgt gewoon dat je een boel accus hebt, 5 bijvoorbeeld, zoals ik ;) )
 
Badbert,

Het is wel mogelijk om op lipo's te vliegen, zonder dat je electronica kapot gaat. Ik heb een lange tijd met een 7,4 volt, 1800mah accu gevlogen zonder problemen. Op 11,1 volt kan je helaas niet vliegen... Dan brandt alles door.

Groetjes,

Remco :D
 
ik ben vandaag hier in de modelbouwwinkel geweest en daar raden ze me een Graupner 47g indoor aan. is een co-axiale heli. vliegt veel stabieler dus lijkt me wel leuk!
 
dat vliegt inderdaad makkelijk, maar meer dan een beetje rondzweven kan niet :| ik heb ook met zo'n helitje gevlogen maar ik denk dat je er snel op uitgekeken bent :?
 
Sander_32 zei:
ik ben vandaag hier in de modelbouwwinkel geweest en daar raden ze me een Graupner 47g indoor aan. is een co-axiale heli. vliegt veel stabieler dus lijkt me wel leuk!

Als het zo'n stabiel ding is waar is dan de fun......Lijkt me leuker om een gewone micro heli te kopen. Misschien moeilijker te vliegen maar dat is ook de uitdaging. Bovendien kun je later dan als je wilt naar een ''echte'' heli overstappen.
 
in de modelbouwwinkel werd mij verteld dat de graupner beter is omdat je die dus minder snel crasht en daardoor niet zoveel onderdelen hoeft te kopen... maar nu krijg ik een aanbod voor een DragonFly 4 met een hoop onderdelen. de dragonfly maar doen dan?
 
Om te beginnen is een Piccolo V2 (FP) ook heel erg leuk hoor.
Valt goed mee te vliegen.
Wat ik van de V2 iig een groot voordeel vindt is het onderstel, zooo makkelijk er weer op te zetten na een crash (al vaak genoeg gehad :o )
Onderdelen zijn ook nog eens vrij goedkoop als je is een keer iets kapot vliegt en simpel te vervangen.
De genoemde heli's zoals de DF heb ik geen ervaring mee.
Ik vlieg mijn V2 iig met 1000mAh lipo's.
 
Back
Top