Nieuwe Helikopter maar komt niet goed gedoseerd op snelheid

Beste leden,

Sinds kort heb ik mijn nieuwe heli ontvangen en helaas is hij al stuk door een crash.

Het zit namelijk zo tijdens het opstijgen duw ik geleidelijk de pitch omhoog en bij 45 % schiet in eens de snelheid als een rap tempo omhoog naar 85% heel agressief naar mijn gevoel en bij snelheid verminderen zit er een behoorlijke vertraging tussen de heli en remote control, alleen rechts rudder geven doet het ga je links rudder geven dan geeft hij alleen nog meer gas bij in eens naar 100% en zo schiet hij weg en met alle gevolgen van dien.
Weet niet of dat zo hoort maar het lijkt ergens goed mis te gaan misschien ligt het aan mijn remote controller de staart is kapot heb nu en nieuw onderdeel besteld dat wordt weer een paar weken wachten.
Overigens heb ik al ervaren hoe krachtig dat motortje is de heli was gecrasht tegen de van mijn neef zijn hand is behoorlijk geschaafd en op gezwollen het rotor blad is gewoon dwarst z'n huid gegaan tot bloeden aan toe ik bedoel dan niet de staart motor maar de direct drive in het midden.
zo,n kleine heli mag men zeker niet onderschatten laat staan een grotere.

Wat is jullie ervaring moet je altijd bij aanschaf van een nieuwe heli ook de hele remote controller bij alle instellingen door lopen weet eerlijk gezegd even niet waar ik moet zoeken voor dit probleem.
De standaard fabrieksinstellingen mogen toch niet zo zijn dat de heli compleet onbestuurbaar is.

Heb de foto's van mijn heli met remote controller er bij toegevoegd.
 

Bijlagen

  • IMG_6298.jpeg
    IMG_6298.jpeg
    525,4 KB · Weergaven: 133
  • IMG_6300.jpeg
    IMG_6300.jpeg
    411 KB · Weergaven: 130
  • IMG_6303.jpeg
    IMG_6303.jpeg
    222,5 KB · Weergaven: 128
  • IMG_6304.jpeg
    IMG_6304.jpeg
    317 KB · Weergaven: 130
  • IMG_6307.jpeg
    IMG_6307.jpeg
    353,5 KB · Weergaven: 130
Laatst bewerkt:
Allereerst: je neef heeft geluk gehad. Zo’n klein gifkikkertje kan knap gevaarlijk zijn in de handen van een beginner.
Wees voorzichtig! Als je het optoeren e.d. wilt checken, haal dan de rotorbladen en de staartrotor eraf. Iets zwaars op het landingsgestel en je kunt veilig proberen. Waarschijnlijk staan de basisinstellingen in de handleiding. Altijd checken of het klopt.
Zoek bij voorkeur een ervaren vlieger om samen met jou e.e.a. door te lopen en te proberen. Dat kost je een paar uur en geen paar weken.
Succes. Helivliegen is hartstikke leuk!
 
Dat is toch de rede waarom we adviseren eerst kennis en wat ervaring op te doen. De heli is lastig beoordelen van afstand. Maar het klinkt niet zoals het hoort.
Verder is het zeker wel slim dat je een nieuwe set eerst controleerd op de functies. Bladen er even af en even alles checken.
En om verder te begrijpen of na te gaan wat er mis is met de heli is het belangrijk dat je begrijpt hoe het spelletje werkt. Ik zou toch eens info inwinnen bij een club of misschien iemand in de buurt met kennis van zaken.
Ik hoop dat je je toch wel een beetje hebt ingelezen. Ook zeker in welke modus je heb gevlogen etc.
 
Laatst bewerkt:
Het is vrijwel onmogelijk dit op afstand te analyseren, er zijn veel opties.
Vliegt ie bv op gascurves of toerenregelaar etc.

Zoals boven gezegd, zoek iemand in de buurt die je helpt en belangrijk uitlegt over het hoe en wat bij rc helivliegen en je assisteert bij je eerste vluchtjes.

Dan ga je tenminste echt vliegen en niet alleen repareren of pleisters plakken (of erger....)
 
Back
Top