Nieuwe Helikopter

Of voor 240 euries een combi blade 130x met dx6i kopen. Dan heb je een zender op de groei, een fijne leer-heli en nog wat geld voor goedkope onderdelen over. Dan kan je al vliegen, heb je een fatsoenlijke zender en dan kan je rustig doorsparen voor een grote heli.

Laatst bewerkt door een moderator:
2e hands is dan ook een optie, wel ALTIJD voor laten vliegen!!!!
smoesjes dat ze de accu's niet geladen hebben, er teveel wind staat etc zijn onzin. Nieuwe heli's, niet gevlogen maar wel met veel spares zijn ook onzin.
immers, als je niet vliegt, waar heb je dan al die spares voor nodig?

veel beginners starten met een 450, maar vele geven het ook op na een paar crashes.
wat niet erg is, als je maar oplet geen half gerepareerde heli over te kopen voor een bedrag waarvoor alles perfect zou moeten zijn.

en wat de79 zegt...
probeer eens een kleine heli...
130x, mcpx bl etc, koop er een dx 6 bij, en je bent voorlopig onder de pannen.
als de 450 eenmaal komt, kun je die gewoon aan de dx 6 hangen.

Zo heb ik het ook gedaan.

Ik ben begonnen met een msr + dx6i combinatie.
Daarna een simulator (Phoenix), waar je de dx6i mee kunt koppelen.
Toen ik de cp helikopters in de sim een beetje kon vliegen heb ik een mcpx erbij gekocht.
Nu, (na een jaartje met de mcpx geoefend te hebben) een trex450.
En na +/- 1 uur vliegtijd (ongeveer 10 vluchtjes) heb ik geen trainingskruis meer nodig. Ik zeg niet dat ik al goed kan hoveren (de heli danst nog flink in de wind) maar ik heb al wel vertrouwen genoeg om te landen zonder kruis 'en ook zonder brokken (al zullen die er beslist nog komen:cool:).
En natuurlijk ook véél lezen en discussies meevolgen. Daar leer je nl heel wat van.
Uiteraard is de leercurve voor iedereen anders, maar dit lijkt me een niet al te dure route
Groeten,
Bart.

Back