Nieuwe Helizender

Hallo Heli-freaks,

ik heb dus sinds kort een KDS450 RTF en begin dus langzaam aan wel wat functies te missen op de standaard meegeleverde zender. Ik heb nog de analoge 35mhz.
Ik wilde graag overstappen op 2,4ghz, maar heb niet zo'n heel erg uitgebreid budget.

Mijn eerste idee was een DX6i, gewoon in Nederland aangekocht vanwege de service. Daarnaast las ik dat deze zender wel alle benodigde functies voor helicopters heeft, waar de Futaba T6ex 2,4 er veel mist.

Nu zou ik eventueel bij Fast-Lad in engeland ook een T7c kunnen kopen voor 214€ (zonder servo's), dat zou eventueel ook wat zijn echter zit ik dan wel met een aankoop uit Groot-Brittanië.

Zijn er specifieke functies op een t7c die ik ga missen op een DX6i?

Een eventuele optie zou nog kunnen zijn een goede tweedehands 35mhz zender, maar dat vind ik eigenlijk niks, ik wil van de lange antenne en de kristallen af ;)

ik hoop op hulp met de keuze en verschillende meningen van verschillende mensen.

gr,

Ik zou ook de DX7 van Spektrum meenemen in je keuze. De DX7 is te vergelijken met de T7c.

Persoonlijk zou ik voor een DX7 gaan omdat een 7 kanaals ontvanger voor de toekomst beter is (brandstof heli's) en Spektrum goedkopere en meer keuze heeft qua ontvangers.

Als je voor goedkoop wilt en dus kies voor een 6 kanaals zender zou ik voor de DX6i gaan omdat deze minder beperkingen heeft als de T6 van Futaba. oa de Timer en grafisch curves.

Hallo Breem,

ik snap ook dat de dx7 een stuk handiger is, maar is ook een stuk duurder.
wat zijn nou functies van een dx7 die ik echt ga missen op een dx6i?
daarnaast zal er geen brandstofheli komen....

daarnaast dan nog een vraagje, wat heeft een dx7 voor op een t7c?

Als ik dit zo lees zou ik voor de Spektrum DX6i gaan.

DX7 vs DX6i: extra kanaal, kwalitatief beter, extra idle modus.

DX7 vs T7c: Spektrum heeft goedkopere ontvangers en meerdere keuzes, grafisch curves. Sommigen zweren bij futaba en zeggen dat het fast systeem van futaba het beste 2.4 systeem.

Een maat van mij wilde Spektrum en was helemaal weg van mijn zender en wist bij voorbaat al dat hij geen brandstof gaat vliegen. Voor hem hebben we een DX6i aangeschaft omdat deze goedkoper is.

Als ik dit zo lees zou ik voor de Spektrum DX6i gaan.

DX7 vs DX6i: extra kanaal, kwalitatief beter, extra idle modus.

er zijn dus weinig extra functies die ik ga missen?
ik denk dat het een spektrum wordt, ik neig naar dx6i, maar ik wacht nog even af.

Dx6 zit je ook vast aan maar één soort zender (dacht ik), met de Dx7 kun je alle spektrum ontvangers gebruiken. Ik dacht ook dat de Dx7 wat veiliger was qua verbinding houden met de ontvangers etc (hele DSM2 verhaal van spektrum) dan de Dx6

Tevens is het extra kanaal gewoon super. Als je ooit lampjes of retracts etc op je heli wilt doen zit je mooi knijp als je maar 6 kanalen hebt.

ik zou ook voor een 7-kanaals gaan. Zelf heb ik futaba wat mij erg goed bevalt. Maar 1 tip.... Ik zou niet bezuinigen op een zender, ik weet en snap dat het erg duur is maar je hebt daar erg veel plezier van en wie weet later toch een brandstof heli, of iets anders etc wat 7 kanalen nodig heeft en dan zit je weer met een probleem..

Ik zou sparen als ik jou was..
Succes in je keuze!

Dx6 zit je ook vast aan maar één soort zender (dacht ik), met de Dx7 kun je alle spektrum ontvangers gebruiken. Ik dacht ook dat de Dx7 wat veiliger was qua verbinding houden met de ontvangers etc (hele DSM2 verhaal van spektrum) dan de Dx6

Tevens is het extra kanaal gewoon super. Als je ooit lampjes of retracts etc op je heli wilt doen zit je mooi knijp als je maar 6 kanalen hebt.

Ik snap het wel,
je verhaal van DSM2 en de ontvangers is ook van toepassing op de DX6i, die gebruikt ook dsm2 en kan ook met alle spektrum ontvangers...
dat kanaal is dan echt iets om te overwegen.
maar ik zocht eigenlijk concrete functies van de zender die ik ga missen.

Zelf zit ik ook te kijken naar een echte zender. De verschillen die ik heb kunnen achterhalen zijn:

De dx7 heeft 1 kanaal meer, 2*zoveel model geheugen (20 ipv 10), 6 ipv 2 p-mixes.
De dx6i werkt op 4 aa batterijen, de dx7 op een accu of een lipo waar je dan misschien weer een lader voor nodig hebt.

kunt u mij uitleggen wat een p-mix inhoud?
daarnaast is 10 modelgeheugen voor mij genoeg, en die accu, tja dat maakt mij niet zoveel uit.

die (extra) programma mixes zijn niet super interresant. Zo kun je meer dual rates aan je idle up modes plakken

zijn de:
mx16ifs en de cockpit sx m-link ook opties of zijn deze in vergelijking met bijvoorbeeld een dx7 minder goed?
de mx16 is even duur als de dx7 maar wel nog een kanaaltje extra... toch leuk..
wat vinden jullie?

Back