Nieuwe HK 450 Pro regelaar problemen

In de eerste vlucht tijdens hooveren na 1 min. schokte de Heli in de lucht en fikte de regelaar door. Lipo 3s 2200 mAh was reeds zeer warm.

waar zou dit aan liggen?
timing regelaar? (stond op automatisch)
slechte lipo?

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt:yes:

Alain

Zou dit kunnen komen omdat er te veel weerstand is. ik bedoel dat niet alles soepel loopt, en onderdelen te vast zaten. Bij m'n belt cp v2 zat ooit de staarthevel te vast. Resultaat een afgebrande esc
Groeten
Martin

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Turnigy Typhoon 450H 2215H 3350 kv
Mystery 40A Blue Series

steekt erin
[/FONT]

In de eerste vlucht tijdens hooveren na 1 min. schokte de Heli in de lucht en fikte de regelaar door. Lipo 3s 2200 mAh was reeds zeer warm.

waar zou dit aan liggen?
timing regelaar? (stond op automatisch)
slechte lipo?

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt:yes:

Alain

Ik heb net hetzelfde meegemaakt!

Ik ga dit draadje volgen...

Motor E500 4000kv
regelaar 40A

Allemaal leuk, maar eigenlijk heeft nog niemand iets van belang verteld...

Hoever stond de regelaar uitgestuurt (throttlecurves)
Pitchcurve?
Hoeveel volt hoort de BEC te geven, hoeveel ampere hoort deze te geven?
Welke servo's zaten erin?
Liep 1 van de servo's aan?
Even speciaal, wordt wel eens heftig vergeten: liep de staartservo aan op het eind van de aanslag?
Hoe soepel zit de kop in elkaar (duw de flybar eens op en neer aan 1 van de paddles, hier mag bijna geen weerstand op zitten)
Wat voor batterij zit erin, hoe jong is deze?

Dit is even geen gezeur, veel regelaars en BEC's overlijden door fouten van de gebruiker...

Dat zegt niet veel...

Vaak worden ze dan vliegbaar afgeleverd
En dat woord zegt het volledig: het vliegt...

Zwaardere regelaar heb je niet nodig, 35 is goed genoeg voor een 450
De reden waarom de jouwe affakkelde is niet dat hij te licht was, alleen misschien verkeerd ingesteld

En door teveel van de bec te vragen, kan deze ontploffen...
Vandaar mijn vragen

Ik heb ook 1 regelaar/motor verbrand.
daarna maar een 11t tandwiel erop gezet inplaats van de orginele 13/14?

Daarmee verlaag je het toerental, waardoor er automatisch ook minder amperes gevraagd wordt...

Maar meestal weten ze standaard best wel wat ze in een kit erbij doen...

Dit is meer symptoom bestrijding, je weet nog niet of dat het werkelijke probleem was..

Ik denk nog steeds dat de regelaar warm is geworden door een te lage throttle curve, en dat de kop net te stroef ging, waardoor de servo's net teveel van de bec gingen vragen, die als gevolg oververhit en ontploft

Maar aangezien beide heren geen details geven, zullen we het nooit weten

Als je land en je gooit het gas helemaal dicht moet de rotor nog zeker een seconde of 10 na blijven draaien bij de HK450 Pro TT. Staat hij vrij direct stil dan loopt hij niet soepel. Kan bijvoorbeeld de Gear-mesh zijn (dan zit het tandwiel van de motor te strak tegen de maingear) of de lagers van de hoofdas lopen te stroef.

Laatst bewerkt:
Back