Nieuwe HPI

Dag mede modelbouwers

Onlangs wilde ik met mijn hpi rs4 rijden maar erg weinig compressie
En ook is de auto al flink wat jaartjes oud.
Daarom vorige week een HPI RS 4 EVO 3 aangeschaft.
Porsche gt3 rs.
Leuk met n 3 cc en n 2 bak.
Keurig ingereden, de 2 bak afgesteld.
Helemaal blij.
Nu heb ik 2 vraagjes,
Ik zou graag een snel uitlaatje willen.
Mag best een beetje geluid uit komen.
En is daar nog veel in te krijgen kwa vermogen/ geluid?
Ps is de orginele uitlat flink geknepen of valt dit wel mee
Alvast erg bedankt.
 
De originele uitlaat is inderdaad niet 'getuned' zoals een wedstrijd uitlaat.
De HPI tuned pipe voor de RS3Evo is al een aanzienlijke verbetering tov het origineel.
Ook een EFRA goedgekeurde uitlaat zal een aanzienlijke prestatie verbetering geven.
Je zou ook eens naar een 'outlaw' uitlaat kunnen kijken, deze zijn ROAR approved (de amerikaans 'EFRA') voor de truck klassen en deze zijn ontwikkeld voor 2,5 en 3,0cc motoren. (EFRA uitlaten zijn ontwikkeld voor 2,1cc motoren)...
 
Hoi barr,

Super bedankt voor je duidelijke antwoord.
Echter is dit to much voor mij.
Ik hoef niet perse een goedgekeurde uitlaat.
Rijd nooit wedstrijden.
Heb je een linkje voor een juiste uitlaat.
Dan kan ik die bestellen.
N vermogensverbetering , maar vooral lekker wat geluid maken.

wedstrijden word m niet omdat hier on de omgeving dat nergens kan
En omdat ik niet eerst 1500 euro ga verbouwen voordat ik mee
Kan komen met de rest.
 
Nee, die uitlaten met EFRA nummers zijn uitlaten die optimaal presteren, dus ook perfect 'getuned' zijn voor de motoren sneller en efficienter te maken. Dat ze ook goedgekeurd zijn voor wedstrijden is mooi mee genomen, daardoor krijgen ze een nummer waarmee ze herkenbaar zijn omdat van buiten ze allemaal op elkaar lijken. Het binnenwerk is bij elk type/EFRA nummer anders. Bij een gelijke binnenzijde krijgen ze ook hetzelfde EFRA nummer...

Maar ook HPI heeft een speciale uitlaat voor dit RS4 Evo model ontwikkeld, die uitlaat heeft weliswaar geen EFRA nummer, maar is wel specifiek ontwikkeld om het vermogen van de standaard motor te vergroten en de motor behoorlijk wat meer pit te geven :
HPI Racing | Press release for #86161 - MT2 / Evo 3 ALUMINUM TUNED PIPE

Voordeel is bij deze HPI uitlaat dat je geen andere bocht hoeft aan te schaffen....
 
Super ,


Is deze ook in nl te bestellen.
En ook opnieuw afstellen?
Mijn toerental blijft nu beetje hoog hangen
Na gas los voordat hij stationair gaat lopen
 
Misschien niet op voorraad bij een winkel maar wel degelijk bestelbaar.

Bij een andere uitlaat zal je moeten afstellen

Als de motor na vol gas een beetje hoog stationair blijft hangen is normaal, blijft die extreem hoog hangen staat die niet iets te arm, hij wordt dan net te heet.
 
Oke bedankt.
Ik ga kijken waar ik hem kan bestellen.
Afstellen is waarschijnlijk enkel de hoofdsproeier?
Hij geeft nu elke x gas met n flinke rookpluim.
Ook reageert hij niet direct op t gas maar hij is natuurlijk nog
Nieuw.
Iemand in de buurt van nieuwegein verstand van afstrllen?
 
Back
Top