Nieuwe Hyperion lipo's bij Aircraft-World

Ik vlieg nu een tijdje met een 2s300mah pakje van hyperon litestorm. Vliegt best leuk, alleen zakt al wel redelijk snel de spanning in, maarja ik trek er volgens mij ook 5/6 amp uit (weet eigenlijk niet zeker...). Ik denk dat ik nu een 2s400mah ga bestellen. Kan net wat meer leveren.

Met mijn blowfish op 2s300mah kan ik net hoveren, terwijl een 2s1000mah heb vol omhoog trekt.... Zakt dus toch teveel in lijkt mij. Maarja, heb nu een ander motortje gewikkeld die rond de 4 amp moet blijven. Eerst maar weer een nieuwe shocky daarvoor bouwen :D

@Marc: Idd de 2W is een zuiper, de 3W is al heel wat zuiniger en beter geschikt voor meer cellen. De 3W trekt dus heel wat minder, en gelukkig is dat degene die ik heb :)

@Rene: Ik heb de 2s 1200, omdat die net zo duur waren als de etech bij ACW en de etechs kunnen maar 12C leveren, maar hou er wel rekening mee dat ze lang zijn. Kijk dus eerst even of ze wel passen in je model. Ik heb ook de ELE 800 3s en die doet het gewoon goed.
Ikzelf ga liever voor de litestorm, geeft me toch een beter gevoel...

En idd Sietse die 300mah pakketjes zijn voor HELE KLEINE dingen :wink:

@Planelover_CrAzY_Murdock,

Ik wil hem (de 2s 800mA) gaan gebruiken in me shockflyer icm met me typhoon 6/3d.
Trekt max 9 amps ongeveer met een 8*3.8 prop op 2s (als ik het goed heb) en daar leek het me een ideaal lipootje voor.
Maar ik zal even gaan meten of alles gaat passen.
Dan ga ik ook liever voor de Litestorm lipo's.
Bedankt !

Alsjeblieft :wink:
Ik heb ook een tijdje een Typhoon 6/3D gevlogen op shockies, maar ik vloog ze met 9*4.7 waardoor de regelaar heel veel koeling nodig had. Dat was met een 2s 1000 etech van 10C, maar volgens mij heb ik er geregeld meer dan 10A uit getrokken waardoor het pakketje nu best wel naar de kl*te is...
Met een 2s 800 moet dat geen probleem zijn, hij is lekker licht en je kunt m dan zelfs gebruiken in grotere kisten die zo rond de 15A trekken ofzo, of je shocky dik overpoweren 8)
En in een shocky moet dat goed passen lijkt mij, genoeg ruimte daarvoor.

Hehe....zo heb ik dus ook 2 pakketjes een beetje verknald.
Ik wil een 1200mA gebruiken voor me mini laser 3d en de 800 voor buiten op me shocky en als ik binnen ga vliegen misschien een 400 lipo.
Ik durf niet echt een grotere prop te nemen dan de apc 8*3.8 (slowfly) ook ivm de warmte want het is maar een 10 Amp. regelaar.

Dinsdag de hyperion litestorm accu's , 800mA en 1200mA , (en de rest) binnen gehad van Aircraftworld.
De accu's zien er heel netjes uit, mooie siliconen kabeltjes eraan.
Op de 800 iets dunner(+- 2,3mm) en op de 1200 iets dikkere (+- 3mm)siliconen kabel.

Heb ze even getest op me shocky met de typhoon 6/3d en een 9*3.8 prop,gaat prima. Geen problemen.
Ik moet nog even wachten op een regelaar voor me align bl motor,dan kan ik de 1200mA ook even goed testen of die het een beetje volhoud met pieken van 15 a 20 ampere.

En als het weer nou eens meezit kan ik ze even tijdens het vliegen testen.....want daar gaat het uiteindelijk om :D

Back