Nieuwe jet voor 90mm edf?

Ik heb net een nieuwe edf set voor mijn FMS alpha jet, maar daarmee vloog hij nog niet goed (te traag en onstabiel) en zodra ik mijn uitslag van het hoogteroer en de rolroeren wat verlaagde dook hij ongecontroleerd naar de grond. Het vliegtuig zelf is nu een hoopje "isomo", maar alle elektronica is nog in orde.

Ik ben nu op zoek naar een degelijke jet met goede vliegeigenschappen waar een 90mm EDF in past. De impeller zit op een 540 "L" 2200kv inrunner met 60A regelaar en 6s lipo.
Ik zoek een die met deze set-up een hoge topsnelheid haalt en toch geen al te lage stall speed heeft voor het landen...

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. :D

Kijk is naar de flyfly modellen.
Een deel daarvan is op hobbycity te vinden.

Veel succes, Mathijs

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf geen ervaring met hun modellen.
Maar ik zou ald ik jou was kijken op internet naar een dealer in europa.
Dan heb je geen problemen met de douane.
Scheelt zo weer 40 tot 50 euro.

Mathijs

Ik zie net dat ik met mijn set-up in de flyfly mirage 2000 bijna 200km/h zou halen. (dit is het geval met 1.1kw op youtube), maar dat is net iets te snel en door de kleur is het model volgens mij ook niet zo goed zichtbaar.

met bv. de BAE Hawk heb ik een vlieggewicht van 2480g (waarschijnlijk een stukje minder met 6s 2200mah 45-90c). Heb ik dan genoeg stuwkracht om ongeveer 150km/h te halen, of dat moeilijk om zo te bepalen? Het vermogen is 1.2kw en de stuwkracht ongeveer 2kg.

Kijk anders is hier:
http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=30180

Dat is de flyfly mb-339, kost maar 100 pond en je hebt geen douane.

Mathijs

Ik zie net dat ik met mijn set-up in de flyfly mirage 2000 bijna 200km/h zou halen. (dit is het geval met 1.1kw op youtube), maar dat is net iets te snel en door de kleur is het model volgens mij ook niet zo goed zichtbaar.