Nieuwe Jetcat P160

Ben vrijdag naar Sinsheim geweest, er was een nieuwe P160 te zien bij Jetcat.
De modificatie is nu dat de kerostart geheel intern zit, makkelijk als je een duct gebruikt. Tevens hebben ze een nieuwe compressor erop zitten.
Behalve dattie weer duurder was weet ik er weinig van, volgens mijn maat mag hij 2000 rpm meer draaien.
Op de site staat nog niks.

Verder was er weinig nieuws te zien in Sinsheim, begint al aardig op Dortmund te lijken. De vliegshow was gecancelled vanwege slecht weer. Er waren vrijwel geen jetmodellen bij winkels, de jetmannen kunnen het dus beter houden bij JetPower.
Het was er gelukkig niet druk, dus wel lekker kunnen shoppen.

Laatst bewerkt:
nieuwe turbine

Hoi Richard.

Ja leuk spul allemaal hé, kon het zelf ook weer niet laten, heb er een turbine bij gekocht, is de RT Hammer 130, gisteren even mee aan het spelen geweest.
Turbine levert RUIM 13 kilo want m'n Boomie gaat hier nog lekkerder mee vandoor :smile:
Hier effe wat runtime opzetten om te kijken of het 1 en ander betrouwbaar is, moest er wel een aanpassing aan doen, de stuwcone bleek te veel geknepen te zijn waardoor de turbine een langzame opspool tijd had, en de neiging had om uit te pissen, was +/- 10 sec, stuwcone was 56 mm diam aan de uitlaat, heb ik proefondervindelijk op 66 mm gemaakt en nu spoold ie op binnen 3 sec naar de 117K met een EGT van 560 graden, lekkerrrrrrr.
Je snapt natuurlijk waar die turbine op gaat komen t.z.t. :wink:
Zie ik je nog op de Jets over Rozenburg meeting?

Groet Ger.

Ger,
Hmm, nwe turbine en dan gelijk modden? :) Jij durft...., maar goed je hebt veel meer ervaring ermee als ik.

Nog ff gesjekt met Kolussek wat het effect is van water tegen de compressorbladen.
Hij voorzag geen problemen, zeker als er een FOD screen voor gebruikt wordt, want ze vliegen er ook mee door de regen.
Mijns inziens was dat ook al, dat screen laat alleen een nevel door, niet de volle waterstraal. Op die enkele foto's van die Canadese water Northstar hebben ze een plaat voor de motor gezet, lijkt me dus overbodig.

Het enige waar hij voor waarschuwde waren de stekkers, bij water dan kunnen die gaan opspelen en kan de turbine uitpissen. Ik weet dat ze bij KLM een siliconenkit gebruiken op diverse aansluitingen op de motoren, die het tot vele(?) graden kan uithouden... smeerde ik met watervliegen destijds ook rond de bougiekap/cilinderkop van een ZG38 en toen waren de ontstekingsproblemen met watervliegen voorbij...
Kijken of ik er nog aan kan komen, maar anders lijkt me gewone kit ook voldoende, zo warm wordt het niet bij de stekkers.

Heb pas geleden ook een P160 erbij besteld, voor een ander projekt(je) :) :)

Dat zal de rode siliconen kit zijn van General Electric, dat is idd pracht spul.
Hecht zeer sterk. Ik ben er ook "doorheen".
Engineering & maintanance heeft het in het rood en transparant.

Eric.

Laatst bewerkt:
Back