Dat is dus exact hetgene wat mij ervan weerhoud om op frsky over te stappen. Al die updates..Ben erg happy met mijn Futaba FX32 maar ben onwijs gecharmeerd van de Frsky zenders en hun mogelijkheden. Maar ik ben niet echt een pc guru....
Je HOEFT niet te updaten, als je programmering goed voldoet. Ik heb mijn Taranis óóit één keer ge-updated, omdat de versie waarmee die van mij uit de fabriek kwam (geen idee meer welke versie dat is), hééééél zo nu en dan een nagenoeg onmerkbare vertraging op de rolroeren gaf. Was echt heel zelden (mischien 2 a 3 keer per seizoen dat het me opviel en dan dacht van "Huh? Verbééldde ik me dat nou of zat daar even een klein hikje in???". Echt héél minimaal en als ik niet heel toevallig er iets over gelezen had, had ik gedacht dat het de invloed van een korte windvlaag o.i.d. zou zijn. Die update zal nu mischien 5 jaar geleden zijn of zo.
Sindsdien heb ik niet meer ge-updated, en het is verder ook geen enkel probleem.
FrSky ontvangers moet je sowieso even flashen als je ze nieuw koopt, en als je weet hoe dat moet stelt het echt geen reet voor, kan gewoon vanaf je zender zelfs.
Geef eerlijk toe, ik láát dat ook liever doen door clubgenoot Rob, meer omdat ik, met wel gemiddeld één ontvanger per jaar, domweg vergeet hoe dat ook alweer moet. Maar hij is er altijd binnen 30 seconden per ontvanger mee klaar, dus het kan ECHT niet moeilijk zijn.
Ik heb nog niet meegemaakt dat software beschadigd raakte o.i.d.
Ik kan je DIT zeggen: "
al die updates..." is echt totale nonsens. Als je geen last hebt hoef je niet te updaten.