Nieuwe lader: Duratrax ICE

Hi,

Enige tijd terug heb ik besloten een nieuwe Schulze isl-6 lader te gaan aanschaffen en m'n huidige delta-peak lader te verkopen.... toen zag ik de futaba cdr 5000.... veel te duur maar wel erg mooi.... :?

Vandaag kwam ik een (voor mij) totaal nieuwe lader tegen: De Duratrax ICE. Info op http://www.duratrax.com/caraccys/dtxp4170.html Enorme specs en een fantastische prijs (129 dollar...) :lol: Enige nadeel lijkt het max aan de te laden cellen van 10.

Denk dat ik de schulze maar laat gaan en voor de Duratrax ICE ga... wat denken jullie d'r van? Puntje van aandacht: op rcgroups typeert men deze lader als een pure car lader. Ik ga de lader inzetten voor m'n electro heli pakketten (8 cellen). Welke verschillen kan ik dan bij de optimalisatie van de cellen verwachten?

Groet, winkje

Deze lader kan maar 4cell lipo en da's toch wel mager. Als je later een grotere heli neemt met meer cellen zit je met een probleem. 8A is aardig wat en moet genoeg zijn.

Deze lader is wel erg nice voor NiMh cellen :) erg duidelijk en gemaakt om de cellen goed te puschen. Ook zit er een inloop mogelijk op voor borstel motoren, ook handig als je daar nog mee wilt vliegen.

Het is ook niet zo duur maar ik zou toch kijken naar een lader die iets meer cellen tegelijk aan kan. Een 2e handse Graupner Ultra Duo Plus 30 kost net zoveel en die kan 7A en 30cellen (10lipo) en ook lood accu's. Wel niet zo'n stoer scherm maar wel beter voor later.

ik zou ook zeggen dat dat een behoorlijke lader is voor dat geld.

pure car lader vind ik onzin, tenslotte kan je er alles mee laden en ook nog mooi alle info terugzien
ik denk dat het juist een heel universeel inzetbare lader zal zijn als ik het zo zie.

enigste nadeel ten opzichte van de shultze wat ik zo zie is dat ie max 4 cellen serie lipos laad, en tot 10 nicad/nimh

Gerard_nl zei:
enigste nadeel ten opzichte van de shultze wat ik zo zie is dat ie max 4 cellen serie lipos laad, en tot 10 nicad/nimh
en max maar 10 cellen Nicad / Nimh . verder kan hij wel 8A laden :thumbsup:
en 10A ontladen.

Maar als je gaat kijken naar een ultra duo plus 30 (190 euro nieuw, < 130 2e hands)

Ultra Duo PLus 30 :
30 Cell NiCd / NiMh
10 Cell Lipo
2-24V Lood accu's
7A max
5A ontlaad

Duratrax ICE:
10 Cell NiCd / NiMh
4 Cell Lipo
GEEN Lood accu's ??
8A max
10A ontlaad

Hij kan dus iets sneller laden. Ontladen vindt ik niet belangrijk. Het grote LCD scherm heeft wel voordelen maar voor het echte laden boeit het niet veel ;) Verder heeft de ultra duo plus 30 nog een 2 laad uitgang voor een 4-8 cell accu (ontvanger / zender) wat ook weer makkelijk kan zijn. Kortom, lastige keuze.

Die ultra duo plus 30 van 130€ tweedehands heb ik nu gekocht :D

Lader bevalt mij prima ,het enige nadeel is dat je lipo's maar tot 2.5A kunt laden met de ultra duo,ik kan hem binnensturen voor een update maar dat kost dan ook al 65€ plus verzendingskosten +BTW ,dus schat ik een kostenplaatje van 100€. Maar dan krijg ik wel een nieuwe in de plaats die tot 10A lipo's zou kunnen laden.

sitting duck zei:
Die ultra duo plus 30 van 130€ tweedehands heb ik nu gekocht :D

Lader bevalt mij prima ,het enige nadeel is dat je lipo's maar tot 2.5A kunt laden met de ultra duo,ik kan hem binnensturen voor een update maar dat kost dan ook al 65€ plus verzendingskosten +BTW ,dus schat ik een kostenplaatje van 100€. Maar dan krijg ik wel een nieuwe in de plaats die tot 10A lipo's zou kunnen laden.

Is dat die van sapca?

aan de andere kant heb je wel een nieuwe lader voor 129 dollaer en geen 2e handse.

ik vind het een mooi apparaat voor dat geld als ik het eerlijk moet zeggen, een mooie middenmoot lader.

Marijn79 zei:
Eind deze maand heb ik er als het goed is eentje (mits geleverd door fabrikant).
Ik ben benieuwd........

Marijn, ik neem aan dat je het over de Duratrax ICE hebt..... heb je 'm via het web besteld of bij een winkel in Nederland ?

Groet, winkje

Back