Nieuwe lader en batterij

Mijn zoontje heeft een Traxxas bandit met een 8,4V 3000 batterij standaard geleverd. Nu kan hij globaal 20 minuten rijden en dan aan de standaard meegeleverde ladertje weer 8 uur laden. Ik en hij worden daar aardig flauw van dus zit aan een kleine upgrade te denken.

Ik kwam op het volgende uit:

YES I-PEAK 4500 (AC/DC) EU

Traxxas laadkabel

BIONIC NI-MH VOLT+ 4000 SC "RACINGPACK 8.4V TRAXXAS BULB"

Is dit een goede combo ? voor sneller laden d.m.v. de lader en de batterij van het voertuig ?

MvG Sander

P.S. als dit in de afdeling elektro cars hoort s.v.p. verplaatsen ;-)

Het aanbod van laders is enorm.

De Yes I-peak 4500 kan alleen Ni-Cd en Ni-Mh accu's laden. Voor de accu die je nu gebruikt is dat geen bezwaar. Zou je in de toekomst over willen schakelen naar Li-Po accu's, dan kan deze lader dit type accu niet laden.

Wat ook nog even een punt van twijfel is, is de maximale laadstroom. Is de maximale stroom van 5 Ampere ook beschikbaar als de lader werkt op de ingebouwde netvoeding en geldt deze laadstroom ook bij het laden van een Ni-** met zeven cellen? Daar kan ik geen informatie over vinden.

Als je de zoekfunktie gebruikt, vind je op het forum veel informatie over laders.

Laatst bewerkt:
YES I-PEAK 4500 snellader met laad uitgang voor zenderset & ontvanger accu. Maximaal 7 cellen, 5 ampere. Te gebruiken op 220Volt & 12Volt.

Functie's

• Laad Ni-cd & Ni-mh accu.
  • Delta peak afslag.
  • LCD scherm
  • Laad mogelijkheid voor RX en TX accu's.
  • Gaat automatisch over op druppel laden als de accu vol is.
Het LCD scherm geeft alle benodigde informatie over de gekozen laadfunctie. Deze lader is tevens voorzien van een temperatuur sensor voor NiMH accu's wat voorkomt dat de accu's overladen worden. Ook de ontlaad functie is niet vergeten.
Output: Laden 6-8 Cellen (7,2V-9,6V) 0.1- 4.5Amp. Ontladen: 0.1-5.5Amp.
Ontv. accu 4-5 Cellen (4,8-6Volt) 150MAH
Zender accu 6-8 Cellen (7,2-9,6Volt) 150MAH

En voor de bionic:

N° of cells 7 Capacity 4000mAh Voltage 8,4V Dimensions 136mm x 48mm x 44mm Weight 485g Max. charge current (C) 1C Max. charge current (A) 4A Max. discharge current (C) 15C Max. discharge current (A) 60A Power cable Silicon 14AWG Plug TRAXXAS

Dus wat ik er zelf van begrijp is dat het zou moeten kunnen.

En voor Lipo's heb ik idd eerst ook zitten kijken maar er kunnen geen lipo's in omdat het qua formaat niet gaat passen, al ging daar me voorkeur wel naar uit.

MvG, Sander

Waarom altijd HK adviseren?

Onlangs had Protech een algehele uitverkoop en hadden een ib6 lader (onder een andere naam) voor 37 euro te koop staan. OK geen 220v maar wel zeer betaalbaar en een beetje op de toekomst gericht. Mocht je een 220v voeding belangrijk vinden kan je altijd uit de oude 486 PC van zolder de voeding slopen of ergens anders een goedkope voeding vandaan halen.

Accu's komen in alle vormen en maten, ik zou niet 2 soorten door elkaar nemen ivm. de fout dat je het programma op de lader vergeet om te zetten met alle gevolgen van dien. Gezien de rijtijd wordt er niet veel van de accu verwacht en hoef je geen dure accu's te nemen, alles wat NiMh is met een grote capaciteit en de juiste voltage zal voldoen, alleen traxxas gebruikt eigen stekkers.....

Ok begrepen alvast bedankt voor de antwoorden en ben toch maar naar deze lader gegaan ook om een beetje futureproof te zijn.
iMax B6 AC Pro Balance Charger, 220V

De nieuwe iMax B6 lader met 220V aansluiting.
Ingang: 11.0 - 18.0 Volt of 220V AC
Laadstroom: 0.1 - 5.0A
Ontlaadstroom: 0.1 - 1.0A
NICD/NIMH accu's: 1 tot 15 cellen
Lipo's: 1 tot 6 cellen
Afm. 132x122x35mm
Wordt compleet geleverd met laadkabels voor: Dean, Futaba, glowstarter, BEC en Crocco (loodaccu).

Dus een zeer complete lader voor een betaalbare prijs.
Heb er wel een traxxas kabeltje bij besteld.

MvG, Sander

Back