nieuwe LB modelen gezien in engeland

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Vinze, 8 dec 2002.

  1. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    ben net terug van een weekendje londen en daar op regentstreet een grote speelgoedzaak tegen (hanely's ofzo iets (6 verdiepingen!!)tot mijn verbazing hadden ze daar ook nog eens een redelijke afdeling rc vliegtuigen. beetje langs de schappen lopend kwam ik in een keer een aantal 'moderne' lijn besturing modellen tegen...

    er waren modellen bij van een beech zakenjet. een corsair een pipercub een flying wing een f117 en zelf een apache heli (had motor op de voorkant ?!?!?)
    de modellen waren allemaal zo'n 40 to 60 cm in spanwijdte. en uitgevoerd in een soort hardplastic... (slechte landingproof???) de fabrikant was COx ben al opzoek geweest naar een Website voor foto's maar nog niets kunnen vinden.

    Lijn besturing is dus mischien wel aan een grote rivival bezig !!

    groet,

    vinze
     
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Dus daarom kan ik Bruno nu niet bereiken,
    die is na het lezen van jouw berichtje gelijk naar engeland afgereisd...
     
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Vinze,

    ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken, dat jij nog nooit 'echt' LB hebt gezien, anders zou je weten dat Cox modellen in de categorie 'speelgoed' thuishoren en zeker niet zinvol zijn om de instap naar LB te maken.

    Er is nog een mijlengroot verschil tussen Cox-spullen en een eenvoudige 'echte' LB-trainer. Die, als het een beetje meezit, ook nog eens minder kost...

    Om dit eeuwig terugkerende misverstand uit de wereld te helpen geven Henk de Jong en ik LB-workshops, waar je demo's krijgt met wedstrijdmodellen ( kunstvlucht, 10 cc, 1m60 spwdt.), maar ook LB vliegles met een simpel trainertje.
    Iedereen, die dit op zijn eigen club wil organiseren: laat maar weten, wel in de komende weken, anders zitten we voor aanstaand seizoen al vol...

    Kijk voor 'echt' LB op http://member.nifty.ne.jp/c-line/wch02/photo1.htm o.m foto 4 en niet te vergeten deze: http://www.plasma.kth.se/~olsson/cl.html

    @ Niek,
    Ik werk wel eens in het weekend....
     
  4. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    heb wel eens een demotje Lb gezien in een ver verleden vandaar dat ik het zo vreemd vond dat die modelletjes zo klein waren.
    maar goed al valt het in de catagorie speelgoed. het is nog steeds een mooie manier om die kindertjes met kerst verslaafd te maken zo dat ze de overstap op het grote kunnen maken.

    ze werden overigens niet door electro aangedreven maar door brandstof.

    groet,

    vincent
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Weet je, wat het probleem is met die dingen?
    Die .049 motoren maken een akelig snerpend geluid.
    Als iemand hiermee gaat experimenteren, dan zal dat zeker in een park of zoiets gebeuren. Dat komt de acceptatie van onze sport niet echt ten goede, denk ik zo...
    Komt nog bij dat een gillende Cox -op de punt van een pond plastic- zeker een blijvende indruk achterlaat, als er bijvoorbeeld een hoofd in de weg staat. Ook dat krijgen WIJ indirect op ons brood.
    Des te schrijnender, dat wij daar zo weinig tegen kunnen ondernemen.
    Ik heb veel liever dat jeugd, als ze bij een club komen kijken, voorgelicht worden over modelvliegen in de ruimste zin van het woord, en dat ze daar kunnen beginnen met Vrije Vlucht of LB. Gefaseerd leren is het geheim van iedere succesvolle opleiding.....

    Maar Vince, kunnen we je noteren voor een demo? :wink:

    Bruno

    Rock? Bluegrass rules! :D
     
  6. Guest

    Guest Guest

    Cox LB-kistjes???

    Baby baksteentjes!! :(
     
  7. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    @ Bruno LB-Demo? ik hou me graag aanbevolen maar dan wel als het kwik weer boven het vriespunt is!!!

    groet,

    vincent
     
  8. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
  9. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    Vreemd gezicht, een lb heli met prop.

    [​IMG]


    johan
     
  10. PP

    PP Guest

    Het voorgaande plaatje is geen heli, maar een autogiro!
     

Deel Deze Pagina