Nieuwe leden en verkopen

Mede forumers,

Ik kom hier al wat jaartjes en ook veel op andere fora. Door de (denk ik) crisis zie ik hier steeds meer nieuwe leden aantreden die als eerste bericht wat te koop plaatsen en vervolgens niet of heel laat reagreren.

Op ander fora is vaak de regel van een jaar lid of minimaal 25 berichten eer je wat mag plaatsen. Aangezien ik dit Forum wat hoger acht dan een marktplaats met het idee dat hier iedereen wel iemand kent, stemde dit mij altijd als een veilige en vertrouwde aankoop plaats voor tweedehands spullen. Daarnaast kon je in de historie van de aanbieder dan nog even kijken of er bijzonders was met het aangebodene.

Wellicht een idee? Of sta ik hier alleen in?

Ik begrijp niet helemaal wat je nu het probleem vindt.

Als jij bijv iets te koop zou aanbieden, dan zie ik dat je al vanaf 29 mei 2005 op dit forum zit en al meer dan 600 posts hebt. Als vervolgens een andere verkoper sinds 6 dagen lid is en 3 posts heeft (een keer te koop en twee keer kicken), dan kan iedereen toch voor zichzelf uitmaken hoe ze jou t.o.v. van die ander vertrouwen?

Ik vind het niet echt een probleem, meer een voorrecht voor vaste en actieve leden om wat te koop te kunnen zetten. Dit ook nog in een fora waarvan je weet dat je een stukje support kunt verwachten van de verkoper en wellicht een geschiedenis kunt achterhalen van het aangebodene.

Het was in dit geval ook meer een idee en of de beheerders hier wat mee doen is een tweede.

Je hebt een punt, maar wat doe je er aan zonder weer een hoop andere ergernis te veroorzaken door minimum aantal berichten (dan ga je toch elders allemaal onzin berichten plaatsen, zonder net niet irritant te worden) in te voeren.
Bovendien kan je je eenmaal aanmelden (voor het geval dat), een jaar wachten en alsnog zonder enige bemoeienis met het forum je spullen te koop zetten.

Ik ga als ik wat nodig heb gewoon voor nieuw (ja, ik kan dat gelukkig betalen) en neem niet het risico dat je toch het afdankertje van een ozo vriendelijk forumlid koopt.

Ik kom nooit op het te koop of gevraagd hoekje.
Dat is heerlijk rustig.

Back