nieuwe leden GMVC

Beste mensen,

Zijn er op dit forum nog meer mensen die lid zijn of willen worden (of donateur zijn zoals ik en willen leren vliegen en een instructeur zoeken) van de GMVC?
Zoek dan a.u.b. even contact met mij. Vandaag ff langs gereden na de rijles en ookal was het koud: een mooi veldje!
Waren lekker wat mensen bezig, maar 'de Keet' bezoeken durfde ik nog even niet ;-)
Kwam 1 aspirantlid tegen waarmee ik lekker heb kunnen kletsen. Meer mensen op dit forum?

Olaf
 
Hallo Olaf
Ik ben lid van de GMVC!
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je niet even in het clubgebouw bent geweest.
Bijten doen we niet,advies is gratis en een stuk warmer.
Woensdagavond is de clubavond vanaf 20.00 uur.....dus morgenavond?
Ik ben er bijna altijd wel te vinden.

Gr,Ronald
 
ron van sommeren zei:
Er is een ledenstop. Dus je moet a.s. zondag knokken om een kwartiertje te vliegen?

Leg eens uit?
De mensen die ik daar nu ken zullen echt niet te beroerd zijn om je te helpen hoor.

Ja er is een ledenstop (ik sta ook op de lijst), maar zover ik het kan vergelijken met 3 andere clubs waar ik lid van ben geweest lijkt het ook hier erg goed geregeld te zijn! Knokken hoeft m.i. niet?
 
Helaas kan ik deze woensdag niet langs komen, want er is niemand voor mijn dochtertje, maar volgende week zeker wel.
Inmiddels kan ik wel wat hulp gebruiken met mijn nieuwe aankopen ;-) (zie "beginners" )
Komende zaterdag rijd ik weer even langs, want voorzichtig als ik ben, kijk ik altijd eerst de kat uit de boom (beter dan het vliegtuig uit de lucht).
:P :P
Als je dus een lesauto op het terrein aan ziet komen: it's me!
 
Ik had beter kun schrijven 'men moet knokken' i.p.v. 'je moet knokken'. Strekking: zonde dat er een ledenstop is, die is in deze periode van het jaar niet nodig, daar zou toch een creatieve oplossing voor gevonden moeten kunnen worden?

edit: beetje duidelijker geschreven, zie onderstaande vragen
 
Je mag gewoon naar de GMVC komen als donateur en ook op de clubavonden. Eigenlijk mag alles behalve vliegen en dus lessen heb ik begrepen. Er staan er nu 14 op en men wacht even af of het maximum aantal leden niet wordt overschreden. Voor het einde van het jaar zal daar wel uitsluitsel over worden gegeven.
Het voordeel van de GMVC is dat er, als je eenmaal lid bent, altijd gevlogen mag worden. Da's in Woerden (alternatief) niet zo, dus vandaar. Bovendien is het dichterbij. Zoetermeer is wellicht nog leuker, want die zijn gespecialiseerd in electro, maar ... die nemen alleen nog maar leden uit Zoetermeer zelf.
Helaas ....
 
Duidelijk wat je bedoelt Ron! Kan ik het mee eens zijn!
Aleen dit stukje snap ik niet helemaal:

ron van sommeren zei:
...zonde dat er een ledenstop is, die is in deze periode niet nodig...

Kennelijk is er ooit een maximum gesteld aan het ledental (is in veel clubs die ik ken). Dit zou uiteraard verhoogd kunnen worden in een ALV als dat wenselijk is. Bedoel je dat?
 
ron bedoelt waarschijnlijk dat er op deze dagen in het mindere weer niet zon belasting is (drukte) op het veld dat anderen die wel willen vliegen niet kunnen (mogen)
 
Correct, of in de zomer op de minder drukke doordeweekse dagen. E.e.a. zou gekoppeld kunnen worden aan lagere contributie. Een ledenstop afstemmen op de drukste dag (een zomerse zondagmiddag?) is een beetje grof geschut.
 
Het zou al helpen als de ledenstop werd gehanteerd op/rond het aantal actief vliegende leden, en niet alleen op het totaal aantal ingeschreven leden!

Het valt me bovendien op dat je altijd dezelfde groepjes mensen ziet op het veld (max. 30, in wisselende samenstellingen)...waarschijnlijk is dit zo bij de meeste verenigingen?

Een 'summer school' o.i.d. zoals Rob beschrijft zou mooi zijn. Vaak zie ik aspirant-leden afhaken vanwege lange wachttijden. Jammer, en een gemiste kans om deze hobby te laten groeien met nieuwe enthousiaste leden!
 
olaf zei:
Er staan er nu 14 op en men wacht even af of het maximum aantal leden niet wordt overschreden.
Ik zou even infomeren wat het gemiddeld verloop is. Ik kan mij voorstellen dat er een te lange tijd overheen gaat voordat jij kan beginnen, dat zou zonde zijn. Een club ietsje verder weg zou dan, voor de tussenliggende periode, te overwegen zijn.
 
Sta net als Olaf op de (wacht) lijst. Maar heb nu genoeg tijd om te bouwen. langsgaan kan altijd en in het club gebouw is het indd warmer dan buiten :wink:

Gr
 
Het creeëren van wachtlijsten door (vlieg)clubs is eigenlijk niet goed. Men zou eens in het leden bestand moeten gaan kijken naar mensen die vrijwel nooit op het veld komen om te vliegen en deze leden aanmerken als volwaardig donateur met het recht om te vliegen. Op die manier heb je de mogelijkheid om nieuwe leden beter op te vangen want zij kunnen dan gelijk beginnen met lessen.
 
Een bekend probleem, ook bij scheepsmodelbouw.
Sommige clubs hebben een ledenstop (om moverende redenen wellicht) maar als je ziet wat er op een mooie dag aan de waterkant staat, begrijp je niet dat er een ledenstop is. Nog geen 1/3 deel van de leden...
 
Ja of de vaste club van mensen is ZO gezellig dat er geen motivatie is voor nieuwe leden? Ik heb dat ook eens bij een vereniging gehad. Dat was zo'n vaste club van mensen. Die wilden er eigenlijk geen nieuwe leden bij. Elke week kwam ook de vaste club van 10-15 personen en de rest nooit meer.
Dat zou wel jammer zijn.
 
Ik mag toch aannemen dat een ledenstop ingevoerd wordt omdat het te druk is op het veld of langs de waterkant (welke definitie van 'druk' men ook gebruikt)? En niet omdat de secretaris het overzicht kwijtraakt?

Mij gaat het dus om wat en vooral, wanneer, het druk is.
 
Daar heb ik zelf natuurlijk geen zicht op. Heb wel een termijn voor mijzelf. Voorjaar moet ik wel lid zijn en anders ... zoek ik fijn een andere vereniging.
Voorlopig heb ik nog even geduld en veel te lezen en te studeren en krijg ik in die tijd wel hulp van de vereniging, dus dat is altijd meegenomen.
 
Roel van Essen zei:
Een bekend probleem, ook bij scheepsmodelbouw.
Sommige clubs hebben een ledenstop (om moverende redenen wellicht) maar als je ziet wat er op een mooie dag aan de waterkant staat, begrijp je niet dat er een ledenstop is. Nog geen 1/3 deel van de leden...

klopt, dat is bij vele verenigingen het geval. nog niet eens 50% van de leden is elke goede vlieg-, vaar- of rij-dag op het veld, water of het circuit. en toch wordt die ledenstop gehanteerd.

ron van sommeren zei:
Ik mag toch aannemen dat een ledenstop ingevoerd wordt omdat het te druk is op het veld of langs de waterkant (welke definitie van 'druk' men ook gebruikt)? En niet omdat de secretaris het overzicht kwijtraakt?

Mij gaat het dus om wat en vooral, wanneer, het druk is.

Nee, soms wordt er ook een maximaal ledenaantal opgelegd door de gemeente uit veiligheids overweging, alleen weten hun (gemeente) niet dat maar een beperkt aantal leden tegelijk op de club aanwezig zal zijn. Vandaar ook mijn gedachtengang van leden en donateurs met in zo een geval.

@ Olaf, je bent in elk geval bij de MVC Swentibold welkom, maar dan moet je wel naar Limburg afzakken. :wink:
 
Theo Coenen zei:
... soms wordt er ook een maximaal ledenaantal opgelegd door de gemeente uit veiligheids overweging ...
Leg dan een beperking op aan het aantal toestellen dat tegelijk in de lucht mag zijn. Afgezien daarvan, wat weet een gemeentenaar nu van vliegveiligheid, die zuigt ook maar iets uit zijn duim.
 
Back
Top