nieuwe leden GMVC

Hallo Thunderthail (geen flauw idee wie je eigenlijk bent),

Van het bestuur van de GMVC is gevraagd om een reden. Die weten we inmiddels via via en er is geen 'zuivere' reden. Al zou het zo zijn dat de reden is dat jeugdleden geen auto hebben, dan vraag ik mij af waarom niet-jeugdleden per definitie dan wel een auto zouden moeten hebben. Zijn er geen leden zonder auto dan? Die worden dus wel toegelaten? Dan zou de vraag moeten zijn: "bent u in het bezit van de auto en bent u van plan naar het vliegveld te komen met de auto dan ..." Maar goed .. zou dus ook wel vreemd klinken. Da's dus niet de reden.

Nog vreemder is als er dan volgt dat er zoveel mensen op het veld zijn en er zoveel vliegers zijn. Vliegen jeugdleden dan niet soms?
Maar nogmaals: men kan dit niet goed uitleggen.

3 maanden wachttijd was ook niet ter sprake. Het was tenminste tot april en da's 5 maanden en de kans was groot dat men dit jaar niet aan de beurt kwam met 15 mensen op die lijst, dus komen er nog 12 maanden bij.
Nogmaals: ik heb geen probleem met een wachtlijst. Ik heb problemen met de kriteria voor die lijst. Bovendien kan je een fatsoenlijk antwoord geven als bestuur. Niet alleen aan mij, maar ook aan anderen die dit hebben gevraagd. En ja, dat (heb ik) hebben we gedaan in een persoonlijke mail!
De discussie hier is algemeen gevoerd.

Inmiddels hebben een aantal mensen zich door dit voorval ook van die lijst laten halen, dus het probleem lost zich vanzelf op.
De wachtlijst wordt nu kleiner. Ik hoop en verwacht alleen dat de GMVC nog eens nader kijkt naar de wachtlijsten en zeker naar de communicatie.

Gelukkig laten andere verenigingen ook zien dat het anders kan en ontvingen we niet alleen uitnodigingen van anderen, maar heb ik ook kunnen lezen en ervaren hoe men meer jeugdleden werft.
Goede voorbeelden hierin zijn o.a. Leiden en Soest. Zo kan het ook!

Olaf

Back