Nieuwe leek heeft hulp nodig

Beste,

Ik heb mijn probleem gemeld in het soort van voostel topic ;)
Maar omdat ik weet dat het daar niet thuis hoort en mijn gebruikersnaam aangepast is deze nieuwe topic.
Dit is wat ik letterlijk gepost had:

Ik ben Maud 26 jaar moeder van 2 Kids en geheel onverwacht in aanraking gekomen met statische modelbouw...

Ik ben inmiddels tijdelijke eigenaresse van pak een beet 500 verschillende bouwpakketten.
En dit is nog maar de helft van hetgeen dat we uit moeten zoeken.

Helaas is de kenner niet meer onder ons en iedereen is een leek dus ik wil me gaan verdiepen in hetgeen we in huis gehaald hebben.
We hebben motoren auto's helikopters tanks ridders vliegtuigen fantasie (oa actiehelden / star wars) nieuw oud in mekaar uit mekaar.
Noem het maar op of het zit er wel tussen inclusief de dingen om het af te maken zoals air brush onderdelen of lak enzo.

Ik zou hier heel graag hulp bij willen krijgen van de mensen hier die er wat meer verstand van hebben en ik wil daar ook morgen zeker mee beginnen met foto's om een impressie te geven...

Inmiddels ben ik erachter dat het niet alleen statische modelbouw is maar ook gemotoriseerde.
En na 2 dagen heb ik al bijna 300 pakketten gefotografeerd terwijl ik nog niet op de helft ben...
Dus die schatting van 500 was echt een understatement.
Ook heb ik begrepen dat een link naar photobucket toegestaan is, dus bij deze:

http://s97.photobucket.com/user/maudjuh/library/Bouwpakketten

Ik zou graag willen weten wat het allemaal waard kan zijn.
Aangezien het een erfenis betreft en er veel tijd en geld in was gestoken.
Hierdoor wil ik het behandelen naar waarde ipv er zo snel mogelijk ervanaf.

Groetjes

Maud,

Wat de waarde is is altijd moeilijk te zeggen. Inkoop of verkoop zit nogal verschil tussen. Elke bouwdoos zit gemiddeld gezien tussen de 10 en 60 euro. Met uitschieters naar boven en beneden. Dit zijn verkoopprijzen in de winkel, dus niet de prijzen die je er voor krijgt. Maar al met al zijn alle dozen bij elkaar toch een paar duizen euro waard. Geen idee of er ook nog special dozen bij zitten waar door verzamelaars veel voor wordt betaald. Zoek in Google eens naar bouwdozen en dan het merk. Revell, Tamiya etc. In Nederland doet Verspaget veel met bouwdozen, je kunt daar ook eens informeren als je alles in een keer kwijt wilt. Daar ga je uiteraard een stuk minder krijgen dan alles los verkopen maar daar ben je wel even mee bezig :)

Beste Maud,
In de 1e plaats gecondoleerd. Kan mij voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet met zo'n verzameling bouwpakketten. Van het overgrote deel heb ik ook geen verstand. Mijn hobby beperkt zich tot de motoren en daar zag ik een paar leuke dozen tussen staan. Als je wilt verkopen laat maar wat horen. Succes met deze klus. Groeten.

Ik heb mijn probleem gemeld in het soort van voostel topic ;)
Maar omdat ik weet dat het daar niet thuis hoort en mijn gebruikersnaam aangepast is deze nieuwe topic.
Dit is wat ik letterlijk gepost had:

Ik ben Maud 26 jaar moeder van 2 Kids en geheel onverwacht in aanraking gekomen met statische modelbouw...

Ik ben inmiddels tijdelijke eigenaresse van pak een beet 500 verschillende bouwpakketten.
En dit is nog maar de helft van hetgeen dat we uit moeten zoeken.

Helaas is de kenner niet meer onder ons en iedereen is een leek dus ik wil me gaan verdiepen in hetgeen we in huis gehaald hebben.
We hebben motoren auto's helikopters tanks ridders vliegtuigen fantasie (oa actiehelden / star wars) nieuw oud in mekaar uit mekaar.
Noem het maar op of het zit er wel tussen inclusief de dingen om het af te maken zoals air brush onderdelen of lak enzo.

Ik zou hier heel graag hulp bij willen krijgen van de mensen hier die er wat meer verstand van hebben en ik wil daar ook morgen zeker mee beginnen met foto's om een impressie te geven...

Inmiddels ben ik erachter dat het niet alleen statische modelbouw is maar ook gemotoriseerde.
En na 2 dagen heb ik al bijna 300 pakketten gefotografeerd terwijl ik nog niet op de helft ben...
Dus die schatting van 500 was echt een understatement.
Ook heb ik begrepen dat een link naar photobucket toegestaan is, dus bij deze:

http://s97.photobucket.com/user/maudjuh/library/Bouwpakketten

Ik zou graag willen weten wat het allemaal waard kan zijn.
Aangezien het een erfenis betreft en er veel tijd en geld in was gestoken.
Hierdoor wil ik het behandelen naar waarde ipv er zo snel mogelijk ervanaf.

Groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Maud,
Net even door je foto's heen gegaan... :-)
Weet je al wat je met de bouwdozen gaat doen. Indien in de verkoop heb ik ook intresse. Hoor het graag.

Mvrgr. Ronald de Bruin.

Back