Nieuwe lipo geen power..?

Heb een probleem met een lipo, de lipo is nieuw en gewoon goed opgeladen.
Stop de lipo in de auto, dan heeft hij even 15 sec vol power en zak dan ineens helemaal we totdat de auto nog maar 15 Km/u loopt (normaal 90...)
Als ik dan volgas houd, dan na een sec of 10 valt ie even 1 sec stil en gaat dan weer 15 sec vol power.

Erg vreemd, dit herhaald zich telkens...

Iemand een idee wat het kan zijn of hoe ik het oplos?

Hoe zijn de contacten tussen de regelaar en de accu? Zijn de stekkers/pluggen in orde? Heb je het alleen met deze lipo of ook met andere?

Hee Joost,

alleen met deze, meteen een andere geprobeerd maar die ging top.
Vind het erg raar, denk je dat er ergens teveel weerstand is, maar dat zou dan toch constant moeten zijn?

Misschien de hardcase even open maken, of kan dat niet?

Lipo cutoff staat er los van aangezien het hier om één accu gaat die het probleem levert.

De lipo hardcase open maken zou ik zelf niet doen!!! Been there, done that... Gaf een hoop rook!!!

Hoe geeft de lader en evt. een voltmeter de accu aan als je hem hebt opgeladen?

Het geeft een hoop rook, als je gewoon een mes in het randje steekt. Wil je geen rook, doe het op de manie van TheJang!:)

Uh huh, op die manier deed ik het ook dus... Gewoon lekker dicht laten zitten en niet met lipo's gaan klooien...

Nu weer on-topic... Roy, wat geeft de lader/voltmeter aan?

wellicht is het een los contact waardoor de lipo cutoff het ziet als een te lage voltage en de regelaar afschakeld? Geen idee of je lipo cutoff hebt aanstaan maar zou redelijkerwijs iets kunnen zijn?

Zijn het van die habbiebabbie lipo's?

Zijn het van die habbiebabbie lipo's?

17 euro/stuk....
Cutoff staat op 3,4V per cel, lader geeft gewoon netjes 8,4V en 4,20/cell
Beide cellen netjes op 4,20V.

Los contact zou kunnen maar hij gaat van 90 echt heel rustig terug naar 15 Km/h. Lipo cutoff zou krachtiger vertragen.
Open maken lijkt mij ook moeilijk hoor.

als het alleen deze is dan is die lipo niet goed.

Ik heb zelf een keer 2x flightmax saddle packs gekocht van 5700mAh en was niet echt tevreden over de kwaliteit. Toen ik de lipo's uitpakte was 1 pack al opengescheurd aan de zijkant en er zat een groot gat in de hardcase terwijl de lipo nog gewoon in de cellofaan zat, het kunstof wat nog om het gat zat was ook zacht geworden. De individuele cellen waren al opgezwollen. Het was een test maar heb geen vertrouwen in die packs. Maar goed...dat is offtopic :D.

Als die lipo nieuw is dan zou ik het reclameren en terug sturen aangezien de andere wel goed gaat kan de enigste conclusie zijn dat die lipo niet goed is.

ps:zet de lipo cutoff eens op 3 volt /cell. Kijk dan eens of die nog steeds kuren geeft. Wellicht zakt die lipo onder last gewoon totaal in.

Laatst bewerkt:
Laatste dacht ik zelf ook al Alex, dan is de kwaliteit natuurlijk wel bagger,
terugsturen begin ik niet aan, dan blaas ik de lipo liever op...
Kunnen we tenminste nog even lachen.

Jammer genoeg zijn er nog 3 onderweg.:D

wordt 4x vuurwerk dan :D...of 4 x reclameren en in 1 pakketje opsturen. Het opsturen was voor mij 10 euro of zoiets....... Ja zelfs die opgezwollen lipo met opengescheurde plastic moest ik opsturen.....je wilt niet weten hoe voorzichtig ik dat in een kartonnen doosje heb gedaan en bij de TNT heb gedumpt... ...haha

Als het inderdaad een lipo betrefd van het habbiebabbie type dan denk ik ook erg aan slechte kwaliteit van de lipo die je op de koop toe moet nemen met zulke prijzen haha...

Valt op zich mee hoor, als de lipo van slechte kwaliteit is dan kakt hij gewoon erg snel in. Zou zomaar kunnen zijn dat de lipo heel even die capaciteit kan leveren en dan zegt zoek het zelf maar uit.

ja, lijkt me bij deze wel aan de hand in ieder geval..... Ik koop persoonlijk alleen nog van de betere merken. Betaal je wel wat meer maar dan is de fout marge nihil en de cellen beter gecelecteerd. Dit jaar ga ik of voor de GM of CS Electronics. Vorig jaar ook met CS gereden en die hadden druck ohne ende ;). 6-8 minuten elke ronde 92-95 km/u op de Mach .......geen verval in snelheid.

Zelfde met IP, goede cellen en blijven het lang goed doen. Ik ga met IP rijden, daar heb ik goede ervaringen mee en ze zijn goed te verkrijgen online. GM had ik wat problemen met de interne contacten. CS heb ik geen ervaring mee maar de motoren zijn erg goed dus wellicht de accu's ook.

Aan het doosje te zien zijn cs en intellect hetzelfde,
gelukkig doen mijn 4 IP`s het nog ok,
maar even een paar extra bestellen denk ik.

Misschien dat de GM's nu wel goed zijn hoor en dat ik gewoon pech had toen. Zou zo kunnen natuurlijk.

Back