Nieuwe lipo

Hey,

Ik heb een kort vraagje. Moet ik nieuwe lipo batterijen voor gebruik volledig opladen of eerst gebruiken en pas opladen als ze leeg zijn?

Groetjes

Als ze nieuw uit de verpakking zijn gekomen, zou ik ze zeker even opladen, dan testen met een lipo test apparaatje. Vervolgens aansluiten op je model of wagen en dan kijken of alles functioneert.

Let er wel op, als ze koud vanuit buiten gekomen zijn, laat ze even op kamer temperatuur komen, en dan pas laden.

Je kunt altijd laden, ongeacht de ladingstoestand, de lader stopt er automatisch mee wanneer de LiPo vol is.
'Verplicht' leesvoer voor LiPo gebruikers. Goed voor levensduur van accu's en levensduur van je portemonnaie, en voor veiligheid.
Modelbouw FAQ's - MBF
-> [FAQ] Accu's en laadtechnieken
-> Het laden en balanceren van LiPo accu's

'Verplicht' leesvoer, bespaart je een keer een LiPo pack, vastgepind-belangrijk bovenaan in het laad-accu subforum
Wat is een lipo en hoe gebruik je die.
Inhoud

1. Waar is een lipo van gemaakt?
  2. Hoe laad ik een lipo?
  3. Wat betekent de C waarde?
  4. Balanceren
  5. Waar Lipo laden
  6. Koude LiPo
  7. Wat betekent 2p3s?
  8. Waar op letten bij aanschaf?
  9. Laders
  10. Kwaliteit versus prijs
  11. Bolle LiPo :sad: :cry:
  12. LiPo opslag bij langere tijd niet gebruiken

Mocht je dat niet genoeg leesvoer vinden dan hier nog wat leerzame-handige motorbesparende elektrolinks, oplopend in ervaring en kennisniveau. Nu een beetje koppensnellen, lezen tijdens regenachtige dag
Beginnen met elektro

Bruce heeft nog veel meer nuttige filmpjes voor modelbouwers op zijn geweten, meer dan 200, niet alleen over accu's:

www.youtube.com/user/RCModelReviews/videos
Idem zijn site
www.rcmodelreviews.com

ombouwen PC voedingen
DIY: using a PC power supply

Laatst bewerkt door een moderator:
Back