nieuwe lipo's bandit vxl

Hallo allemaal,

ik heb zojuist 3x 2800mah 30c lipo's opgehaald voor me bandit vxl.
nou is dus de vraag. kan ik deze runnen in me bandit zonder dat ze gaan puffen of bollen of exploderen? met mijn snelle calculatie geven ze 84 ampere en de esc van de vxl is 200. moet ik er dan maar 2 in parralel zetten of kunnen ze gewoon los rijden?

mvg, Paul

Hoeveel cellen zijn ze?
De VXL kan maar tot 3s aan.
En 2800mah is zekers niet genoeg. Die zullen wel bol gaan staan vermoed ik.

lipo's gaan toch alleen maar bol staan als je ze te ver ontlaad? denk dat het net gaat alleen ze zullen erg snel leeg zijn.

Ik denk dat de esc zeer snel in beveiliging gaat schieten. Of je de lipo in parralel gaat zetten. Ik heb het nog niet geprobeerd.. Ik koop dan ook 5000mah;)

sorry, een vxl 200a??
Een mamba monster heeft minimaal 120a nodig, dan zal een vxl nog geen 100 vragen denk, maar zie het idd op de traxxas site staan.
Vreemd!

Dat is de esc!

De motor vraagt 65A en op zijn hoogst 100A

Velineon 3500 Specifications:
Type .................................................. ........................................Sensorless brushless
RPM/volt .................................................. ........................................... 3500 (10-turn)
Magnet type .................................Ultra High-Temperature Sintered Neodymium
Connection type ............................................. TRX 3.5mm bullet connectors
Wire size .................................................. ..........................12-gauge Maxx® Cable
Current Ratings ............................................. 65A constant; 100A peak/burst
Max RPM .................................................. .................................................. .........50,000
Diameter .................................................. ........................ 36mm (1.42”) (540 size)
Length............................................ .................................................. ... 55mm (2.165”)
Weight .................................................. .................................................2 62g (9.24oz)

Als de accu doet wat hij zegt: 2,8x30=84ampere
ik rijd met een 4000 (2s) met 20 c= 4x20=80ampere

De 4000mah 20c 2slipo, is goed genoeg voor een 2wd velineon setje van traxxas op stock gearing

Dus als de accu doet wat hij beloofd, en je hebt een 2s lipo variant, en je hebt de stock gearing, zullen ze het prima doen.

nehh ik breng ze wel terug.
ik vind ze er zoizo niet echt betrouwbaar uitzien.
nouja, 2 van de 3 dan.
hier de pics:
Alle 3 op een rij(bovenste lijkt me betrouwbaarst).

De lipo die er bij mij betrouwbaar uit ziet(geen bollingen en helemaal hard)

De lipo die aan bijde kanten een klein beetje bol is(kan dat lucht zijn onder de verpakking of is dat de cel?)

En dan nog de witte, deze heeft aan een kant een kleine bolling, dus weer de vraag: lucht of onstabiele cell?

dit waren de pics,

thx voor de hulp en help me pleasse nog verder

Back