nieuwe lipo's bij RCT: HIMODEL

Hummel zei:
Inmiddels weten we dat de ELE lipo's een prima prijs/kwaliteit verhouding hebben, dus ik verwacht van deze lipo's ongeveer hetzelfde...maar zijn er wellicht mensen die ervaringen hebben met deze accu's?

Hans

Niet met de onbekende himodel, echter wel met zwaardere configuraties Ele lipo's. Na een uurtje huisvlijt, wat dremelwerk, een soldeerbout, een strook pvc uit een lege cherrycan, wat dubbelzijdig tape, een balanceerstekker, een setje 4mm goudpluggen, 4 cm zwarte en rode krimpkous en 40 cm krimpkous t.b.v. sub-c cellen:
Ele%204S-3P.jpg

Het betreft een 4S3P-6600 milli's lipo. De lipozakjes zijn goed beschermd door de strook pvc, die het pakket zijn stevigheid en zijn vorm geven. Deze vorm is een beetje noodzaak vanwege een bekend "zwaartepuntprobleempje" i.c.m. met een electroheli (Logo 10).
Het pakket bevalt goed, en bij normale belasting is eigenlijk de lipo equaliser overbodig. Dit zijn de bekende 2200 cellen en zijn te belasten met 10C continu. Perfect voor de toepassing in de Logo, die neemt max. 50 amps, en het pakket mag 66 amps continu leveren.
Zoals je zelf ook al aangaf, een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Er "lopen" genoeg Ele lipo's die zich reeds bewezen hebben, dat was de reden om dit pakket samen te stellen :wink: .

Misschien kan je hier iets mee, succes...

Gr.A.

Aaalie zei:
Er "lopen" genoeg Ele lipo's die zich reeds bewezen hebben, dat was de reden om dit pakket samen te stellen :wink: .

Misschien kan je hier iets mee, succes...

Net zoals Aalie heb ik nog nooit problemen ondervonden met Ele lipo's.

Ze zijn prijswaardig, degelijk en kunnen de voor mijn toepassingen stromen aan.

Ik heb echter geen pakketten samengesteld. Voorlopig kom ik toe met de aangboden versies.

De Hi-model lipo's heb ik nog nooit gebruikt...

Hoe stel je dan praktisch best zo'n pakketje samen? Wanneer de batterijen vol zijn, of leeg? Kwestie van grote stromen te vermijden om op alle cellen een gelijk voltage te krijgen.

Bijde helemaal vol laden en samenvoegen, de spanning is gelijk dus er zal geen stroom lopen.

Weet iemand nog waar ik een losse 2200mah C10 cel vandaan kan krijgen?

Rctechnics verkoopt deze niet meer.

en ik had een defecte cel na m'n eerste vlucht.
uit angst eruit gehaald.

groetjes Rene

Rene046 zei:
Weet iemand nog waar ik een losse 2200mah C10 cel vandaan kan krijgen?

Rctechnics verkoopt deze niet meer.

en ik had een defecte cel na m'n eerste vlucht.
uit angst eruit gehaald.

groetjes Rene

Is al netjes opgelost door RC technics.. SUPER WINKEL.

Back