Nieuwe Micro Warbirds

jitze

PH-SAM
Er komt een nieuwe familie mico warbirds, getekend door Ton van Munsteren.

De vorige serie werd ook door Ton getekend en was als bouwkitje voor een zacht prijsje verkrijgbaar RBCKits (levert ze nu nog op aanvraag):
Airplane Kits - Balsa Build kits - RBC Fun Flyer Kits - Microwarbirds - RBCkits Online Shop

Op het forum zijn ze ook al eens besproken:
rbc-micro-p51

Inmiddels hebben we krachtige borstelloze motoren en LiPo's, dus het werd tijd voor een nieuwe serie! Ton is aan het tekenen geslagen en daar zijn (zoals altijd) mooie dingen uitgekomen. De nieuwe warbirdjes hebben ingebouwde rolroeren en zijn veel meer 'schaal' dan de oude.

Ik zou een prototype van de Mustang gaan bouwen en Ton had alvast wat gesneden. Per ongeluk kreeg ik de romp van de Mustang en de staart van een FW190. Uiteindelijk kreeg ik dan ook maar de rest van de bende, waardoor ik nu zowel de Mustang als de FW190 kan bouwen.

De vleugeldelen waren nog niet gesneden, dus afgelopen weekend heb ik die van de FW190 gesneden. Dat toestel hoop ik als eerste te gaan bouwen.
Foto's volgen binnenkort, als ik eindelijk een groter album gekregen heb...

Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels is het grotere album geregeld, thanks Robert!

Hier de eerste 2 foto's:

De rompdelen:
full

En de vleugeldelen:
full

FW190 vliegt

Een heel rap bouwverslagje. Waarom zo kort? Omdat het toestelletje ook in no-time te maken is!

Het vleugeltje met de geintegreerde rolroeren:
full

Hij mist hier nog het motorkapje:
full

Inmiddels ook al 3 accu's mee gevlogen.
Het setupje wat ik nu gebruik:
  • Turnigy 1811-2900kv outrunner
  • GWS 6x3 prop
  • Turnigy 6A regelaar
  • Rhino 2S360 LiPo
  • 2x HXT500 servo
  • Orange DSM2 ontvanger gestript

Vliegklaar kwam hij rond de 150 gram uit, en dat vliegt leuk met deze spanwijdte en dit vleugelprofiel. Met halfgas vliegt hij gewoon leuk, vol gas kun je wat gekker doen. Een leuk vakantievliegertje! (helaas paste hij niet in de auto)

De Mustang ga ik later een keertje maken. Die krijgt een zwaardere setup, want dat kan dit toestelletje best hebben!

lol, t was een combinatie van die twee. Een Toyota Aygo is niet de meest ruime auto... En ik wilde vrij zicht houden in de binnenspiegel.
Binnenkort gelukkig een fatsoenlijke station uitzoeken.

ik heb nog wel een dakkoffer voor je te koop, zal wel een metertje langer zijn als je Aygo, maar zoals gezegd prioriteiten !

Back