nieuwe mini mini mini borsteloze motortjes 15,4mm

Afgelopen weekend naar de beurs in Praag geweest en heb daar waarschijnlijk de kleinste borsteloze motor van dit moment gezien. Ze hebben een buitendiameter van 15,4 mm en nagelang het type geschikt voor modellen tussen de 18 en 100 gr

thumb_IMAGE_00024.jpg

uitvoeringen

GP15 3W
GP15 4W
GP15 5W
GP15 10W

Deze motoren waren te vinden op de stand van Potensky / Gasparin , Jawel de wereldberoemde uitvinder van het kleinste CO2 motorje

Voor de geinteresseerden heb ik ook maar een foldertje meegenomen met alle data. Doe maar een PM als je hem wilt ontvangen.

Die Faigio motorjes zijn nog kleiner hoor. :P 12mm. Maar dit zijn mischien buitenlopertjes ofzo?

Maak anders eens een scan van dat foldertje, dan zet ik em wel online. :P

Ik ben vanplan om binnenkort een depron disk te maken van 30mm, dus zon brushless dingetje is mischien wel geinig, als et buitenlopertjes zijn. Momenteel zit ik aan die goudkleurige faigio (ofzoiets) motortjes te denken, maar daar moet zon complete gearbox en alles aan.

Freak....,

de kleinste Feigao weegt 12 gram kaal, hoe wou je daar een 18 grams vliegding mee construeren ..... als dit buitenlopertjes zijn van 3-8 gram à la Mighty Midget of de Streckertjes 130.x ...... gaat het een stuk beter ;-) .... behalve met je portmonee :-(

Ik maakte alleen de opmerking dat de feigao motor een kleinere diameter is. Ik kan niet ruiken dat het om buitenlopertjes gaat. Uit dat griebus kleine plaatje kan ik iig niks opmaken, en google komt ook met 3x niks.

Maargoed, nogsteeds wil ik dat foldertje wel eens zien. :P

En die kleine motortjes zijn idd verrassend duur.

Niek: Nee jou neerbuigende gesnauw heeft lekker veel bij te dragen.... (as usual) En dr is helemaal niks bot aan die post, dus stel je niet zo aan.

Prop-er: Holy cr*p zeg, DAT is pas klein. :P 0.32gram en 20.000rpm. Knap staaltje pielwerk. Als die mighty midgets al de ruime 100 euro halen, wat moet zoiets wel niet kosten joh. :P

het zijn trouwens buitenlopertjes. Het verbaast me niet dat misschien ook Rick Ruissink hiermee te maken heeft ;-)

De prijs?? Volgens Gasparin eigen zeggen gaan ze rond de 70/80 euro per stuk kosten.

wat betreft het foldertje/ specs dat ik heb meegenomen. Mijjn scanner heeft problemen vandaar dat ik hem niet kan posten. Ik kan hem wel faxen naar iemand en misschien dat iemand anders hem dan kan posten????

Ligt eraan, is et een lekker donker gekleurd geval? :P Mijn fax werkt namenlijk op inkt, en als et te donker is, kan ik et papier uitwringen. ;)

Zo'n Maxon motortje zal niet veel kosten, ik schat € 10,-- per stuk, als je er 10000 koopt ....

Maar voor modelbouw tioepassingen niet zo geschikt, of je moet hem lekker kunnen overbelasten tot één à twee Watt vermogen .... en dan nog heb je een vertraging nodig van héélveel op één ..... maar mischien iets voor een superlicht servootje ....

Hmm, Brushless Servo. :P Klinkt stoer. Maar is dat motortje niet geschikt voor die superkleine 4grams vliegtuigjes?

Mijn dank voor alle Faxnummers ;-)

Freakazoid ga jij hem inscannen en posten????

PS het kleinste type (GP15 3W) weegt zonder prop 3.9 gr!!!

Ik heb ondertussen het zelfde foldertje als Word document van Gasparin ontvangen, tesamen met wat foto's van onder andere de motortjes.... (heb toestemming gevraagt of ik ze op het forum mag plaatsen, indien oké dan plaats ik ze)...

Motortjes hebben een diameter van 15,4 mm (dat is precies de diameter van de één eurocent) en gaan inclusief de btw 1950 Koruna's kosten (ca. € 70,--)

Ik kreeg net een e-mailtje van Jiri Potensky ...
Jiri Potensky zei:
Dear friends,
let me to inform you, tha from this "very small brushless motors' will be make only l typ - motor 10 W
At the market will be in a 6 Months.
Best regards
Ing Jiri Potensky

Dus alleen de 7,2 gram zware GP15 10W is voorlopig over 6 maanden leverbaar ..... het speciale regelaartje gaat 0,3 gram wegen (zonder draden).....
GP15%203-4-5W%20kom%20CRW_6261_RT16.jpg

Deze komen dus voorlopig nog niet in prodctie, maar de GP15 10W lijkt er wel op....
GP15%20back%20kom%20CRW_6268_RT16.jpg

De diameter is dus gelijk aan een Eurocent.....
GP15%20front%20kom%20CRW_6263_RT16.jpg

Interressant, dit wordt dan de derde fabrikant van Micro brushless :D
Ook Blue Arrow is van plan een en ander op de markt te brengen...Op dit moment zijn alleen nog de Mighty Midget motoren leverbaar:
http://www.bsdmicrorc.com/products.cfm?catID=10037
Ik heb hiervan de Double Whopper; 5,5 gram en 63 gr trekkracht op 2s145 lipo en dik 80 op 3s...
Momenteel wordt hieromheen een shocky gebouwd van 45 gram en 42 cm spanwijdte ;)

Peter

Back