Nieuwe modellen: Belt CP CX en A300

Hoi:mrgreen:,

een poosje geleden heb ik op het internet deze heli ontdekt, de E-Sky Belt CP CX: ESKY Hobby-http://www.esky-sz.cn Ook zag ik deze coaxiale: ESKY Hobby-http://www.esky-sz.cn

Nu heb ik over de nieuwe Belt CP CX een aantal vragen over, hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven:
1) Is dit een 450 size of groter? De heli staat namelijk onder '600 series' (zie bovenaan de pagina), maar de motor is een 450. Kan iemand mij dit uitleggen?
2) Is deze helikopter al ergens te koop? Zo ja waar en tegen welke prijs?
3) Als de helikopter te koop is, heeft iemand er al mee gevlogen?

Over de A300 heb ik de volgende vraag (nr.4): is slechts het uiterlijk verschillend ten opzichte van de andere coaxiale heli's van E-Sky? Of heeft de technologie ook bepaalde aanpassingen/verbeteringen ondergaan?

Ook staat er op de gegeven sites iets over 'inner packing' = Portable AL case. (vraag 5) Moet ik hieruit opmaken dat beide heli's standaard in een aluminium koffer worden geleverd, of sla ik dan de plank helemaal mis?

Een poosje geleden heb ik ook een vraag gesteld over de coaxiale chinook van E-Sky, waar ik geen reactie op heb gekregen. Heeft iemand toevallig daarmee gevlogen en de vliegeigenschappen ervaren (vraag 6)? Het gaat om deze: ESKY Hobby-http://www.esky-sz.cn

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,
Taya

Lijkt mij een ingepakte belt CP V2.
Bel gewoon eens de nederlandse importeur voor meer info. Adersgegevens staan op dezelfde site
Groeten
Martin

Een paar antwoorden op je vragen.

1) Het is een 450 size helikopter, zoals Martin49 al tikt, het is een Belt CP V2
2) Ik denk niet dat hij in NL al ergens te koop is, hij staat nog niet op de site van de importeur.
3) Nog geen antwoord op, maar zal ongeveer vliegen als de Belt CP V2, alleen door zijn ombouw iets meer last van de wind hebben.
4) Zo als ik het kan bekijken is de A300 weer een lama in een ander jasje
5) Beide helikopters zullen straks te koop zijn in een kartonnen doos en/of in een alu casing.
6) op zich geen ervaring mee, maar van horen zeggen vliegt het wel leuk en erg stabiel (is tenslotte ook een lama maar dan 2x)

De CP CX is op basis van de CP V2. Bijna alle onderdelen zijn identiek (zelfde nummers) enkel de bevestiging van zijn jasje is er voornamelijk bijgekomen.
Hij is standaard leverbaar in een kartonnen doos en aluminium koffer.
Prijs zal waarschijnlijk zo'n 10% hoger liggen.

De A300 is standaard alleen/voorlopig leverbaar in kartonnen doos en is qua onderdelen, vrijwel zelfde als de New Lama V4.
Prijsklasse zal iets hoger liggen, maar dat komt door de 2,4Ghz zender.

De CP CX is op basis van de CP V2. Bijna alle onderdelen zijn identiek (zelfde nummers) enkel de bevestiging van zijn jasje is er voornamelijk bijgekomen.

@Lince

Zou deze romp ook op de normale CP2 passen? Ik heb namelijk de sparepart-nummers van het main-frame vergeleken en deze zijn hetzelfde.
Waar zijn er verder nog bevestigingspunten dan; zijn deze eventueel op het mainframe van de standaard CP2 te monteren?

mvrgr. Eric

Durf ik nog niet te zeggen, ik kan het wel een en ander navragen.
Ik heb het even vergeleken; je krijgt zowiezo 2 bevestigingspunten voorin;
002657 en 002658 en achterin krijg je 000688

Back